Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Sandrea

Sandrea

08-06-2009 om 13:42

Bljivende twijfel van snel doorgaan (1,5 jaar gekleuterd)

Mijn kind zit nu in groep 4 en wordt eind december 8. Zij heeft in groep 1 en 2 heel kort gekleuterd en is dus snel doorgegaan naar groep 3. Ze was een twijfelgeval, ene dag wel, andere dag niet. Dat is eigenlijk zo gebleven. Ze is niet de slechtste maar zit aan de onderkant van de middemoot. Volgend jaar in groep 5 zijn de klassen stukken groter en zijn we bang dat ze ondersneeuwt. Volgens de leerkracht moeten we alles wel in de gaten blijven houden en zal ze er hard aan moeten trekken. Ze zou niet meer bij haar oude groep passen en als ze zou blijven zitten zou ze er niet gelukkiger van worden maar nu loopt ze op de tenen, ook sociaal gezien want ze is verlegen en stil van aard en hoort dus niet bij de 'wijsneusjes'. Herkent iemand deze situatie? Het getwijfel maakt me gek.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
T&T

T&T

10-06-2009 om 14:23

1 korte en 1 lange kleuter

Onze oudste heeft maar heel kort gekleuterd; laat begonnen, en snel naar groep 3 gegaan door omstandigheden. Al met al heeft ze iets minder dan een schooljaar in een echte kleuterklas gezeten.
Ze is slim, en gek op schoolse werkjes, dus was ze ook echt aan groep 3 toe, ze is nu altijd een van de jongsten. Toch zou ik het niet erg vinden om haar basisschool tijd nog eens ergens een jaartje te verlengen, zeker met het oog op de middelbare school straks. Ons meiske is ook bepaald geen wijsneusje, ze komt weinig voor zichzelf op.
De jongste kleutert juist lang! bijna drie jaar, dus meer dan het dubbele van zijn zus, heel vreemd eigenlijk. Als ik zie wat hij in het laatste kleuterjaar nog allemaal leert ben ik blij dat we het voor hem zo gedaan hebben. Het gaat nog niet om het echte leren, maar wel om sociale vaardigheden en motoriek. Hij komt volgend jaar als stevige kerel in groep 3.
Wat nu verstandig is? ik twijfel aan beide beslissingen wel eens... Zou het voor jou dochter heel erg zijn een keer te blijven zitten? waarom past ze niet meer in die groep? heeft ze in deze klas wel veel vriendjes? (ook belangrijk) Misschien is het voor haar wel een opluchting om even pas op de plaats te maken.
groetjes Tess

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.