Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
twijfelmama

twijfelmama

16-03-2009 om 12:58

Andere school of niet?

Mijn zoon zit in groep 3, met daarin 2 jongens die echt storend gedrag vertonen. In de klas moet je denken aan andere kinderen uitlachen, ineens door de klas roepen als er gewerkt wordt, niet luisteren naar de juf en soms wel eens een gum oid door de klas gooien. Clownesk gedrag vertonen. Buiten is het pesten: het spel van anderen verstoren, intimiderende dingen zeggen/doen. Mijn zoon heeft daar in beide situatiesenorm veel last van, en niet alleen hij. Ook andere ouders/kinderen klagen begreep ik van de juffen. Hij heeft het al, om andere redenen niet naar zijn zin op school, maar het buiten spelen vindt hij ook niet leuk meer, terwijl dat tenminste nog leuk voor hem zou kunnen zijn. Ik heb het met de juffen besproken en die herkennen het, pakken die knullen echt stevig aan en nemen mij en mijn zoon dus erg serieus. Ze doen er alles (of in ieder geval heel veel) aan om het te stoppen. Het vervelende is wel dat de ouders (in ieder geval 1 van hen) het probleem niet zien. Na 3kwart jaar is het nog steeds niet beter geworden, lijkt het. En dan moet mijn zoon nog toten met groep 8met die jongens verder, ik heb daar op dit moment een slecht gevoel over. En dus begint bij mij langzaam de vraag te ontstaan of een andere school een optie is. Wat zouden jullie doen of denken? Hebben jullie nog ideeen/ervaringen hoe dit te stoppen?
Dank vast voor de reacties

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

pelle, dat is precies de reden

waarom mijn dochter nog op de school zit waar ze zit. Hier ook een vreselijk lastige klas, helaas blijft het niet bij twee moeilijke kinderen. Eén van de kinderen is al een aantal keren geschorst voor een dag en dan heb ik het over groep 4 leerlingen. Nu zijn er nog 2 kleine groepen 4 (de andere klas is niets beter) maar ik vrees dat dit ooit één klas moet gaan worden (op handen zijnde verhuizingen en één of twee zittenblijvers). Voor alsnog hebben we besloten het nog even aan te zien omdat het op iedere school wel wat is.

kaatje43

kaatje43

16-03-2009 om 14:42

Twijfelmama. is er nog een andere klas?

Waar óf jouw zoon naar toe kan, óf dat die twee uit elkaar gehaald worden. En inderdaad, wat Pelle zei, op elke school kom je van de etterbakkies tegen. Ik denk dat de school de enige is die hier wat aan kan doen, of althans proberen. Bij ons is het wel eens zover gekomen dat er één of twee geschorst zijn geweest.

senta

senta

16-03-2009 om 23:14

Wat kan je vragen van school?

Herken dit probleem helemaal. Bij jullie schorsen ze tenminste nog. De ambivalentie; het effect van zo'n klas op je kind; is het ergens anders beter. Ik heb het idee dat scholen liever niet open zijn over deze problemen. Wat kan/mag je van de school vragen? Wie heeft een idee?

twijfelmama

twijfelmama

17-03-2009 om 11:34

Dank

voor de reacties alvast. Ik ben het met jullie eens dat ik niet weet of het op een andere school beter zou zijn, en ik kan met deze juffen in ieder geval goed door een deur. Het systeem op school is ook dusdanig dat de juffen 6 jaar meegaan met de klas, dus dat is wel positief. Misschien moet ik het toch nog maar aanzien.

mirreke

mirreke

17-03-2009 om 16:08

Met de directie gaan praten

En je problemen op tafel leggen. Blijven klagen. Ooit zat bij één van mijn kinderen ook zo'n jongetje in de klas. Heel triest, want hij kon er zelf niets aan doen. Uiteindelijk, na twee jaar of zo, is het jongetje naar het speciaal onderwijs gegaan.

Wij hebben gekozen voor andere school

Onze dochter was vanaf dag 1 niet happy op school. Ook kinderen die agressief, brutaal, etc. waren Schoppen/slaan/vechten in de klas. Dat in een klas van 30 kids (groep 1/2). Ze durfde niet meer buiten te spelen, was thuis onhandelbaar aan het worden, vooral tegen kleine broertje zeer onaangenaam en dominant gedrag.

Wij gingen verhuizen (binnen dezelfde stad) en hebben dat aangegrepen om gelijk van school te veranderen. Gekozen voor een kleine school.

Vanaf dag 1 had ik een ander kind in huis. Niet te geloven. Ze zei de 1e dag al dat ze school leuk vond, is veel liever/blijer/gezelliger. Zo'n verschil, had nooit gedacht dat het kon.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.