Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Viyan

Viyan

05-09-2014 om 14:42

Smakelijk hersenonderzoek: kinderen met overgewicht gezocht

Lieve ouders,

Voor een Europees onderzoek is het UMC Utrecht hard op zoek naar kinderen van 10-13 jaar en hun ouders. In het Utrechtse deel van dit onderzoek wordt onderzocht wat er in de hersenen gebeurt tijdens het kijken naar plaatjes van eten en het maken van (on)gezonde voedselkeuzes. Alle deelnemers krijgen een vergoeding en een foto van hun hersenen!

Als u interesse hebt om mee te doen, kijk dan op www.facebook.com/IFamilyNL of stuur een bericht naar [email protected] voor meer informatie.’

Ik hoop van u te horen!

Met vriendelijke groet,

Viyan Bedawi
I.Family onderzoek

Lucerna

Lucerna

07-09-2014 om 00:58

Vraag

Begrijp ik uit de titel goed dat jullie specifiek zoeken naar kinderen in deze leeftijdsgroep die overgewicht hebben? Of ook kinderen zonder overgewicht om een eventueel verschil vast te kunnen stellen? Uit de tekst komt dat niet helemaal naar voren.

Annet

Annet

07-09-2014 om 09:57

Lucerna

Hier zie je wie er mee kunnen doen:

https://www.facebook.com/IFamilyNL/photos/pb.337377159742522.-2207520000.1410076591./337388959741342/?type=1&theater

Mijn zoon heeft er veel zin. Nu nog met zijn vader overleggen want die moet mee.

Suze

Suze

07-09-2014 om 13:16

graag antwoord

Ik heb dezelfde vraag als Lucerna en heb geen Facebook.... Dus graag het antwoord in dit draadje.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

07-09-2014 om 13:27

je hoeft helemaal geen Facebook te hebben

Suze en Lucerna, klik nou gewoon even op die link. Het is gewoon een webpagina met de info. Iedereen kan daarop kijken. Heel veel dingen op Facebook zijn gewoon toegankelijk, ook als je geen account hebt.

Annet

Annet

07-09-2014 om 13:29

Dat is nou jammer

Ik snap nu pas de vraag van Lucerna. In de kop van deze draad staat inderdaad dat er kinderen met overgewicht worden gezocht.
Dat zie je op de website niet terug.
Tja, dan kan mijn zoon niet meedoen.

Lucerna

Lucerna

07-09-2014 om 14:37

IJsvogeltje

De topicstarter kan mij toch gewoon antwoord geven?

Katniss

Katniss

07-09-2014 om 14:41

Ik zie maar 1 pagina

En daar staat niet dat je overgewicht moet hebben. Wél dat je rechtshandig moet zijn, dat vond ik dan wel weer apart.

Mijntje

Mijntje

07-09-2014 om 15:34

mri

Ik zou mijn kind nooit 'voor de lol' een mri onderzoek laten doen. Dat vind ik nogal wat. Nouja, mijn zoon is toch linkshandig
En wat rechts- of linkshandigheid er nou mee te maken heeft is mij een raadsel.

Annet

Annet

07-09-2014 om 15:39

Linkshandig

Ik kan het niet meer terugvinden, maar het antwoord was dat bij linkshandigen de hersenen anders georganiseerd kunnen zijn, gespiegeld? Dat vergelijkt lastig.
De precieze formulering weet ik niet meer.

Katniss

Katniss

07-09-2014 om 15:44

Ik denk

De populatie moet natuurlijk zoveel mogelijk hetzelfde zijn en aangezien aan linkshandigen andere eigenschappen worden toegeschreven kan dat de conclusies vertroebelen.

Suze

Suze

07-09-2014 om 17:17

Mijntje

Ik denk dat jij gelijk hebt.

Het is natuurlijk wel voor een goed doel: wetenschappelijk onderzoek. Dat is niet voor de lol.

Maar een MRI-scan brengt toch risico's met zich mee.

Het leek mij wel interessant, maar ik vind het dank zij jouw waarschuwling (bedankt) toch verstandiger maar niet te doen. Hoe goed ook het doel, hoe interessant het mogelijk is, en (minder belangrijk voor mij) hoe leuk ook de 2 x 25 euro.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.