Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Brit20

Brit20

30-05-2011 om 13:56

Basisschool voor hb kind gezocht in zoetermeer

In Zoetermeer zoek ik een school voor mijn dochter van 6.
We gaan verhuizen naar Zoetermeer. Ik denk zelf aan:
De Floriant Leonardo
De Piramide Leonardo
Basisschool Da vinci

Wat de Leonardo scholen betreft maak ik me zorgen over de voorbestaan van zo'n school. Wil niet na 2 jaar te horen krijgen de Leonardo school gaan sluiten om financiële redenen. Is mijn zorg terecht?

Da vinci lijkt me ook een school die veel te bieden heeft aan uitdaging.

Hoe maak ik mijn keuze?
Graag hoor ik ervaringen van ouders met deze scholen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

30-05-2011 om 14:36

Deze niet

Piramide: Niet doen!!!Staat over het algemeen al jaren slecht bekend.
De andere scholen ken ik niet.

Annet

Annet

30-05-2011 om 18:50

Ander forum

Ik zou je vraag stellen op het hb-kind-forum. Daar loopt ook een draad over Floriant. Die hebben geloof ik financiële zekerheid nu.

Sarah

Sarah

30-05-2011 om 21:02

Floriant en da vinci

De Floriant is een prima school, hoe het precies met het Leo-deel zit weet ik niet, maar qua school niks mis mee. Da Vinci hoor ik ook goede verhalen over maar is een nieuwe school. Is op sommige vlakken dus nog zoekende. Qua gebouw is het ook niet ideaal, de kinderen van een kennis zitten op verschillende locaties. De Floriant heeft ook 2 locaties trouwens.

De scholen zitten wel in een totaal andere wijk. Voor mijn kids was Da Vinci een optie maar logistiek niet haalbaar. er is daar ook een continurooster wat ook niet te rijmen is met mijn werktijden.

Ik ken op beide scholen (niet hb) kinderen en die hebben het naar hun zin op school.

Wil je perse een Leo school of daarop lijkend of is een school die verstand heeft van hb en veel uitdaging biedt ook een optie? Op zo'n school zitten mijn kinderen namelijk.

irene

irene

06-06-2011 om 11:43

Positief over piramide

Zoon heeft drie jaar Leonardo onderwijs op de Piramide gevolgd en gaat aankomend schooljaar naar tweetalig vwo. Ons kind is enorm opgebloeid in de periode op de Leo Piramide.

De leerlijnen en ideeën zijn inmiddels duidelijk en wordt in heerlijk kleine klasjes gewerkt. Over het financiele deel weet ik niks. Na dit schooljaar is het voor ons niet meer aan de orde.
Deze school ligt in de wijk Meerzicht.

Op de Piramide is overigens een wachtlijst en op de Floriant niet.

Vrienden met kinderen op de Floriant zijn ook tevreden (inmiddels). Hier is veel gedoe geweest (met name over geld en al dan niet voldoen aan eisen van de Leonardo stichting)maar lijkt alles ook weer goed te lopen. Woon je in Rokkeveen dan is dit een handigere optie qua afstand.

Over de Da Vinci hoor ik ook veel goeds. Wel heel veel aanmeldingen dus soms grote klassen. Wel veel extra mogelijkheden. Directeur is voormalig directeur van de Piramide....

Maak zelf een keuze, ga kijken op de scholen en praten. Soms moet je kind eerst nog "op proef" komen wennen.

Sterkte met je keuze. Niks is vervelender dan een kind dat ongelukkig is op zijn school!

groeten Irene

Hes@

Hes@

07-06-2011 om 14:50

Floriant

Wij zijn erg tevreden over de Floriant. We hebben al drie jaar 2 kids op de HB afdeling en we vinden het een verademing.

Erg gemotiveerde leerkrachten en veel aandacht voor sfeer in de klas. Ook kun je met de leerkrachten goed over je kind praten. Ze luisteren naar vragen en tips en doen er ook echt iets mee is mijn ervaring.

De financiële kant is nu goed geregeld. Het voortbestaan is gegarandeerd. Bij de Floriant betaal je een ouderbijdrage en bij de andere scholen niet. Daar staat tegenover dat de FLoriant ook kleuters op de hb afdeling heeft en dat hebben de andere scholen weer niet.

Irene is heel tevreden met de Piramide, andere vrienden waren dat eerst wat minder maar zijn nu toch ook wel tevreden.

Maar joh, een school moet bij jou en je kind passen dus maak met alle drie een afspraak en ga gewoon eens praten.

Brit20, ben jij toevallig die oud-collega's van dr..? Dan mag je gerust even bellen of mailen.

groet

Hester

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.