denise
14-06-2010 om 15:02
1/2 dag eerder op vakantie: hoe pak ik dat aan op school
Wij combineren onze vakantie met werkafspraken van mijn man. Het gevolg hiervan is dat we op de laatste schooldag al moeten vertrekken (man moet aanwezig zijn op een beurs die op zaterdag begint). De kinderen (groep 2, 5 en 6) zijn 's middags vrij maar 's ochtends moeten ze gewoon naar school. Ze "spijbelen" dus en halve dag
Ik heb hier geen ervaring mee, ik wil geen smoes ophangen maar ook niet een heel aanvraag-traject ingaan.
We hadden zelf het plan opgevat om 2 dagen van tevoren een briefje aan de kinderen mee te geven dat ze vanwege werkafspraken van hun vader (in combinatie met de vakantie) de laatste ochtend afwezig zullen zijn.
Wat vinden jullie hiervan?

purk
14-06-2010 om 16:26
Hoe ik het zou doen
je weet nu al dat je de vakantie combineert met werkafspraken van je man. Daarom zou ik het dus ook nú vertellen aan de directeur van school. Zo ben je duidelijk en helder.
De directeur kan namelijk ook op zijn vingers natellen dat jullie dit al veel eerder wisten dan twee dagen van te voren en zal, schat ik in, het meer op prijs stellen als je dit tijdig meldt, dan op het laatste nippertje met een briefje.
Mijn advies is dus...nu naar de directeur stappen. Duidelijk en helder uitleggen. Geen poespas er om heen en dan niet vragen of jullie kinderen een half dagje vrij mogen, maar zeggen dat je ze daarom dus niet de laatste vrijdagochtend naar school laat gaan.
Succes!
groetjes van Purk

Emine
14-06-2010 om 18:51
Tsjonge jonge
Ik weet niet hoe echt je naam is en hoe 'aangepast' je verhaal is, maar als je echt twee dagen van tevoren een briefje wilt geven, vind ik het niet zo handig dit in juni hier op het forum te gooien.
Gewoon meedelen, nu op voorhand. Hopen op toestemming, als je deze niet krijgt gewoon gaan en gevolgen voor lief nemen.

Manda Rijn
14-06-2010 om 20:51
Tja