Irene
06-07-2012 om 08:16
Afscheid klas
Onze zoon gaat een klas overslaan. Nu heeft hij vorige week een hele week meegedraaid met zijn nieuwe klas en is hij deze (laatste) schoolweek nog in zijn oude klas. Gisteren heeft hij -zoals een paar weken terug afgesproken met zijn juf- uitgedeeld bij wijze van afscheid.
Tot mijn verbazing was dat ook meteen het hele afscheid. Zijn juf zei zoiets als: "nou zoals jullie weten gaat x naar een andere groep en daarom deelt hij uit", en toen deelde zoon uit en toen gingen ze weer wat anders doen. Ik had toch wel verwacht dat de klas iets gemaakt zou hebben, weet ik veel, al is het maar een kaart met alle namen erop.
Ben ik nou gek/veel te veeleisend/< nader in te vullen> of is dit toch wel karig?

Hanne.
06-07-2012 om 08:52
Uitdelen al veel
Eerlijk gezegd vind ik uitdelen al veel aandacht er aan besteden. Aan het einde van het schooljaar gaan er zo veel kinderen 'wat anders' doen.
Maar misschien komt dat omdat mijn kind op een school zit waar er uitsluitend met combinatie klassen wordt gewerkt. Aan het einde van het schooljaar worden alle klassen weer gehusseld, dus als je een klas overslaat (of blijft zitten) valt dat nauwelijks op.

Digimum
06-07-2012 om 09:10
Als een kind echt van school gaat vind ik dat er best een kaart of tekening mag komen. Maar 'n kind dat 'n klas overslaat gaat niet van school, het gaat alleen naar een andere klas. In de praktijk zal hij zijn klasgenootjes nog dagelijks zien, met ze kunnen spelen... Trakteren vind ik al teveel van het goede, was dat een idee van de juf? En trakteren kinderen die blijven zitten dan ook?

Temet
06-07-2012 om 09:54
Jeetje
Mijn zoon gaat ook een klas overslaan. Hij gaat niet wennen. En het was eerlijk gezegd nog geen seconde bij mij opgekomen om er speciale aandacht aan te besteden.
En nu ik er over nadenk: dat moesten we ook maar niet doen. Want hoewel hij de stap wel ziet zitten uitte hij ook spijt dat hij zijn vriendjes uit de huidige klas niet meer zou zien. Waarop wij zeiden dat hij die natuurlijk gewoon blijft zien op het schoolplein. Extra aandacht aan de overstap naar die andere klas zet het dan misschien juist weer zwaarder aan, dat lijkt me in zijn geval eigenlijk niet zo handig. Zegt natuurlijk niks over jouw kind.
Groeten,
Temet

Irene
06-07-2012 om 10:36
Dank
Bedankt voor jullie reacties. We hebben nogal een 'geschiedenis' met deze juf, dus dat speelt denk ik wel mee in mijn gevoel. Ik denk dat het voor onze zoon heel erg goed is geweest om te wennen in zijn nieuwe klas (zo is het na de vakantie in ieder geval veel minder spannend) en het was ook goed voor hem om "het af te ronden" met deze klas. Dus we zijn verder wel tevreden met hoe het gegaan is.

Annet
06-07-2012 om 11:12
Hier ook alleen trakteren (midden in schooljaar)
Zoon versnelde op de laatste dag voor de herfstvakantie. In de ochtend heeft hij de oude klas getrakteerd, daarna met tafel en stoel naar nieuwe klas verhuisd en daar in de middag getrakteerd. Bij het trakteren alleen een klein praatje.
Een jaar later is hij naar een andere school gegaan (gewoon aan eind schooljaar) Toen ook getrakteerd en een leuke kaart/foto gekregen van de klas. Het trakteren was ook gelijk voor zijn verjaardag in de zomervakantie.

kakelot
06-07-2012 om 16:05
Hier niet eens trakteren
Dochter had er geen zin in. De kinderen had ze op zich nog wel een snoepje willen geven, maar dan had ze de juffen ook moeten trakteren en dat was haar een brug te ver. Dat laatste jaar voor haar versnelling was niet zo leuk geweest zeg maar.
En zoon is zo halsoverkop versneld dat we geeneens tijd hadden om een traktatie te bedenken.

Sasvangent
06-07-2012 om 16:09
Idem
op een vrijdag zat dochter in haar oude klas bij juf x. Dochter kon niet snel genoeg weg. Niks geen afscheid gekregen en ze steigerde bij de vraag of ze misschien niks wilde doen/geven. Tja, ook niks dan maar.
Maandag ging ze naar de nieuwe klas, waar de juf 's morgens aangekondigde: Y komt van juf x en komt vanaf nu bij ons, waarna het werk werd aangevat. Ik denk dat dochter het zo wel best vond hoor. Het is uiteindelijk geen 'big deal' dus hoeven we het er ook niet van te maken.
Maar je zoontje heeft iets mogen uitdelen en daar is hij waarschijnlijk wel tevreden mee toch?