Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Onzekere moeder

Onzekere moeder

22-06-2011 om 20:21

Advies gevraagd 10 min gesprek

Ik zal proberen het kort te houden

Morgen heb ik een 10 min gesprek en ik weet niet zo goed wat ik daar moet vragen of zeggen. Door mijn gezondheid heb ik niet zo vaak contact met de juf en eerlijk gezegd ging alles goed dus dat was wel zo 'makkelijk' voor mij. Maar nu vraag ik me af ik toch niet iets moet gaan doen of zeggen.

Ik heb niet gestudeerd en de discussies hier gaan me soms echt boven mijn pet dus ik probeer het uit te leggen in een eigen draadje en ik hoop dat jullie me kunnen adviseren in Jip en Janneke taal

Mijn dochter (8jaar, 4mnd) zit nu in groep 4 en gaat na de zomer naar groep 5. Ze is behoorlijk slim (al vindt elke moeder dat natuurlijk. Tot nu toe alleen maar A of A+ op de Cito's en ik verwacht morgen te horen dat ze AVI uit is. Bij het laatste 10 min gesprek zat ze namelijk op AVI 10 en dochter had het erover dat ze onlangs een AVI Plus test had gedaan. Ik begrijp uit draadjes hier dat AVI lezen alleen technisch lezen is.
Dus dacht ik dat ik misschien ook zou moeten vragen wat haar niveau is op het gebied van spelling en begrijpend lezen? Voor spelling had ze op haar laatste rapport een 9,9 maar ik weet niet op welk niveau dat is? Groep 4 niveau of misschien hoger? Het laagste cijfer op haar laatste rapport was overigens een 8,6 als we gym niet meerekenen.