Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Ontwerp dat kinderen motiveert om buiten te spelen

Hallo! Ik studeer Industrieel Ontwerpen aan de Universiteit Twente, en voor mijn master afstudeeropdracht heb ik een ontwerp gemaakt dat kinderen in de stad motiveert om meer buiten te spelen. De SpeelCom is hier de uitkomst van. Het is een soort intercom dat, bijvoorbeeld, onder een standaard intercom kan worden geplaatst in een apartementent. Elk huis in het apartementencomplex waar kinderen wonen, heeft een SpeelCom, waardoor kinderen makkelijk met elkaar in contact kunnen komen. Via de SpeelCom kan een kind andere kinderen in de buurt vragen of ze samen buiten willen spelen.

Ik zou graag willen weten wat jullie van het ontwerp vinden en daarom post ik hier met de vraag of jullie mijn evaluatie enquete in willen vullen? Het zal niet meer dan 5 minuten duren.

https://forms.gle/qd2NHs3Xj3h7pXXdA 

Bijtje82

Bijtje82

17-01-2022 om 21:07

Hmm het idee is leuk, maar hier heet dat gewoon een deurbel. Wij hebben hier een Kids app groep met de ouders waarin dat soort vragen worden gesteld. 

Misschien leuker om dan een buurt appje te ontwikkelen waarin kinderen kunnen aangeven dat ze buiten zijn en welke activiteit ze doen. Bijvoorbeeld Pietje maakt activiteit voetbal actief om 1400 op het trapveldje en de overige kinderen kunnen aangeven of ze erbij zijn. Dan weet Pietje ook gelijk of ie alleen een balletje moet trappen of een groter veld moet zoeken. 

Ik zou zoiets niet willen in huis. Als mijn kind buiten wil spelen dan gaat ze naar buiten en kijkt of er eventueel meer kinderen zijn of belt ergens aan. Ik zou niet zitten wachten op continu meldingen/alarmen/geluid uit zo'n speelintercom. 
Even aanbellen heb ik geen moeite mee. Maar een alarm dat Jantje wil spelen en dat Pietje ook komt en dat Truusje niet komt etc. Ik zou echt knettergek worden van die informatie de hele tijd. Ik vind het niet belangrijk en wil dat ook niet weten allemaal.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.