Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoek over gezonde snacks voor kinderen

Beste papa's en mama's, we hebben jullie hulp hard nodig!

Is/Zijn jouw/jullie kind(eren) tussen de 3 en 12 jaar oud? Dan zou je ons ontzettend kunnen helpen door onderstaande enquête in te vullen. Wij doen als master studenten van de Universiteit van Tilburg namelijk onderzoek naar het koopgedrag van ouders rondom gezonde snacks voor hun kinderen. De enquête duurt maximaal 10 minuutjes.

Middels deze link kom je bij de enquête: https://tilburghumanities.eu.qualtrics.com/jfe/form/SV_6JZZoHv8pWkEtuZ

Alvast bedankt, ook namens de rest van het onderzoeksteam,

Nadja

Hangkous

Hangkous

30-09-2020 om 16:47

Gezonde snacks?

Fruit snoep is geen gezond alternatief voor een gewoon snoepje.
Marketing trucje om ouders het idee te geven dat ze gezond bezig zijn.
Als je praat over een stukje komkommer of winterpeen dan kun je daar een etiket gezond op plakken. Deze snoepjes niet.

Isella

Isella

30-09-2020 om 17:21

Er zijn geen gezonde snacks

Gewoon fruit of een boterham, dat zijn gezonder tussendoortjes.

Eva

Eva

30-09-2020 om 17:25

Snoep geen snack

Ik vind snoep ook helemaal geen snack. Een snack is een tussendoortje, en wordt over het algemeen gegeten tussen de maaltijden door om de trek te stillen. Bij een gezonde snack denk ik aan een bak yoghurt, fruit, snackgroente een havermoutcakeje, een rijstwafel met avocado etc.

stukje vis

Ik haalde samen haring en makreel. Zodra ze konden praten wilden ze viskoekjes.

Snoeptomaatjes en snoepkomkommertjes had je niet toen mijn kinderen klein waren, anders had ik dat gehaald. Dochter haalt het nu wel eens als ze uit gaat met vriendinnen.

Gesneden fruit wil hier ook wel goed liggen, er liggen diverse vers gesneden in de supermarkt.

Schaaltje gesneden groente en fruit. Matzes en rijstwafels, krentebollen.

Excuus, maar wij hadden thuis bij mijn ouders zo'n overdaad aan suiker dat mijn tanden er al vroeg veel gaatjes van hadden. Dat vond ik voor mijn kinderen niet nodig.

vlinder72

vlinder72

30-09-2020 om 18:16

Fruitsnoep

Voor mij is fruitsnoep van die voorverpakte ananas, meloen, mango, snacktomaatjes, kleine paprika's en komkommertjes en niet van die bij de snoepafdeling liggende aardbei rolletjes

Mijn kinderen eten snoep en koekjes met beleid. En in het weekend bij wie is de mol chips. Fruitsnoep zoals in de enquete zou ik nooit kopen. Ik vind dat niet gezond en het is vast veel duurder dan gewoon snoep.

Ik ben daarom ook gestopt met de enquete want ik kan geen antwoord op de vragen geven.

Mijn kinderen eten trouwens een tosti, eieren, bakje (griekse) yoghurt, fruit, soep, crackers, rijstwafels met abrikozenjam of gewoon een boterham als snack als ze na school honger hebben.

Beste topicstarter,

Wij zijn als studenten aan de HAN bezig met een soortgelijk onderzoek. Wij kregen het advies om naar soortgelijke bestaande onderzoeken te kijken. Zouden wij jullie vragenlijst(en) mogen inzien? Eventueel met resultaten?

Ik hoor het graag! 

Mijn email is: [email protected]

Tja, ik bekijk het nuchter: 

 - je hebt voeding en of dat nou een klein hapje, tussendoortje, of een maaltijd is. Iig  hoort voeding per definitie 'gezond' te zijn.

- daarnaast heb je 'lekkers' en dat is per definitie niet gezond. Of dat snacks, koek of snoep is. 

- je kunt na school 'honger' hebben, bijv . omdat je te weinig geluncht hebt of omdat je niet zoveel achter elkaar kunt eten. Die 'honger' stil je bij voorkeur met voeding (dus iets gezonds). Dus een stuk fruit, en boterham enz.

- En dan gewoon de lekkere trek. Iets snoepen of snacken. Als je 'heel goed bezig bent', dan stil je lekkere zoete trek met een  stuk fruit en een lekkere hartige trek met nootjes, evt een blokje kaas. 

- En voor ongezonde lekkere trek neem je snoep, koek, chips enz. Fijn als een snoepfabrikant het voor elkaar krijgt om met minder suiker ook nog een eetbaar snoepje te maken, maar meer 'smaken' zijn er niet en hoeven we niet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.