Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Ouderschapsplan onderzoek

Beste ouder,

Ik doe onderzoek naar het ouderschapsplan vanuit de Universiteit van Amsterdam. Mijn onderzoek richt zich op de positieve aspecten en de knel- en verbeterpunten van het ouderschapsplan. Om hier meer inzicht in te krijgen zoek ik ouders die na maart 2009 gescheiden zijn en dus een ouderschapsplan hebben opgesteld.

Mocht u na maart 2009 gescheiden zijn, na nodig ik u graag uit om via onderstaande link (of kopieer en plak in uw adresbalk) mijn online vragenlijst in te vullen. Uw deelname is anoniem en uw antwoorden worden vertrouwelijk behandeld.

Uw antwoorden zouden mij ontzettend helpen in mijn onderzoek.

https://nlpsych.qualtrics.com/SE/?SID=SV_82neCXi0pZNyMJf

Met vriendelijke groet,

Joske Spetter
Research Master Universiteit van Amsterdam

thuiszitter

thuiszitter

24-05-2015 om 13:04

onlangs iemand gepromoveerd

en daar kwam als conclusie uit dat het ouderschapsplan wat van de rechter wel moet geen enkele positieve bijdrage levert voor de kinderen, en volgens mij is het daarom allemaal om te doen geweest.

25% van de gescheiden gezinnen komen er onderuit met beslissing van de rechter zonder ouderschapsplan.

Snap er dan ook allemaal niks meer van, het is verplicht en dan toch glippen er 25% door de mazen van de wet, of zie ik het nu verkeerd?

Katniss

Katniss

24-05-2015 om 13:43

En dat is wel logisch

De ouders die allebei het beste voor hebben met de kinderen en daarover goed kunnen overleggen hebben zo'n ouderschapsplan niet nodig. Ouders die zo'n plan opstellen omdat het verplicht is, hoewel het nakomen ervan op geen enkele manier afgedwongen kan worden, hebben er niets aan.

Paddington

Paddington

26-05-2015 om 09:48

Bij mij

is het ook zo dat ik gescheiden ben zonder ouderschapsplan. Mijn ex had het wel ondertekend, maar op het moment kwam dat hij het verzoek kreeg om het nogmaals 4-voudig te ondertekenen, weigerde hij. Kortom geen ouderschapsplan, maar ook geen goed overleg.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.