Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Stenna

Stenna

06-09-2012 om 23:09

Actualiteiten bij maatschappijleer: hoe diep zijn we gezonken

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Stenna

Stenna

14-09-2012 om 21:55

Kweenie

wat zou jij dan? Ik heb al gemaild met de leerkracht en mijn bezwaar geuit. Verder kun je als ouder niet zo veel toch?

Wilma

Wilma

14-09-2012 om 22:46

Jeetje

Ik weet t antwoord van de eerste vraag, Ron Link . Maar ik kijk dan ook gewoon The Voice. Lindsay, geen idee. Shownieuws ofzo kijk ik nooit ( of ik moet te vroeg de teevee al op die zender gezet hebben).

Rare vragen vind ik het!! In welk jaar is dit? Vierde? Mijn zoon zit in drie havo, moet ie volgend jaar maar verplicht mee The Voice kijken met mij en zijn jongere zusje.

Rafelkap

Rafelkap

15-09-2012 om 08:52

Stenna

Wie heeft die vragen bedacht? De leerkracht?
Kijk wel uit met kritiek over de mail, het beste is toch persoonlijk. Mail kan gemakkelijker naast zich neer worden gelegd. Als je er met de leerkracht niet uitkomt is er wellicht een intern begeleider die iets doet aan onderwijskwaliteit? (heb ook geen idee hoor)

Eeehmmm...

Wie is Lindsey Lohan?

Ingrid (zoon in VWO 4, heeft dit jaar ook voor het eerst maatschappijleer, ik ben benieuwd!)

Stenna

Stenna

15-09-2012 om 11:55

Niet zo maar een toets, examen

Dit was Havo 5, het gaat om het (school)examen. Niet zomaar een toets. Al komen deze vragen dus uit de oefentoets voor dat examen.

Rafelkap

Rafelkap

15-09-2012 om 12:13

Verantwoordelijk

Dan een grote klacht indienen bij degenen die die examens maakt. Die zijn verantwoordelijk.
Men is wel erg diep gezonken!

Stenna

Stenna

19-09-2012 om 20:54

Na oefentoets nu de echte examentoets: jody bernal?!

Zoon heeft vandaag de eerste van de reeks van 4 echte toetsen gehad, die meetellen voor het schoolexamen dus. Volgens hem werd er o.a. gevraagd: "Jody Bernal heeft zijn gehoor beschadigd omdat...." Antwoord: door ongelukje bij Sterren Springen. Gelukkig wist hij die, van facebook (want zelf nog nooit gezien).
Erg nuttig allemaal, zulke kennis.

Yvonne

Yvonne

20-09-2012 om 14:01

Dat méén je niet!

Ik val echt van mijn stoel. Ik vind het een brief aan de Minister van Onderwijs waard. Belachelijk.

Fransien

Fransien

20-09-2012 om 14:05

Zucht

En ik heb bij maatschappijleer staatsinrichting gehad, de verschillen tussen de politieke partijen, hoe de sociale zorg in elkaar zit, hoe de verzuiling gewerkt heeft, wat het krachtenveld is in de besluitvorming bij de gemeente, dus waarom er wel een trapveldje komt maar op de boswachter bezuinigd wordt enz enz. Da's even heel wat nuttiger dan de roddelblaadjes verplicht doorlezen en de populaire tv-programma's moeten kijken.

Yvonne

Yvonne

20-09-2012 om 14:09

Hahaha

Ik lees nog eens het draadje helemaal (ben weer op mijn stoel gaan zitten) en bedenk me ineens Sterren springen? Sterren springen wat? Waarop, waaraf. Kennelijk kun je op je oor vallen?
En inderdaad, de vraag en het antwoord lijken mij thuis horen in het deel 'kritisch burgerschap', waarbij je dan alle vragen behalve dit soort nonsens vragen goed moet hebben om een 10 te halen. Ofwel als je dit wel weet en de actualiteitsvragen niet dan zak je voor het vak 'kritisch burgerschap'.
Best logisch...

Fiorucci

Fiorucci

20-09-2012 om 14:19

Poeh.....

Zoon zal eind dit schooljaar maatschappijleer afsluiten, ik zal zorgen dat hij elke dag even de roddels op nu.nl checkt....be-lache-lijk.

Ja maar.. ja maar )

vanmorgen hoorde ik op de radio bij het nieuws (toen de wekker afging) deze verheugende mededeling.. Met daarin de verwijzing waar hij deze verwonding had opgelopen..
Dus OOK met naar het reguliere nieuws kijken en luisteren had je dit kunnen weten.
Even zonder gekheid... ik mag toch hopen dat tegen de tijd dat mijn kinderen maatschappijleer krijgen, dit weer enige inhoud gaat krijgen.. Weten waar Jody Bernal zich ad geblesseerd.. waar gaat het heen joh?

Lowie

Lowie

20-09-2012 om 16:00

Jammer

dat ze zulke vragen niet in mijn tijd hadden. Had ik wel leuk gevonden. Ik had i.i.g. op deze toets een 10 gehad!!!!!

