Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Voelt uw kind zich goed op school/thuis?

Beste ouder(s),

Mijn is Lindsey! Ik ben een leerlinge van de 3e Graad in het secundair onderwijs.

Ik zal dit bericht kort houden.

Voor ons eindejaarwerk is ons gevraagd om een enquête op te stellen die gepaard gaat met ons onderzoek. Ik onderzoek dus over lagereschoolkinderen en 'opvoedingsproblemen'. Niet schrik hebben! Het doel met mijn enquête is enkel om na te gaan hoe goed het lagerschoolkind zich voelt op school in verhouding met thuis en vice versa

Als u een kind hebt tussen 6 en 12 jaar zou u het zien zitten om dit enquête te laten afleggen?

De meeste kinderen die eraan hebben deelgenomen deden er slechts 2:24 minuten over. Het neemt dus weinig tijd in beslag en het kan ten slotte ook zinvol zijn voor uw kind om hierover te reflecteren.

LINK ENQUÊTE

https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=wH3qjxKF_Eq-VW1TfMsk0doxU6iE5V5HqO8y3HwpIYNURU5CMUU4V1o2WURFV0xUN1lKS0c0QklENC4u

Bedankt aan de ouders die tot hier hebben gelezen!

Ik wens u een fantastische dag,

Mvg,

Lindsey 

Derde graad in secundair onderwijs en dan zo slecht Nederlands schrijven? Ik ga de enquête niet eens openen na zo'n slechte introductie.

Goh, het lijkt me een Belgisch meisje, dat leest al iets anders, waarom zo strict juf Ank?

Niemand is toch foutloos? Ik in elk geval niet.

Kan het ietsje minder juf Ank? Moet je ts echt zo af te branden? Je doet je naam wel eer aan zeg, pffff, in het basisonderwijs nog wel. Of je kind zich goed voelt....heel toepasselijk.

Kom op zeg, ze moet toch een paar normale zinnen kunnen formuleren. Als dat al te moeilijk is dan is het logisch he, dat het onderwijs kwalitatief achteruit gaat.

Dan is het maar goed dat we een strenge en rechtvaardige juf Ank hebben. Nomaals: je bent een karikatuur van je eigen nick.

Juf Ank, je reacties zijn niet alleen streng maar raken kant noch wal.

Volgens mij is er slechts één letter te weinig in de titel (er staat 'u kind' maar dat moet 'uw kind' zijn). Verder zie ik nog een dingetje in de tekst: 'dit enquete' in plaats van 'deze enquete'). Omdat dat een de/het-vergissing is, zou het iemand kunnen zijn die geen Nederlandse ouders heeft. Het is ook mogelijk dat ze in België geen probleem met 'het enquete' hebben, dat zou ik niet weten. 

Dit is in Nederlandse ogen ook een beetje apart: 'Niet schrik hebben!'. Tegenwoordig wordt in Nederland 'schrik hebben' naar mijn idee nog maar heel zelden gebruikt, en dan nog zouden we 'geen schrik hebben' zeggen. Maar het is helder dat de schrijfster uit Vlaanderen komt, dus wat maakt het uit.

Ook staan er prachtige zinnen in als: 'De meeste kinderen die eraan hebben deelgenomen deden er slechts 2:24 minuten over. Het neemt dus weinig tijd in beslag en het kan ten slotte ook zinvol zijn voor uw kind om hierover te reflecteren.'

Jouw reactie met 'Kom op zeg, ze moet toch een paar normale zinnen kunnen formuleren.' is hiermee ook onderuit gehaald. Maar dat was inmiddels al duidelijk, hè?

Jij eist perfectie, van jezelf en van anderen, en anders sla je erop. Ben je er trots op?

De emoticons zouden mijn zoon in verwarring brengen: ik krijg veel knuffels en kusjes van papa en mama. Ik denk: huilende smiley aankruisen als dat NIET het geval is. Zoon denkt: ja! En dat vind ik om te huilen, want ik krijg juist teveel kusjes en knuffels....

Klein beetje voor Juf Ank opnemen

Ik neem het een klein beetje voor Juf Ank op, dit is derde secundair onderwijs (dus 3e jaar van de middelbare school) en ik lees toch echt wel meer dan 1 fout (zoals Egel opmerkt), ik zie meerdere fouten en ook vreemd lopende zinnen. Maar de manier waarop Juf Ank het bracht had wel wat vriendelijker gekund.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.