Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Vragenlijst voor ouders met kinderen tussen de 4 en 16 jaar oud.

Hallo allemaal!

Ik ben Mariska en ik studeer Nederlandse Taal en Cultuur aan de universiteit Leiden. Daarnaast doe ik de minor Boek, Boekhandel en Uitgeverij, waarvoor ik stage loop bij een kinderboekenuitgeverij. Voor mijn stage voer ik dit onderzoek uit. 

Ik doe onderzoek naar het gebruik van sociale media en de uitgeverij, toegespitst op jeugdliteratuur. Hiervoor heb ik drie enquêtes opgesteld, voor drie verschillende doelgroepen. Deze doelgroepen zijn: 

1: ouders van kinderen uit de leeftijdscategorie 4-8 jaar https://docs.google.com/.../1FAIpQLScS_DNQAT.../viewform...

2: kinderen van 8-12 jaar https://docs.google.com/.../1FAIpQLSckVko2JIQ.../viewform...

3: kinderen van 12-16 jaarhttps://docs.google.com/.../1FAIpQLSfXgavuOYH.../viewform...

Graag zou ik dan ook aan jullie willen vragen om deze enquête in te vullen als u kinderen heeft tussen de 4-16 jaar oud. De eerste enquête mag u dan invullen, de laatste twee enquêtes kunt u samen met uw kind invullen. 

Daarnaast kunnen jullie me ook ontzettend helpen door het delen van dit bericht met andere ouders! Alvast bedankt voor de moeite! 

Groetjes van mij

Goede vragenlijst ingevuld met mijn zoon van 16. Omdat de bieb hier alleen verrassingspakketen uitleent op basis van een favoriet genre was het moeilijk om aan boeken te komen die te gebruiken waren voor het lezen voor de lijst.  In het afgelopen jaar wel 2 boeken gekocht via de boekhandel hier in het dorp.  Om lokale ondernemers te steunen in plaats van de internet reuzen die het toch wel gaan redden. 

Er wordt hier nu minder gelezen dan voor corona want alles wat de pubers willen/ moeten lezen gaan kopen wordt een dure aangelegenheid.  Voor pws en literatuuropdrachten veel gedaan met internet en boeken die al in huis waren.