Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
09-05-2012 om 13:29
Mijn dochter wordt sinds begin van dit jaar gestalkt door haar vader (mijn ex). Heb dit besproken met de school. Zij konden twee datums weerleggen, maar mijn dochter is nu onderbehandeling. Ze is drie weken thuis geweest. Heb de school een e-mail gestuurd dat zei in vervolg gesprekken die zij heeft met o.a haar mentor en de stage-begeleidster op gaat nemen zodat ik ook weet wat haar verteld wordt.
Vandaag belde ze op dat men haar verteld heeft dat wat ze graag wil worden niet kan worden. En dat ze eventueel voor haar stage dan maar op school klusjes moet gaan doen. Ze moet namelijk zelf achter een stage plek aan gaan. Maandag was ze ook al door haar mentor op het matje geroepen over iets waar zij, mijn dochter, niets van af weet. Deze twee gesprekken mocht ze niet opnemen. Terwijl dit wel mocht van de locatiedirecteur. Gevolg van dit alles is dat mijn dochter niet meer naar school wil en liefst hier in Groningen naar een VMBO wil gaan volgend jaar. Daar heeft ze zelfs een tweede keer derde jaar voor over. Het vertrouwen is weg in deze school, maar hoe moet ik dit aanpakken. Wie kan mij raad geven?
Jolande
09-05-2012 om 17:28
Er spelen dus twee problemen
De eerste is stalken door haar vader. Heb je al melding gemaakt bij de politie? Is er door iemand al met haar vader gesproken over de gevolgen die dit heeft voor dochter? Is er nog communicatie mogelijk met vader?
De tweede is gedonder op school. Je vertelt dat ze gesprekken mag opnemen zodat jij ook weet wat er besproken is. Dat is niet een stap die je zomaar neemt, dus hier is al het een en ander aan vooraf gegaan. Dat ze een stage zelf moet regelen, heb ik vaker gehoord, volgens mij staat dat ook in de schoolgids. Is er een mogelijkheid om dit vlot te trekken, ze hoeft per slot van rekening nog maar 1 jaar...
10-05-2012 om 06:24
Ik snap er helemaal niets van
Wat hebben stalken en opleiding met elkaar van doen? En waarom kunjij als moeder niet gewoon bij gesprekken zijn?
10-05-2012 om 14:03
Snap het ook niet
Ik snap het ook niet helemaal, maar als je naar een andere school wil overstappen zou ik in de eerste plaats eens daar gaan kijken en praten. Hoe is de begeleiding geregeld? Is er één persoon die aanspreekpunt kan zijn voor jou en je dochter en waarmee je zaken kunt doen? Kijk op internet naar scholen, praat eventueel met mensen die je kent op een school van jouw interesse.
Belangrijk is dat je met school op één lijn komt te staan. Voor jou speelt er blijkbaar iets rond opnemen van gesprekken die je dochter op school heeft. Jij hebt daar een mail over naar school gestuurd maar het is mij niet duidelijk of die mail ook tot afspraken geleid heeft.
Kijk of die mogelijkheid van gesprekken opnemen er op de nieuwe school is. Of misschien hebben zij een ander (beter) idee waardoor jij goed op de hoogte kunt zijn van wat je dochter moet doen? Communicatie lijkt me in elk geval een belangrijk aspect bij het zoeken naar een nieuwe school.
Succes, het is niet niks lijkt me! n@nny