Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
23-09-2009 om 16:55
Ik ben een beetje vanhopig aan het worden. Sinidochter doet dit jaar eindexamen, en de leraar Nederlands is al ruim 3 weken ziek. Er is nog niet voor vervanging gezogd. Nu weet ik wel (ik werk zelf in het onderwijs) dat een vervanger voor een zesde atheneum niet zo maar uit je mouw te schudden valt, maar ik maak me best wel zorgen over de klas van mijn dochter. Nederlands is niet een van haar goede vakken, ze krijgen ook geen vervangend werk aangeboden door een andere leraar, ze kl.... maar wat aan eigenlijk. Wat kan ik als ouder doen, behalve een email sturen waarop ik nog steeds geen antwoord op heb,
Sini
23-09-2009 om 17:42
Bellen
Bellen, dan krijg je tenminste meteen repliek. 3 weken is wel lang.
24-09-2009 om 10:47
Sini
Als op onze school een leraar op een belangrijke plek uitvalt, proberen ze de lessen te splitsen. Dus een andere leraar die nog wel 2 uur lesgeeft in een klas, 1 uur daar en 1 uur als vervanger. Leraar kan dan extra werk opgeven om het andere uur op te vangen. Misschien het voorstellen waard? Veel scholen blijken dit niet te doen/weten.
Ik zou inderdaad bellen naar de mentor of teamleider en het niet op mailen aan laten komen.
24-09-2009 om 23:37
Nederlands een probleem blijkbaar
Bij zoon op school heeft een deel van Havo 5 geen docent Nederlands. Hier wordt dan idd de 'kaasschaafmethode' toegepast (dus meerdere klassen krijgen iets minder les zodat klas zonder docent ook les kan krijgen) tot er een andere docent is aangenomen.
Groet,
Jujube