Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Angstig en hoogbegaafd

Via google kwam ik terecht op een stukje over een jongen die autistisch is en hoogbegaafd. De moeder stond onder de naam Pesca de Kat. Ik zoek contact met haar, want ook mijn kind kan niet tegen school.Ze is bijna 7.
Zelf heb ik de knoop doorgehakt in basisschool land en beginnen we vandaag met thuisonderwijs. Dat heeft ook heel wat voeten in aarde, zeker omdat ik als alleenstaande ouder in de bijstand zit en ik op het matje moet komen.
Maar ik vecht voor mijn kind.
Dit jaar gaat ze getest worden op autisme. Ze heeft net als het jongetje van Pesca de voorkeur voor een klas met 1 juf en een paar kinderen. Ze kan alle indrukken niet verwerken en legt ook heel goed uit dat dan alle energieen tegelijk bij haar binnen komen.
Diagnose was al separatieangst.
Ik kan zo boos worden over de leerplicht!! en het niet verder kijken naar wat er goed is voor een kind.
eigenlijk had mijn dochter nog een nieuwe school moeten proberen, een ZMOK, maar ze is hoogbegaafd en heeft helemaal geen opvoedingsproblemen.
Zijn er meer ouders met angstige kinderen? Mijn dochter durft niet bij vriendjes te spelen, durft nog steeds niet zelf in slaap te vallen, is bang voor vreemde volwassenen en grote kinderen, bang om opgesloten te zitten. Verder is ze heel sociaal en zo lief.
Ik vecht voor mijn kind, ook al zal ik naar de rechter moeten. Als ouder heb je toch de verantwoordelijkheid voor het geestelijk en lichamelijk welzijn van je kind.

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.