Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Lelietje van Dalen

Lelietje van Dalen

15-12-2014 om 11:31

medewerking gevraagd voor fotoproject

Beste mensen,

Ik ben fotograaf en ik ben bezig met een nieuw en – vind ik – inspirerend project. Daarvoor ben ik op zoek naar hulp.
Ik wil graag een serie foto’s maken van de spullen die iemand representeren; en dan vooral de spullen van iemand die er niet meer is; door een overlijden of door andere omstandigheden. Heb je spullen in huis, die je niet weg wil doen, omdat ze voor jou iemand representeren, dan zou ik graag in overleg een mooi stilleven van deze spullen maken.
Ik ben op dit idee gekomen, doordat ik zelf flink aan het opruimen ben geweest, waarbij ik tot de ontdekking kwam, dat ik veel dingen bewaarde, omdat ze een bepaalde emotionele waarde hadden. Ik gebruikte de spullen niet, vond ze eigenlijk ook niet meer mooi of praktisch, maar ik kon ze ook niet wegdoen. Ik heb toen mooie foto’s gemaakt van verschillende dingen, waarna ik makkelijker de spullen kon wegdoen. Ze nemen nu dus geen ruimte meer in in mijn huis, maar ik heb er wel een mooie foto voor in de plaats, die de emotionele waarde representeert.
Heb jij spullen in huis van iemand die veel voor je betekend heeft, waar je geen afstand van kunt doen, maar die ook eigenlijk niet bruikbaar zijn, dan zou ik heel graag met je in contact komen. Je kunt mij mailen op [email protected].
Ook voor vragen of opmerkingen sta ik natuurlijk open.
Alvast bedankt!

Moni

Moni

15-12-2014 om 16:57

Wat een mooi onderwerp

zie titel

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.