Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

5 jaar en nog thuishouden, hoe zit het?

Onze zoon hoopt binnenkort 5 jaar te worden.
Hoe zit het als ik hem af en toe nog een (mid)dag thuis wil houden?
Hij heeft nu 4 dagen school van 8.30 - 15.15 met pauze tussendoor. Op woensdag is hij vrij.
(pauze is denk ik van 11.45-13.00, maar weet dit niet zeker)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

05-01-2012 om 21:50

5 + 5 uur

Je mag hem zelf 5 uur per week thuis houden. In overleg met de schooleiding mag als daar noodzaak toe is nog eens 5 uur worden toegestaan.
Vanaf de eerste werkdag volgend op de maand waarin hij 5 wordt gaat dit in. De eerste werkdag volgend op de maand waarin hij 6 wordt is hij volledig leerplichtig.

Mamarijke

Mamarijke

06-01-2012 om 15:07 Topicstarter

Amk

Bedankt, maar weet je dit ook zwart op wit? Dat geeft mij een safer gevoel om dat aan te tonen aan de juf.
Had namelijk zelf ook het idee dat het nog 5 uur mocht per week.

Sancy

Sancy

06-01-2012 om 15:22

Mamarijke

hier:
Artikel 11a. Leeftijd leerling

1.De in artikel 2, eerste lid, bedoelde personen zijn met betrekking tot de jongere die nog niet de leeftijd van zes jaar heeft bereikt, voor ten hoogste 5 uren per week vrijgesteld van de verplichting om te zorgen dat deze de school waarop hij staat ingeschreven, geregeld bezoekt. Van een beroep op deze vrijstelling wordt mededeling gedaan aan het hoofd.

2.Naast de vrijstelling bedoeld in het eerste lid, kan het hoofd op verzoek van de in artikel 2, eerste lid, bedoelde personen ten behoeve van de jongere bedoeld in het eerste lid, tot ten hoogste 5 uren per week vrijstelling verlenen van de verplichting om te zorgen dat deze de school waarop hij staat ingeschreven, geregeld bezoekt.
(Leerplichtwet)

Mamarijke

Mamarijke

06-01-2012 om 18:04 Topicstarter

Bedankt

Sancy voor het opzoeken.

Helaas is dat bij ons dus net te weinig voor een schooldag.
(8.30 - 15.15 = 6.45 en dan pauze eraf 1.30 = 5.15)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.