Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Anne

Anne

27-10-2015 om 13:55

Onderzoek over voorlezen

Beste ouders,

Ik ben Anne Dijkstra en ik studeer Nederlandse Letterkunde aan de Vrije Universiteit van Amsterdam. Voor mijn afstuderen van de master Litaire vorming en literair veld doe ik een onderzoek naar voorlezen aan jongeren (12 t/m 18 jaar) in gezinnen in Nederland. Ik wil graag weten in hoeverre jongeren thuis nog worden voorgelezen. We weten niet goed hoe de situatie in gezinnen in Nederland er uit ziet wat betreft voorlezen aan jongeren. Om deze situatie te kunnen onderzoeken zijn er twee vragenlijsten opgesteld, eentje voor ouders en eentje voor jongeren.

Heeft u kinderen in de leeftijd van 12 tot en met 18 jaar? Dan zou het heel fijn zijn als u de vragenlijst voor mij in zou willen vullen. Hier vindt u de link naar de enquête: https://nl.surveymonkey.com/r/oudersv. Mochten u kinderen de vragenlijst ook in willen vullen. Dan is hierbij de link naar de vragenlijst voor jongeren: https://nl.surveymonkey.com/r/jongerenv

Tevens ben ik op zoek naar middelbare scholen waar ik langs mag komen om de enquêtes in te laten vullen door jongeren. Mocht u hiervoor een idee hebben dan hoor ik dat natuurlijk graag.

Alvast heel erg bedankt voor uw hulp! Mocht u nog vragen en/of opmerkingen hebben dan kunt u mij bereiken op [email protected]

Met vriendelijke groet Anne Dijkstra.

Juno

Juno

27-10-2015 om 19:24

Serieus?

Voorlezen aan kinderen van die leeftijd? Ik ken werkelijk niemand die dat doet noch heb ik er ooit van gehoord. Betekent niet dat het niet voorkomt natuurlijk maar waarom zou je een puber die normaal in zijn ontwikkeling gaat voorlezen? Goh. Ben verbaasd!

ijsvogeltje

ijsvogeltje

27-10-2015 om 19:47

Juno

Juno, ik lees mijn zoon van 13 dagelijks voor
Quality-time.