Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Plotseling verliezen van je kind

Hallo allemaal,

Ik zal me even voorstellen.

Na aanleiding van het zien van een documentaire over ouders die plotseling hun kind verloren hebben, werd ik me bewust hoe weinig hulp er is. Het verliezen van een kind, lijkt me echt verschrikkelijk en het ergste wat er is.
Ik studeer creatieve therapie beeldend en ik zit in mijn laatste jaar. Voor mijn afstudeeronderzoek wil ik graag samen met een studiegenoot onderzoeken of beeldende therapie een optie kan zijn voor ouders die plotseling hun kind verloren hebben. We willen graag kijken naar wat de behoefte is van ouders. Wij vinden het erg belangrijk dat ouders die hun kind zijn verloren, de hulp krijgen die ze nodig hebben, want het is al verschrikkelijk genoeg. En we vinden het erg dat er blijkbaar ervaringen zijn van weinig of slechte hulp. We willen dus graag onderzoeken, waar de behoefte ligt die ouders hebben. Wat zijn de ervaringen, wat gaat goed of wat hebben jullie liever, waar hebben jullie behoeften aan en wordt er al genoeg in die behoefte voorzien? Of juist totaal niet. Daar willen we achter komen en we willen daarbij een literatuurstudie doen en uiteindelijk gaan we een product maken. Dat kan een boek zijn met beeldende werkvormen of iets dergelijks, dat moet nog blijken na het onderzoek. Wellicht zijn hier ouders die plotseling hun kind verloren hebben en die ons zouden willen helpen.

Het is niet mijn bedoeling om in te breken hier, ik hoop dat er ouders zijn die open staan om ons te helpen. Dan zouden we graag later nog in contact willen komen of een vragenlijst willen sturen.

Groet,
Anouk

Anouk