Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
alphenaar

alphenaar

29-05-2010 om 21:02

Basisschool via nova - alphen a/d rijn

We zijn op zoek naar een andere basisschool voor ons kind en ons oog is gevallen op o.a. Via Nova in Alphen aan den Rijn. Helaas kennen we geen mensen die kinderen op deze school hebben. Heeft iemand ervaring met deze school?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Belangstellende

Belangstellende

30-05-2010 om 08:47

Toevallig net vorige week een rondleiding gehad

Wij zijn aan het kijken naar de Leonardoklas die Vianova ook biedt. Vorige week hadden we een intakegesprek en een rondleiding.
Mijn indruk is zeer positief. Wij hebben ook een goede indruk gekregen van de overige klassen. Er heerst rust in de klassen en op de gang. Je ziet veel kinderen werken op de gang zonder druk of lawaaig te doen.
Ze zijn duidelijk ingesteld op het afstemmen van onderwijsaanbod op het kind en niet alleen op de hele groep.
Wij waren ook positief over het IPC, waarbij ze meerdere vakken combineren in diepgaande projecten. Hierover staat meer op de website.

Het gebouw vond ik ook erg prettig maar dat zal voor de andere nieuwbouwscholen niet veel anders zijn.

Ervaringsverhalen ken ik niet. Wij wonen niet in de directe omgeving van de school.

alphenaar

alphenaar

30-05-2010 om 19:43

Klinkt goed

Dat klinkt goed wat je vertelt. Bij ons gaat het in eerste instantie niet om het Leonardo, maar het afstemmen van het onderwijsaanbod op het kind is bij ons wel hard nodig.
Ook wij wonen niet in de omgeving van de school, maar in Alphen-Noord. Het is dus niet direct om de hoek.
Qua ervaringsverhalen ken ik alleen via-via verhalen van een aantal jaar terug, toen mensen (natuurlijk) niet te vreden waren. Maar details weet ik daar niet van en via-via verhalen vind ik te vaag.
Wij zijn ook van plan in ieder geval een afspraak te maken, maar het is altijd wel fijn om ook ervaringen te horen, of ze nu positief of negatief zijn.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.