Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoek naar welbevinden in midlife: help mij afstuderen! :)

Hoi allemaal,

Voor mijn afstuderen doe ik namelijk onderzoek naar het welbevinden van mensen in de levensfase midlife (40-60 jaar). Hiervoor heb ik 100 deelnemers nodig die voor mij een enquête willen invullen. Deze deelnemers blijken vrij lastig te vinden, dus probeer ik op creatieve manieren deelnemers te werven.

Wellicht dat er hier op het puberforum ouders zijn die mij willen helpen door eenmalig een enquête in te vullen? Jullie zouden mij er enorm mee helpen.

Alvast heel erg bedankt!

Zie hieronder de officiële uitnodigingsmail. Voor meer informatie over het onderzoek kun je mij een privébericht sturen, dan stuur ik je de officiële informatiebrief.

---------------------------------------------------------------------------------------------

Beste heer/mevrouw,

Graag wil ik u vragen of u tijd heeft om deel te nemen aan een onderzoek naar Welbevinden in Midlife waar ik, als onderdeel van mijn Bachelor Thesis bij de Open Universiteit Nederland, Vakgroep Levenslooppsychologie, aan mee werk. Deelname zal bestaan uit het invullen van een vragenlijst.

Onderstaande link leidt naar een registratieformulier, waar u uw naam en e-mailadres kunt invullen om vervolgens toegang te krijgen tot de vragenlijst. Deze gegevens worden alleen gebruikt om u over een jaar, indien u daar na het invullen van deze vragenlijst uw toestemming voor geeft, een uitnodiging te kunnen sturen om een tweede (kortere) vragenlijst in te vullen. Na afloop van het onderzoek zullen deze gegevens uit ons systeem worden verwijderd. Alleen uw antwoorden in de vragenlijsten worden bewaard. Deze zullen op geen enkele manier worden gekoppeld aan uw naam of e-mailadres.

Link naar registratieformulier: https://ls3.ou.nl/index.php/67794?lang=nl

Mocht u nog vragen hebben, kunt u altijd contact opnemen via een privébericht.

Alvast heel veel dank voor uw tijd en moeite,

Vriendelijke groet,

Amanda

Kun je niet gewoon een link naar je enquête neerzetten?  Ik denk dat maar weinig mensen bereid zijn om naam en emailadres te delen om jou te helpen met afstuderen.

MidlifeResearch

MidlifeResearch

07-01-2022 om 16:43 Topicstarter

Daglichtlamp schreef op 07-01-2022 om 16:24:

Kun je niet gewoon een link naar je enquête neerzetten? Ik denk dat maar weinig mensen bereid zijn om naam en emailadres te delen om jou te helpen met afstuderen.

Hoi, dank voor je reactie en tip.

Helaas is dat niet mogelijk omdat deze enquête onderdeel is van een groter onderzoek. Mochten deelnemers bereid zijn een vervolgenquête in te vullen, dan worden met deze gegevens de losse enquêtes aan elkaar gekoppeld (zodat het verloop van welbevinden in kaart kan worden gebracht).

In principe is het dus niet nodig om je echte naam in te vullen, dus mensen kunnen ook een naam verzinnen. En als ze dat hebben kunnen ze bijv. hun "spam-mailadres" gebruiken.

Ik heb hem ingevuld maar hij was wel erg lang. Ik denk dat velen al afhaken bij de melding hoe lang het duurt om hem in te vullen. Cadeaubonnen verloten wil nog weleens helpen. 
Hoe dan ook: succes met afstuderen!

ingevuld, maar erg lang, zag nergens de optie n.v.t., was halverwege duizelig van dezelfde soort vragen waarop ik af en toe echt geen antwoord wist te geven dus maar een "midden-antwoord" gaf.
Vragen over bedrijven en organisaties in je omgeving met de evt. hulp daarvan: sorry, weet ik dat/wil of moet ik dat weten?
Ook kunnen sommige antwoorden een impressie geven van eenzaamheid, terwijl de oorzaak een keuze is. ( bv geen buurcontact, geen vrienden, kleine familie, geen vereniging, werk, vrijwilligerswerk enz. Soms heb je daar geen tijd voor, door omstandigheden geen keus in of je maakt de keus bewust.
Succes met de studie.

MidlifeResearch

MidlifeResearch

10-01-2022 om 12:17 Topicstarter

Heel erg bedankt voor het invullen allemaal! De vragenlijst is inderdaad vrij lang. Dat komt doordat het een samenstelling is van al bestaande, empirisch onderbouwde vragenlijsten. Ik zal jullie feedback delen met de hoofdonderzoekers.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.