Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Milou & Manon Radboud Universiteit Nijmegen

Milou & Manon Radboud Universiteit Nijmegen

23-04-2014 om 19:27

Ouders van bovenbouwkinderen gezocht!!

Heeft u een kind in groep 6, 7 of 8? Dan hebben wij u nodig voor ons onderzoek naar opvoedstijlen en vergeving!
Het is een online vragenlijst die maximaal 15 minuten van uw tijd in beslag neemt. Met uw deelname maakt u kans op één van de 30 irischeques ter waarde van €10!
Ga naar onderstaande link en vul de vragenlijst in, u zou ons hier erg mee helpen. Het onderzoek is volledig anoniem.
Mocht u vragen hebben dan kunt u contact opnemen met Milou of Manon ([email protected]) van de Radboud Universiteit Nijmegen.
Alvast bedankt!

http://goo.gl/zwH51C

Juno

Juno

23-04-2014 om 20:29

Die ontkennende vragen

Maken dat ik aan alle kanten twijfel. Stel dat ik de vraag voor mij goed beantwoord maar jullie snappen je eigen dubbele ontkenning niet? Afgehaakt.

Milou & Manon RU Nijmegen

Milou & Manon RU Nijmegen

23-04-2014 om 20:59

Bedankt

Wat jammer dat u bent afgehaakt, maar erg bedankt voor uw feedback. Kunt u deze misschien nog iets concreter maken? Welke vraag/vragen of onderdeel bedoelt u precies?
Om u (en anderen) gerust te stellen, in deze vragenlijst maken wij uitsluitend gebruik van bestaande 'officiële' vragenlijsten, deze zijn gecontroleerd en al vele malen eerder (bij ander onderzoek) gebruikt. U hoeft dus niet bang te zijn dat we uw antwoorden anders zullen interpreteren dan u ze bedoelt.
Nogmaals bedankt voor de moeite.

Met vriendelijke groet,
Milou en Manon

Juline

Juline

23-04-2014 om 21:32

2 vragen snapte ik niet

Er stond ergens 'vink ... aan' en 'vul antwoord c in', bij het rijtje antwoorden. Ik ga niet invullen wat de enquete voorschrijft.

Ook heb ik uiteraard niet de basisschool van mijn kind ingevuld. Snap niet wat dat er mee te maken heeft.

Saskia

Juno

Juno

23-04-2014 om 22:02

Als je wilt dat mensen goed invullen

Moet je imo geen ontkenning in de vraagzin gebruiken. Net als bij kinderen, op de vraag: "zul je dat nooit meer doen?", hoort een 'nee'.
Ik ga niet nog een keer naar de enquete om te kijken welke vragen dat zijn, kunnen jullie prima zelf. Basisschool had ik ook leeg gelaten en de term 'vergeving' vind ik wel heftig voor kinderonenigheid.
Ik doe echt mijn best, maar ik zie wel heel veel behoorlijk rammelende enquetes langs komen de laatste tijd.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

23-04-2014 om 23:17

Valt best mee, vind ik

Vraag me inderdaad wel af waarom ik de basisschool moet vermelden. Dat vond ik wel een aparte vraag. De rest van de vragen zijn wat mij betreft duidelijk genoeg.

Milou & Manon RU Nijmegen

Milou & Manon RU Nijmegen

24-04-2014 om 08:53

Vraag basisschool

@ ginny twijfelvuur De vraag welke basisschool uw kind zit mag u gerust overslaan! Wij hebben pas in een later stadium van het onderzoek besloten om ook via dit forum mensen te werven, dus vandaar dat de vraag niet meer van toepassing is. Verwijderen is helaas niet mogelijk, omdat de vragenlijst al geactiveerd is.
@ Juline Die paar 'gekke' vragen die u voorbij ziet komen zijn checkvragen, hiermee controleren we of alle vragen daadwerkelijk gelezen worden.
@ juno Het is in de huidige psychologie, en wellicht ook andere richtingen, heel gebruikelijk om gespiegelde vragen te stellen. Hiermee controleer je voor diverse zaken. Zoals ik al zei is de vragenlijst zo geconstrueerd dat er wat antwoorden betreft geen onduidelijkheid of verschil zal zijn over wat de beantwoorder bedoelt en wat de onderzoeker interpreteert.
Allen bedankt voor uw reactie en feedback. En natuurlijk voor het invullen! We kunnen nog steeds mensen gebruiken

Ook afgehaakt

Inderdaad de ontkennende vragen maken de lijst (in mijn visie) nodeloos ingewikkeld.

Het zal best zo zijn dat er "geen onduidelijkheid of verschil is in wat de beantwoorder bedoelt en wat de onderzoeker interpreteert" maar als ik mijn antwoorden drie keer aanpas omdat ik steeds de ontkenning in de vraag vergeet, vrees ik een stoorzender in jullie overignes zuivere statistiek te gaan vormen.

Leuk wel trouwens, die tussenvragen die je even bij de les houden!

mijk

mijk

25-04-2014 om 13:15

Ik heb hier

Veel slechtere enquêtes voorbij zien komen!

spooy

spooy

25-04-2014 om 19:19

ook

Ik vond het ook moeilijk invullen, heb het wel gedaan muv de school invullen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.