Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Speelgoed inleveren?

Hallo allemaal!

Als student doe ik een klein onderzoekje naar toekomstige recycle mogelijkheden voor (plastic) speelgoed en het recycle gedrag van mensen in het algemeen. U kunt mij heel erg helpen door de volgende vragenlijst in te vullen: https://forms.gle/NvNsqfR4tVMZyB7h9

Dit duurt ongeveer 3-5 minuutjes en bestaat volledig uit multiple choice vragen! 

Verder ook eventuele vragen voor discussie: 

- Wat zijn uw gedachtes bij het voorstel om oud (plastic) speelgoed in te leveren voor recycling? 

Wees niet bang om kritisch te zijn! Daar heb ik het meeste aan

Alvast super bedankt💚

Ik heb m ingevuld. Even wat algemene overwegingen: het is belangrijk dat inleveren makkelijk gaat. Daarvoor is nodig dat er voldoende inleverpunten op korte afstand van de woning zijn, en ruime mogelijkheden (qua tijd) om in te leveren. Vandaar mijn keuze voor inleveren in de supermarkt, of bak op straat. 

Wat betreft dat laatste: ik woon in Amsterdam waar nu nog bakken staan voor plastic recycling (dat heeft wel zijn langste tijd gehad). Als ik zie hoeveel rotzooi daarbij wordt gegooid en hoe smerig die bakken zijn, houd ik mijn hart vast voor de kwaliteit van speelgoed dat op die manier zou worden aangeleverd. 


Groeten, 

Temet

Leuke enquête.

Wel 1 kleine opmerking. Niet iedere gemeente werkt met plastic bakken voor plastic afval, er zijn ook gemeenten waarin dit aan huis opgehaald wordt in speciale zakken.

Zoals de vraag er nu staat, vind ik dat wat verwarrend.

Cin_namon

Cin_namon

11-05-2021 om 14:59 Topicstarter

GinnyT schreef op 11-05-2021 om 14:46:

Leuke enquête.

Wel 1 kleine opmerking. Niet iedere gemeente werkt met plastic bakken voor plastic afval, er zijn ook gemeenten waarin dit aan huis opgehaald wordt in speciale zakken.

Zoals de vraag er nu staat, vind ik dat wat verwarrend.

Bedankt voor de waardevolle feedback! Dit zal ik zeker meenemen. 

Cin_namon

Cin_namon

11-05-2021 om 15:06 Topicstarter

Temet schreef op 11-05-2021 om 14:22:

Ik heb m ingevuld. Even wat algemene overwegingen: het is belangrijk dat inleveren makkelijk gaat. Daarvoor is nodig dat er voldoende inleverpunten op korte afstand van de woning zijn, en ruime mogelijkheden (qua tijd) om in te leveren. Vandaar mijn keuze voor inleveren in de supermarkt, of bak op straat.

Wat betreft dat laatste: ik woon in Amsterdam waar nu nog bakken staan voor plastic recycling (dat heeft wel zijn langste tijd gehad). Als ik zie hoeveel rotzooi daarbij wordt gegooid en hoe smerig die bakken zijn, houd ik mijn hart vast voor de kwaliteit van speelgoed dat op die manier zou worden aangeleverd.


Groeten,

Temet

Super bedankt voor het invullen en vooral ook de extra toevoeging! Hier kan ik zeker mee verder Ik herken uw ervaringen met de afvalbakken op straat, dat is hier in Den Haag helaas hetzelfde..

MRI

MRI

11-05-2021 om 15:49

hi, ingevuld, misschien nog een idee: ik had, via hier eens een paar bakken duplo meegegeven voor een school in Afrika. Ik kreeg foto's van hoe blij de kindjes ermee waren. Dat was aan de ene kant beschamend want je zag hoe 40 kinderen blij waren met het speelgoed van twee kinderen hier. Maar het was ook heel fijn te zien dat het goed terecht was gekomen. Ik denk dat als mensen weten dat ze anderen blij maken met iets, het makkelijker is daar de moeite voor te doen. Dat laten zien kan natuurlijk op allerlei (ook geanonimiseerde) manieren. 

Cin_namon

Cin_namon

11-05-2021 om 16:02 Topicstarter

MRI schreef op 11-05-2021 om 15:49:

hi, ingevuld, misschien nog een idee: ik had, via hier eens een paar bakken duplo meegegeven voor een school in Afrika. Ik kreeg foto's van hoe blij de kindjes ermee waren. Dat was aan de ene kant beschamend want je zag hoe 40 kinderen blij waren met het speelgoed van twee kinderen hier. Maar het was ook heel fijn te zien dat het goed terecht was gekomen. Ik denk dat als mensen weten dat ze anderen blij maken met iets, het makkelijker is daar de moeite voor te doen. Dat laten zien kan natuurlijk op allerlei (ook geanonimiseerde) manieren.

Hoi, super toffe suggestie! Daar was ik zelf nog niet op gekomen. Bedankt!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.