Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Merel

Merel

27-09-2013 om 12:29

Onderzoek naar konijnen in Nederland

Wij zijn vier derdejaars studentes van de opleiding Diermanagement op
Hogeschool Van Hall Larenstein te Leeuwarden. In het kader van een
welzijnsmodule doen wij een onderzoek (dmv enquête) naar het welzijn van
gehouden konijnen in Nederland. Om een zo breed mogelijk publiek te bereiken vroegen wij ons af eigenaren van een konijn deze enquête zouden willen invullen? Vragen en opmerkingen zijn welkom en wij zullen ze goed mogelijk proberen te antwoorden. De enquête is te vinden via onderstaande link:

http://www.thesistools.com/web/?id=366976

Alvast bedankt!

Christel

Christel

27-09-2013 om 12:34

Gedaan

maar bij vraag 17 mis ik het antwoord: wij tillen het konijn niet op. Ons konijn wordt geaaid, maar optillen is volgens mij helemaal niet goed voor een konijn.

Merel

Merel

27-09-2013 om 12:45

optillen

Hallo Christel,

Bedankt voor het invullen van de enquête, we zullen je opmerking meenemen! Het optillen van een konijn is niet erg of slecht, zolang het maar op de juiste manier gebeurt. Het belangrijkste is dat de kont goed ondersteund wordt en het konijn natuurlijk niet valt. Op internet worden verschillende methodes getoond hoe een konijn het beste opgetild kan worden.

Knurf

Knurf

28-09-2013 om 09:06

gedaan

grappige vragen trouwens

en vraag ook eens...

hoe oud het konijn is/de konijnen zijn. Die van ons is 9 1/2 jaar.

Merel

Merel

28-09-2013 om 17:09

Oud

Dat is een mooie leeftijd, super! Je hoort dat veel te weinig terwijl ze 12 jaar kunnen worden!

Knurf

Knurf

29-09-2013 om 09:17

hier ook

hier ook eentje van ruim 8 jaar. Precies weet ik het niet, ze komt uit de opvang.

Bellefleur

Bellefleur

22-10-2013 om 13:23

aandacht

Wat ik mis in de vragenlijst is de aandacht van zijn baasjes. Onze konijnen zitten samen in een hok, maar worden veel uit het hok gehaald, om te knuffelen en te trainen. Beide konijnen springen hindernis. De ene is zeer slim, en snapt het gewenste heel snel. De andere is dom, maar doet alles voor een brokje. Ook spelen ze regelmatig in de speeltuin, waar overdadig gras groeit. Als ze te ver uit onze buurt huppen, kunnen we ze terugfluiten. Mocht dat niet werken, dan rammelen we met de biksbus, dan komen ze met grote sprongen naar ons toe. Ik word altijd zo akelig als ik een konijn zie dat helemaal alleen in zo'n klein intratuinhokje zit.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.