En nee, mijn achternaam is niet Santegoed of Verlinde

dorle

dorle

20-09-2012 om 16:57

Wie is

Wie is Jody Bernal?? Ach laat maar ik wil het niet eens weten! Belachelijk.

Vic

Vic

20-09-2012 om 17:43

Och

Jody Bernal heeft ooit een zomerhit gehad met Que si, que non. Hij was een van de beste deelnemers aan Sterren springen in het water, was geplaatst voor de finale maar scheurde tijdens een training een trommelvlies. Dat weet je toch wel?!
Hadden ze dan moeten vragen welke groenten Marianne Thieme aan had op Prinsjesdag?

Vic

Vic

20-09-2012 om 17:43

Oeiii

Met smiley in het vorige bericht, uiteraard

Gezakt!

Wie is Jody Bernal? Waar springen sterren vanaf? Welke sterren (kennelijk is Jody Bernal een ster)? Wanneer krijgen we vragen over Top Gear? Die weet ik namelijk wel en vrijwel iedereen rijdt auto dus is het een heel burgerkritisch onderwerp. Bovendien doen die ook nog wel eens wat OV op zijn tijd, héél erg maatschappijleergierig, lijkt mij. Smiley.

Stenna

Stenna

21-09-2012 om 23:51

Newkids

Jody Bernal is het typje waar ze in NewKids zo de draak mee steken. Net als bij de meeste BN-ers is mij ontgaan waar hij ooit BN-er mee geworden is. Zeker een talentenjacht gewonnen of iets (burenruzie, familievete, echtscheiding, klusprobleem) op tv bijgelegd ofzo.

Alweer gezakt

Newkids heb ik ooit wel gehoord (iets met een wat controversiële film en een durp in Brabant?) maar meer details dan zojuist tussen haakjes gegeven ken ik daar ook niet van. Maar ik begrijp dat we met onze middelbareschoolmupjes nu toch wat meer vaderlandse cultuur moeten gaan snuiven in de vorm van talentenjachten oid. Oh, wat verheug ik mij.

Rode Vulpeninkt

Rode Vulpeninkt

23-09-2012 om 11:07

Ik ben verbijsterd

Dus je moet je tegenwoordig serieus verdiepen in Idols Springen Sterren In Het IJs?
Ik vind dat een officieel protest waard. Er wordt enorm bezuinigd op kunst en cultuur, maar voor je examen moet je elke wel en wee van ieder omhooggevallen sterretje kennen?
Als het in een Nederlands tentamen/examen wordt verwerkt, dan is het wat anders, dat deden ze in mijn tijd ook. Rijk de Gooier (dacht ik, het is alweer lang geleden) heeft daar ooit verschrikkelijk om gelachen toen een stukje van hem werd gebruikt voor een tentamen met vragen als "Wat bedoelt eigenlijk de schrijver met deze zin...", waarna hij schaterlachend riep: "Ze stellen vragen waarop ik zelf niet eens een antwoord heb!"
Ik denk dat mijn kinderen hopeloos falen voor zo'n tentamen/examen. En dat is echt niet omdat ik te snobistisch ben om mijn kinderen daaraan bloot te stellen (hoewel, het was even slikken toen mijn puber voor de Nineties Request niet alleen Nirvana en Soundgarden opgaf, maar ook 2Unlimited en Vengaboys), maar ze hebben heel andere hobbies dan tv kijken. En soms moet je wel eens dingen doen die je niet leuk vindt, dat snap ik best, maar mijn kinderen verplichten om naar die "Holland Got Talent (waarbij maar even wordt vergeten dat Nederland niet alleen uit Holland bestaat) en "Sterren Springen Zich halfdood"-uitzendingen te kijken gaat me vele stappen te ver.
Het is me overigens niet duidelijk of dit alleen op Stenna's school gebeurt of ook elders? Is dit iets landelijks? Indien ja, waarom zijn wij blijkbaar de enigen waarbij de wenkbrauwen inmiddels bijna op het achterhoofd staan van verbijstering?

Rode Vulpeninkt

Rode Vulpeninkt

23-09-2012 om 11:12

Genista

Ik zag toevallig laatst een promo dat New Kids maandag ergens (waar?) op tv komt. Is dit dezelfde film waarvoor Corry Konings ooit zong "Hoeren neuken, nooit meer werken"? Heb ik nu een tien voor mijn tentamen?

Ik geloof dat ik oud word...

Rode vulpeninkt

"Het is me overigens niet duidelijk of dit alleen op Stenna\'s school gebeurt of ook elders? Is dit iets landelijks? Indien ja, waarom zijn wij blijkbaar de enigen waarbij de wenkbrauwen inmiddels bijna op het achterhoofd staan van verbijstering?"
Omdat niet elk kind dit thuis verteld? Ik vroeg mijn dochter of zij weleens zulke vragen had gekregen. Niet, en ze vond het vreemde vragen. Maar ze zou er alleen maar wat van zeggen als ze het fout had, .

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.