Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
26-01-2010 om 13:33
Hallo,
Mijn kids zitten in groep 7 (tweeling) en de één heeft wat moeite met begrijpend lezen en de ander met rekenen.
Nu zei iemand me dat er toetstrainers zijn die je kunt bestellen. Deze heb ik inderdaad gevonden, maar voordat ik ga bestellen. Er zijn ook andere cd roms met entreetoets etc. Volgens de mevrouw van de shop heb ik die ook nodig omdat ze makkelijker zijn dan de toetstrainers.
Is dit wel zo?
Heeft iemand hier ervaring mee? Of kan ik beter iets heel anders bestellen?
De kids willen graag geholpen worden want ze balen er allebei van dat alles goed gaat op school, behalve dat éne punt. Dus daar moet ik wel iets voor regelen.
Graag hoor ik meer van julle!
Bedankt, Mariek
26-01-2010 om 13:52
Hier
WIj hebben ze hier allebei. Het maakt niet zoveel uit vind ik. De toetstrainers zijn wat uitgebreider met vragen als de entreetoetstrainers. Maar ik vind dat je genoeg hebt aan de entreetoetstrainer.
Verder kun je nog oefenen op www.leestrainer. Dit is gratis.
succes
groetjes kaatje
29-01-2010 om 16:30
Aanvullende vraag
Ook ik zit te twijfelen over de aanschaf van de toetstrainer of entreetoetstrainer, maar dan voor het onderdeel rekenen. Nou is de entreetoetstrainer voor groep 7, en de toetstrainer voor groep 7 & 8. Ik vraag met af hoe het met het niveau zit. Komt een kind uit groep 7 (mijn dochter) in de toetstrainer niet veel dingen tegen die het nog niet geleerd heeft? Mijn dochter is al behoorlijk onzeker op het gebied van rekenen, en als er dan dingen gevraagd worden die ze nog niet KAN weten zie ik haar al helemaal in paniek raken omdat ze dan denkt dat ze dat dus wel zou moeten weten.
Iemand die daar iets over kan zeggen?