Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Beelddenken en faalangst

Onze dochter (groep7) is net gediagnostiseerd met beelddenken en is faalangstig (orthopedagoog heeft haar onderzocht).
Ze krijgt nu beeld en breintraining en haar concentratie is iets verbeterd maar gisteren had ze topotoets die ze heel goed kende, maar het plaatje van de toets wijkte af van het plaatje waarop ze het had geleerd.

Kortom in paniek en haalde spontaan steden door elkaar. In tranen kwam ze bij mij, zo zielig.

Weet iemand hoe ik haar kan voorbereiden op dit soort dingen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jette

Jette

30-03-2011 om 14:51

Misschien

helpt het je dochter om bij het oefenen al andere kaarten te gebruiken. Bij mijn beelddenkende dochter heb ik nu een systeem ontdekt wat bij haar werkt voor topografie. Ze krijgt het op een kaart mee naar huis. Een kaart kopieren wij. We halen de getallen weg en daarna kopieren we deze nog een paar keer. Vervolgens vullen we op elke kaart andere getallen in. Hierdoor ziet de kaart er toch anders uit. We oefenen dan met de verschillende kaarten.

Misschien heb je er iets aan.
Sterkte!

diddle

diddle

30-03-2011 om 16:34 Topicstarter

Dank

ja ik denk dat, dat al helpt want ze focust nu misschien teveel op het plaatje.

Op het oefenplaatje was Zwitserland, Oostenrijk en Italië maar tijdens de toets stond er een stuk van Frankrijk bij dus een heel ander beeld en de focus was verlegd.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.