Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
02-03-2015 om 13:17
Ouders spelen een belangrijke rol in de dagelijkse begeleiding van de seksuele ontwikkeling van jonge kinderen (0-13 jaar). Wij zijn heel benieuwd hoe jij dit als moeder of vader vormgeeft!
De Universiteit van Amsterdam (supervisor Channah Zwiep en studenten van de master Opvoedingsondersteuning Kirsty van der Kolk & Fieke Opstal) doet hiernaar onderzoek.
Wij zoeken hiervoor moeders en vaders die (anoniem) vragen willen beantwoorden en die nog niet eerder aan ons onderzoek hebben meegedaan. Het duurt ongeveer 20 minuten. Bij voorbaat onze hartelijke dank!
Ben je moeder of vader en vind je het leuk om de vragenlijst in te vullen? Klik dan op de link:
https://uvapowl.eu.qualtrics.com/SE/?SID=SV_0iTPeQZdeKEVMPP
Ken je andere ouders; wil je de link dan delen?
04-03-2015 om 10:59
0-13 jaar?
Ik heb me door de vragenlijst heen geworsteld voor mijn dochter die volgende maand 2 word maar ik kon bijna niets goed beantwoorden. Heb dat ook als commentaar vermeld aan het eind van de vragenlijst. Ik denk dat je het beter kunt vermelden als vragenlijst voor ouders van kinderen vanaf 4 jaar.
04-03-2015 om 11:21
gestopt
Ik miste bij de vragen over seksualiteit de optie "weet niet"
Mijn dochter is 12 en ik weet echt niet of zij al masturbeert en of ze dat dagelijks doet.
04-03-2015 om 11:39
Oja
En er werd gevraagd naar het geslacht van mijn partner, maar niet naar mijn geslacht. Aangezien ik bij geslacht partner vrouw heb ingevuld, wordt er dan automatisch vanuit gegaan dat ik een man ben? Dit ivm de verdeling van de taken wat genoemd werd.
04-03-2015 om 12:09
oh Dendy
Dank voor deze feedback. Dan hoef ik ook niet te beginnen, want dergelijke dingen weet ik ook niet van mijn kinderen.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.