Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

lizzy

lizzy

14-11-2014 om 13:19

Peutersporten

Hallo moeders,

Bent u een ouder van een kind in de leeftijdscategorie van 2 tot 6 jaar? En komt u uit Rotterdam en omstreken?
Zou u mij dan willen helpen bij mijn onderzoek? Ik doe momenteel onderzoek hoe ouders het liefst willen geïnformeerd over peutersporten.
U kunt mij helpen door de volgende enquête in te vullen:

https://docs.google.com/forms/d/1fwZAOl62Q1hbAOgOuh8rihb8E_haukTfaHU5jbjPhx8/viewform

Alvast heel erg bedankt.

Mej. Griffel

Mej. Griffel

14-11-2014 om 18:50

wat woorden vergeten

Je bent het woord "NAAR" (onderzoek naar) en "WORDEN" (willen worden geïnformeerd) vergeten.

Ik val niet in de doelgroep, maar vind het maar raar, dat peutersporten, vooral voor 2-4 jarigen, dus aan mij heb je niets.

Ely

Ely

15-11-2014 om 00:44

Mej. Griffel

Nu ben ik nieuwsgierig, waarom vind je het niks?

Barvaux

Barvaux

15-11-2014 om 08:06

Ely

Dat staat er niet, er staat: aan mij heb je niets

Bij peutersporten denk ik aan een beetje dansen, zingen en gymmen. Lijkt me niets mis mee als ze het leuk vinden. Overigens is de doelgroep tot 6 jaar (noem het dan ook peuter/kleutersport want vooral voor kleuters is judo erg leuk).

Ely

Ely

15-11-2014 om 12:02

Nu ben ik nog nieuwsgieriger

Wat bedoel je dan met dat je het raar vindt, dat peutersporten?

Mej. Griffel

Mej. Griffel

15-11-2014 om 13:10

wat ik raar vindt

Ik ben VOOR bewegen, maar voor 2 en 3 jarigen vind ik op sport gaan wel overdreven. Of eigenlijk gewoon niet nodig. Met uitzondering van peutergym dan, kan me voorstellen dat dit voor die kleintjes heel leuk en leerzaam kan zijn (al deed ik mijn kinderen er niet op).
Kinderen zouden op deze leeftijd gewoon lekker buiten moeten kunnen spelen en bewegen, dan hoeven ze nog niet op een sportclub.
Zwemmen natuurlijk op een gegeven moment wel, dat is ook wel zo veilig.

Ik vind een sportschool voor volwassenen trouwen ook best raar: mensen doen zelfs de boodschappen met de auto en gaan daarna op een stilstaande band rennen. Als je nou wat meer op de fiets doet lekker in de buitenlucht hoef je niet binnen op een stilstaande fiets te trappen. Maar dit terzijde

Mej. Griffel

Mej. Griffel

15-11-2014 om 13:10

oei: moet zijn: wat ik raar vinD

Mej. Griffel

Mej. Griffel

15-11-2014 om 13:20

maar wat ik raar vind

hoeft een ander niet te laten. Niemand heeft er immers last van.
Ieder zijn heug.

Hanne.

Hanne.

15-11-2014 om 15:40

nieuwsgierig

Wat is voor jou dan het verschil tussen peutergym en andere 'peutersporten' zoals peuterjudo of peuterdans?

Beiden imo lekker bewegen samen met anderen. Hoogstens met een ander accent.

Hanne.

Hanne.

15-11-2014 om 15:41

nieuwsgierig

Wat is voor jou dan het verschil tussen peutergym en andere 'peutersporten' zoals peuterjudo of peuterdans?

Beiden imo lekker bewegen samen met anderen. Hoogstens met een ander accent.

Mej. Griffel

Mej. Griffel

15-11-2014 om 17:26

Hanne

Geen verschil. Niet op peuterleeftijd. Ik vind het niet nodig. Kind zorgt als het goed is wel voor z'n eigen beweging, als hij daar de ruimte voor krijgt (buiten spelen).
Iets ouder zie ik sport meer zinvol voor het sociale.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.