Onderzoeks-oproepen en enquĂȘtes Onderzoeks-oproepen en enquĂȘtes

Onderzoeks-oproepen en enquĂȘtes

Tussendoortjes voor kinderen 1-7 jaar: EnquĂȘte

Beste ouders,

Wij zijn zes studenten van de WUR en wij zijn bezig met een onderzoek over tussendoortjes🍎đŸȘ voor kinderen van 1 tot en met 7j jaar Hierbij vragen we u, als ouder, om deze vragenlijst van ongeveer 10 minuten in te vullen om zo inzicht te krijgen in wat u belangrijk vindt in een tussendoortje voor uw kind. Door het invullen van de enquĂȘte maakt uk kansop een prijs🏆 Wij verloten twee waardebonnen ter waarde van €10,- onder alle respondenten.

We zouden het heel fijn vinden als u ons helpt!

Bij voorbaat dank


https://wur.az1.qualtrics.com/jfe/form/SV_0ixLXg3VKehaq6G

Veel succes met dit project maar hebben jullie je al afgevraagd of er een markt is voor nog meer nieuwe tussendoortjes? 

De afgelopen jaren zijn hier heel veel vragenlijsten langsgekomen over tussendoortjes voor kinderen. 

Kinderen die gewend zijn iedere pauze op school 2 volkorenbiscuits te eten en een beker goed verdunde limonade te drinken krijg je echt niet aan de drinkyoghurt van geitenmelk.  

Ik zag de kop en dacht ook meteen "toch niet weer iemand die een gat in de markt aan het boren is voor "gezonde" tussendoortjes?"

Ik val trouwens niet in de doelgroep van het onderzoek.

Groeten,

Temet

Beetje creatief met de leeftijden en ik val er wel in hoor temet😉😁

Vanuit mijn eigen opleiding ben ik altijd geĂŻnteresseerd in dit soort enquĂȘtes. Moet dan vaak erg lachen om de gedrevenheid die de studenten uitstralen.  Deze ook,  een gezond tussendoortje in de markt zetten op basis van geitenmelk?  Serieus? Ik heb al twijfel bij de campagne waarmee koemelk als gezond in de markt is gezet. De overheersende smaak van geitenmelk in een gezond tussendoortje voor kinderen zorgt er volgens mij voor dat het gedoemd is te mislukken. 

Gedoemd te mislukken omdat geitenmelk een te dominante smaak zou hebben?
Probeer dan eens het biologische ambachtelijke ijs van geitenboerderij De Ridammerhoeve in het Amsterdamse bos, mocht je een keer in die contreien vertoeven!

Mijn broer Jerome, woonachtig in Amsterdam, en ik vinden het niet te versmaden en laten ons regelmatig verleiden tot het nuttigen van zo'n ijsje. Mede omdat het wel enigszins bijdraagt aan de vorming van spiermassa.

Dat hele tussendoortjes gedoe is ongezond en het maakt niet uit of het tussendoortje zogenaamd gezond is of niet want dat is ook maar heel betrekkelijk. Tussendoortjes zijn ooit bedacht door dietisten en ik denk dat dat mede oorzaak is van de obesitas epidemie.

Bolmieke schreef op 04-06-2021 om 10:05:

Dat hele tussendoortjes gedoe is ongezond en het maakt niet uit of het tussendoortje zogenaamd gezond is of niet want dat is ook maar heel betrekkelijk. Tussendoortjes zijn ooit bedacht door dietisten en ik denk dat dat mede oorzaak is van de obesitas epidemie.

ik denk dat idd ook vaak. Als kind heb ik nooit tussendoortjes mee gehad naar school. Gewoon ontbijt en om 12.15 thuis eten. Maar dat kan tegenwoordig niet meer? 

Voor mij was de vreemdste vraag toch wat mijn kind als tussendoortje krijgt 'onderweg'. Hoezo zou ik mijn kind onderweg naar school iets te eten geven als ze thuis net ontbeten heeft?

TineWinkel schreef op 04-06-2021 om 17:49:

[..]

ik denk dat idd ook vaak. Als kind heb ik nooit tussendoortjes mee gehad naar school. Gewoon ontbijt en om 12.15 thuis eten. Maar dat kan tegenwoordig niet meer?

dat is dan toch wel heel erg veranderd of het moet gewoon langer geleden zijn, ik kreeg wel gewoon een tussendoortje mee zoals een mandarijntje of sultana koekje, ik at het niet altijd maar als ik trek had had ik wel iets mee, heb ook nooit anders gezien bij andere kinderen.

Onderweg naar school natuurlijk niks.  Maar onderweg met de trein van Haarlem naar Arnhem had ik op die leeftijd toch wel wat bij mij voor de kinderen. Nu trouwens nog steeds wel.  De ene heeft last van een instabiele bloedsuiker bij inspanning,  die moet regelmatig wat eten. 

Ja, als ik twee uur in de trein moet met mijn kind heb ik ook wel wat mee ja. Maar dat doe ik niet dagelijks of wekelijks. Dat valt dan voor mij onder dezelfde noemer als het tussendoortje in de kleine pauze op school en zal ook van hetzelfde kaliber zijn, meestal een stuk fruit, soms een koekje. Fietsend eten is natuurlijk ook nogal lastig en wij eten ook niet in de auto.

Rachel. schreef op 04-06-2021 om 19:20:

[..]

dat is dan toch wel heel erg veranderd of het moet gewoon langer geleden zijn, ik kreeg wel gewoon een tussendoortje mee zoals een mandarijntje of sultana koekje, ik at het niet altijd maar als ik trek had had ik wel iets mee, heb ook nooit anders gezien bij andere kinderen.

ik ben geboren in 1967. Ik denk dat de helft van mn klasgenoten wel n tussendoortje mee had, maar ik was zeker niet bijzonder, dat ik niks had. En niet dat mn ouders t niet konden betalen. Maar gewoon,  niets. Mijn kinderen, van begin deze eeuw,  hadden wel altijd wat mee, omdat dat zo hoorde: in de kleine pauze wordt er wat gegeten en buiten gespeeld, staat in de schoolgids. En iedereen had wat mee.

Kinderen hadden brood mee met beleg en fruit op de basisschool, soms groente of yoghurt op de middelbare school, daar konden ze ook soep of broodje gezond kopen. Of zoon ging naar de nabijgelegen markt voor een Turkse pizza.

Zelf kreeg ik vroeger ook brood en fruit mee. Ik kon in de kantine een roze koek kopen of een gevulde koek. Of met een tussenuur gingen we naar de snackbar voor een frites met mayo.

Wij hadden ook nooit wat mee op de basisschool. Mijn kind is de enige in de klas die fruit mee krijgt iov koek of snoep. Ik ben ook altijd enorm verbaasd hoeveel snoep andere kinderen krijgen. Voor mijn gevoel hebben we dan net gegeten of gaan we binnen afzienbare tijd eten. Ik denk dat het vaak een kwestie van gewenning is om van alles tussen de maaltijden door te eten.

Op de middelbare aten wij wel speculaaskoeken in de pauze. maar inmiddels ben ik ook tegen verkoop van ongezond eten op school

Maar de enquĂȘte gaat over kinderen van 1 tot 7, dus dan hebben we t niet over tussenuren en zelf dingen kopen. Maar over, in onze tijd, kleuterschool en 1e, 2e klas.

Ingevuld!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.