Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

onderzoek hoogbegaafdheid

Hallo lieve mensen,
Ik zal mij even voorstellen. Ik ben Tamara en ik doe momenteel mijn master orthopedagogiek aan de Universiteit van Utrecht. Daarnaast werk ik op een praktijk als orthopedagoog i.o. Ik ben erg betrokken bij het onderwerp hoogbegaafdheid. Uit persoonlijke ervaring weet ik dat leerkrachten in het regulier onderwijs niet altijd goed weten hoe zij met hoogbegaafde kinderen om moeten gaan. Zo werd ik vroeger als kind met een boek van een klas hoger in mijn eentje op de gang gezet. De beste van de klas zijn voelde op deze manier meer als straf dan als beloning. Hierom heb ik besloten een onderzoek te doen naar hoogbegaafdheid bij kinderen op de basisschool en (eventuele) sociaal-emotionele problematiek die zij ervaren. Met de resultaten hoop ik leerkrachten handvatten te kunnen geven hoe zij beter met hoogbegaafde kinderen om kunnen gaan. Nu is mijn vraag of er ouders zijn van hoogbegaafde kinderen van basisschool-leeftijd die mij willen helpen bij mijn onderzoek. Het enige wat u hoeft te doen is een multiple-choice vragenlijst in te vullen van 40 korte vragen. Ik zal hier erg bij geholpen zijn. Natuurlijk is alles geheel anoniem. Wanneer ik klaar ben met mijn onderzoek zal ik mijn bevindingen ook hier plaatsen. Ik ben zelf er benieuwd wat er uitkomt!

Dit is de link naar mijn vragenlijst: http://www.thesistools.com/web/?id=439471

Alvast bedankt!

Groetjes, Tamara

four

four

23-11-2014 om 19:40

waarom een nieuw draadje?

Zonder dat je de moeite neemt om op het vorige draadje te reageren?

vlinder72

vlinder72

23-11-2014 om 19:42

Dezelfde?

Volgens mij heb ik deze enquete een paar dagen geleden ook al gezien of niet soms? Goed in te vullen maar ik vond het jammer dat alle vragen zo negatief gesteld worden. Mijn Hoogbegaafde zoon heeft namelijk helemaal geen problemen op sociaal/emotioneel vlak. Integendeel, het is juist een heel sociale, vrolijke jongen. Overal in geinteresseerd met veel hobby's, goed in sport en veel vrienden. En het vervelen op school hebben wij opgelost door in groep 7 van school te veranderen.

Helaas worden er nergens vragen gesteld over school dus juist dat deel haal je nu niet uit de enquete.

Annet

Annet

23-11-2014 om 20:34

Enquête is aangepast

Er staat nu bij dat de enquête bedoeld is voor kinderen van basisschoolleeftijd. Dat betekent voor mij dat kinderen die versneld zijn en op het VO zitten, ook mee kunnen doen, zolang ze maar de basisschoolleeftijd hebben..
Maar de vraag over in welke klas ze zitten is niet aangepast. Je kunt niet invullen 1e klas VO of 2e klas VO.
Ook wordt nu gevraagd of kind op regulier onderwijs zit of speciaal onderwijs zit. Op het hb-kind-forum werd gesuggereerd dat je als onderzoeker moet weten of een kind bijvoorbeeld in een hb-klas zit. Blijkbaar wordt dat nu ingevuld als speciaal onderwijs.

De vragen zijn inderdaad erg negatief gesteld. Maar dan kan ik nog overheen stappen. Ik vind het vooral triest dat deze orthopedagoog in opleiding zo weinig weet over de praktijk. De vragen zijn aangepast maar passen nog steeds niet bij de praktijk.

four

four

23-11-2014 om 20:45

dat zie ik ook

Dat de enquete is aangepast. Dat vind ik alleen geen reden om een nieuw draadje te openen. Het lijkt me logischer om dan een aanvulling te geven in een bestaand draadje.

four

four

23-11-2014 om 20:45

dat zie ik ook

Dat de enquete is aangepast. Dat vind ik alleen geen reden om een nieuw draadje te openen. Het lijkt me logischer om dan een aanvulling te geven in een bestaand draadje.

Annet

Annet

23-11-2014 om 20:50

Nieuw draadje klopt denk ik wel

Er staat nu meer uitleg over de doelgroep en achtergrond van het onderzoek.
Als je dat aanvult in een bestaand draadje, zien mensen die aanvulling niet meer na een dag (als je zoals ik alleen naar de nieuwste reacties kijkt).
Het was wel zo netjes geweest als deze onderzoeker zou melden dat ze opnieuw begint ivm onduidelijkheden in de eerste draad.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.