Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Sociale Media in uw gezin!

Geachte heer, mevrouw,

Verschillende sociale media zoals Facebook, Twitter en Instragram spelen een grote rol in het hedendaagse leven van kinderen en jongeren. Dit ervaart u wellicht zelf of is u bekend geworden via diverse nieuwsmedia. De grote verscheidenheid aan berichtgeving in deze nieuwsmedia wijst uit dat niet iedereen het eens is over welk effect sociale media nou hebben op kinderen en het gezinsleven.

De afgelopen jaren zijn de overheid en verschillende universiteiten bezig geweest om scholen en ouders te helpen om te leren gaan met het sociale media gebruik van kinderen. Zelf ben ik als masterstudent aan de Universiteit van Amsterdam bezig met een wetenschappelijk onderzoek naar de invloed van sociale media in gezinnen. Voor dit onderzoek ben ik op zoek naar ouders met kinderen in de leeftijd van 8 tot 16 jaar.

Ik heb een korte vragenlijst ontwikkeld die ouders snel en eenvoudig online kunnen invullen. Via deze link komt u bij de vragenlijst, die zo'n 5 a 10 minuten van uw tijd in beslag zal nemen. -->

https://uvacommscience.qualtrics.com/SE/?SID=SV_8GQJe3JAiJNp3Nz

Ik dank u alvast voor het lezen van deze email en ik hoop van harte dat u mij kunt helpen bij mijn onderzoek naar de invloed van sociale media in gezinnen.

Met vriendelijke groet,

Bonne Kerstens
Masterstudent Jeugd & Media
[email protected]

Universiteit van Amsterdam
Faculteit Maatschappij & Gedrag, afdeling Communicatiewetenschap, Master Jeugd & Media

1e begeleider: mevr. drs. M. Koutamanis ([email protected])
2e begeleider: mevr. dr. R. van Bronswijk ([email protected])

Sindbads vrouw

Sindbads vrouw

12-05-2014 om 13:05

commentaar

Bij de vraag: Hoeveel risico loopt uw kind om op sociale media ....... tegen te komen, krijg ik het gevoel dat de aanname is dat ouders altijd precies weten wat hun kinderen doen via de sociale media, en waar zij terecht komen.

Als er 1 ding is wat je als ouder niet weet, is waar kinderen terecht komen.

Het enige wat je daaraan kunt doen is vooraf en tijdens de leeftijd dat kinderen in aanraking komen met sociale media je kinderen bewust maken van de risico's , en hoe ze daar mee om kunnen/moeten gaan.

Het is dan ook een gemiste kans om ouders hierover te ondervragen, over wat zij doen om hun kind "veilig" met sociale media om te laten gaan.

Hanne.

Hanne.

12-05-2014 om 19:35

ik mis 1 vraag

Ik mis de vraag " maakt uw kind gebruik van sociale media".
Zo nee worden de vervolg antwoorden nogal hypothetisch

dc

dc

13-05-2014 om 19:22

inderdaad

Mijn 8-jarige is nog niet actief op sociale media. Dan is je enquete onmogelijk om in te vullen!

creabea

creabea

27-05-2014 om 17:05

ook een uitkomst toch?

Mijn 8-jarige zit ook niet op sociale media (en ik ken ook geen leeftijdsgenootjes die dat wel zijn, ook geen kinderen op die leeftijd met een smartphone bijvoorbeeld). Dat is dan weer mooi een conclusie voor het onderzoek, 8-jarigen houden zich er nog niet mee bezig.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.