Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Oproep aan alle bezorgde ouders van kinderen tot 4 jaar

Beste ouders,

Wij zijn bezig met een onderzoek tussen ouders van kinderen tussen de 9 maanden en 4 jaar.

Er zal een product op de markt komen welke het volgende welbekende probleem oplost. Kinderen die in slaap vallen op de fiets. U kent het wel, de loshangende nekjes, voetjes etc. Levensgevaarlijk blijkt!

We zouden graag enkel of een JA of een NEE of een weet ik niet willen als antwoord op de vraag;
*zodra er een product op de markt komt (welke op de fietszit bevestigd wordt) welke zorgt dat u veilig verder kunt fietsen tijdens het slapen, gaat u deze kopen?

four

four

05-10-2014 om 22:38

dat kun je zo niet vragen

Dat hangt namelijk van de prijs af volgens mij. Is het maar een paar euro dan denk ik dat veel ouders het wel willen proberen. Gaat het om een significant bedrag dan vermoed ik dat je product weinig mensen gaat trekken.

Annet

Annet

05-10-2014 om 22:41

En waaruit blijkt dan dat dit levensgevaarlijk is?

Onderzoek?
Graag wat meer feiten in plaats van het rondstrooien van losse opmerkingen.

Annet

Annet

05-10-2014 om 22:43

Ik ken het probleem helemaal niet

Mijn kinderen zijn nog nooit in slaap gevallen op de fiets.
Mijn kinderen hadden t/m 6 jaar altijd een steuntje voor hun voeten.
T/m 4 jaar zaten ze voorop met optimale beveiliging.
Wat is nu eigenlijk het probleem?

Katniss

Katniss

05-10-2014 om 22:44

Ik heb geen fiets

Lucerna

Lucerna

05-10-2014 om 22:54

Nee

Ook geen in slaap vallende kinders. En er is al iets, in de vorm van een soort stuurtje met piepschuim. Daar zie ik kinderen met het hoofd wel op rusten, zolang ze voorop zitten. Achterop heb ik nog nooit een slapend kind gehad, noch gezien. En loshangende voetjes? Die moeten toch met riempjes vast in de voetsteuntjes tegenwoordig?
Dus nee, ik zie het levensgevaarlijke niet en ik heb het probleem niet gehad. Dus nee, ik zou dat niet aanschaffen.

Mikke

Mikke

05-10-2014 om 22:57

Ieuw...

Loshangende nekjes? Ik mag toch hopen dat er aan de ene kant een hoofd zit, en aan de andere kant 'n lijf.

En uit waaruit blijkt dat dat levensgevaarlijk is? Bron graag.
Hier vielen ze vrijwel nooit in slaap op de fiets, voeten zaten bovendien altijd vast in de steuntjes, niks mis met hun nekken. Dus mijn antwoord: NEE, ik ga 'het product' niet kopen.

Thursday Next

Thursday Next

05-10-2014 om 23:01

hier wel een slapend kind

voor op de fiets gehad. Dan fietste ik was rustiger en dat hoofdje lag op mijn arm. Voetjes inderdaad zoals Lucerna zegt in de steunen met riempjes vast, kind zelf vast met een tuigje. Dat ging prima. Achterop vielen ze ook wel in slaap maar toen waren ze al wat ouder en konden het wel hebben. Ook toen zaten ze nog gewoon vast in de stoel.
Pas gevaarlijk werd het toen ze in slaap vielen op de aanhangfiets. het enige wat toen hielp was stoppen en wachten tot het kind weer goed wakker was. Ach en dat was ook geen probleem. Door een spiegeltje op het stuur konden we ze trouwens in de gaten houden.
Maar goed, NEE is dus mijn antwoord.

Thursday Next

Thursday Next

05-10-2014 om 23:04

oh maar wacht...

"zodra er een product op de markt komt (welke op de fietszit bevestigd wordt) welke zorgt dat u veilig verder kunt fietsen tijdens het slapen, gaat u deze kopen?"

Is dit een product dat ervoor zorgt dat ik veilig verder kan fietsen terwijl IK slaap? Kijk dat lijkt me nou nog eens lekker... Fietsen tijdens het slapen!

Lucerna

Lucerna

06-10-2014 om 00:16

*grinnik* Thursday

Zo had ik het nog niet eens gelezen. LOL!

Ely

Ely

06-10-2014 om 06:49

Nee

Kinderen bijna nooit in slaap voorop en (nog) nooit achterop. Voorop de enkele keer dat het gebeurde hoofdje zelf gesteund idd.
Misschien ander gat in de markt bedenken?

Limi

Limi

06-10-2014 om 07:33

tas

Hier wel vaak een kind in slaap voorop en ook wel eens achterop. Ik propte er altijd een zwemtas tussen en ging wat langzamer fietsen.

Ik zou er geen product voor kopen.

lif

lif

06-10-2014 om 08:33

ook niet

Ook ik nooit als probleem ervaren. Toen ze nog klein waren gebeurde het regelmatig dat ze voorop in slaap vielen. Maar hadden dan natuurlijk al het fietsgordeltje aan wat ik wel altijd strak aansluitend dicht maakte, dat hield ze al grotendeels op de plaats. Een enkele keer leunend op mijn arm. Voetjes in de steuntjes.
Ik zou er niets voor aanschaffen, zie er geen probleem in.

vlinder72

vlinder72

06-10-2014 om 08:46

Nee

Mijn kinderen vielen altijd in slaap. Zowel voorop de fiets als achterop. Ging altijd prima. Ze zaten vast in gordeltjes en voeten in de steuntjes met een bandje erom heen. Er bestaat voor voorstoeltjes ook al een slaaprol. Daar kan je het hoofd van je kind opleggen als het in slaap valt.

Ik zou er ook niets voor kopen.

ook niet

Ook mijn kinderen hebben altijd heerlijk veilig zowel voor- als achterop geslapen (wij hadden fietszitjes met armsteunen). Goed vastgegespt en daarnaast zijn er bij de fietsenwinkel speciale jasbeschermers te koop waar geen kindervoetje doorheen komt (ook fijn als iets oudere kinderen later zonder voetjes vast achterop zitten).

Was niet nodig om er iets voor te kopen.

Mijntje

Mijntje

06-10-2014 om 10:42

bakfiets

Gewoon aan de bakfiets of een deugdelijk kinderzitje (die er tegenwoordig zijn) met jasbescherming.
Nee, er zal geen behoefte zijn aan andere producten.

Puck

Puck

06-10-2014 om 12:34

Nee

Mijn kinderen zijn de leeftijd al ver te boven maar nee, ik zou geen enkele behoefte hebben om zoiets te kopen of zelfs te monteren als ik het gratis kreeg. Voetjes los: tja, dan heb je het kinderzitje niet goed gebruikt want daar zitten ze altijd in vast. Slapen op de fiets: deden ze nooit.

Hanne.

Hanne.

06-10-2014 om 13:07

probleem

Ik ben gezegend met kinderen die overal, en dus ook op de fiets, in slaap vallen.

Maar een problem? Zo heb ik dat nooit ervaren.
Kind in de gordel, jasbeschermers op de fiets, voeten in de steuntjes vastgegespt. En als ze het hoofd lieten zakken een arm er tussen (of even een handdoek of een tas oid als dat voor handen was).

Úren hebben ze zo geslapen.
Dus nee, een product zou ik er niet voor kopen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.