Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Heidi

Heidi

26-09-2008 om 19:25

Boekverslag

Hoi,

Onze oudste zoon van 8 moet in november zijn eerste boekverslag maken. Nu is het absoluut geen lezer, dus zijn we op zoek naar een leuk boek. Ik kreeg van iemand een tip over Stilton, dat gaat over een muis en achterin het boek zouden wetenswaardigheden staan.
Mijn zoon vind encyclopedieën en onderwerpen over hoe dingen gemaakt worden erg leuk, maar nu moet hij dus een echt boek lezen, dus als jullie tips hebben, heel graag.
Het moet ook op zijn avi niveau zijn en hij zegt net tegen me dat dit de kleur oranje is, tot mijn schande moet ik bekennen dat ik niet weet welk nummer dit is, ik ben nl de afgelopen 2 maanden bijna niet op school geweest ivm chemo's en bestralingen.

Vast bedankt voor het meedenken.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
maan.

maan.

26-09-2008 om 19:46

Stilton

De boeken van Geronimo Stilton zijn inderdaad erg leuk; ze staan hier in de bieb bij de B-boeken maar ze lezen makkelijk en lekker weg, geen idee wat betreft avi's of kleuren.

(ik lees ze lekker zelf ook altijd stiekem mee..)

Heidi

Heidi

26-09-2008 om 20:18

Maan

Wat zijn B boeken ?? oh, wat erg, maar is lang geleden dat ik een bieb van binnen heb gezien, ik heb erg veel gelezen de laatste tijd, maar allemaal van vrienden geleend.

gr Heidi

JV

JV

26-09-2008 om 22:51

Niet te moeilijk doen

Laat hem lekker een boek lezen wat hij leuk vind. Verder kunnen de kids van bijna alle boeken een verslag kopieren van internet. Bij ons op de lagere school doen ze hier niet moeilijk over, zolang je kind het verslag maar ongeveer in zijn/haar eigen taal uitprint. De uitleg hiervoor is dat wij vroeger ook verslagen kopieerden maar dan uit de bieb. Tegenwoordig kunnen de kinderen zich feilloos vinden via internet dus waarom niet. Zolang ze het boek maar gelezen hebben. Wat daarnaast bij mijn zoon helpt is om en om lezen, hij eerst een bladzijde, daarna ik er een of twee. Daardoor komt hij toch in het verhaal en wil hij toch weten hoe het af loopt. Succes er mee. Jolanda

Heidi

Heidi

27-09-2008 om 07:06

Reactie

Het is idd de bedoeling dat hij een boek leest dat hij leuk vindt, vandaar mijn vraag, de persoon die me dit boek aanraadde kent mijn zoon en dacht dat dit iets voor hem zou zijn. Ik ga straks met hem naar de boekhandel en dan gaan we op zoek naar een leuk boek. Het is best moeilijk, want meneer heeft bepaalde interesses, maar moet toch lukken lijkt me.
Ik laat hem zeker geen verslag kopieëren, daar leert hij niks van, hij is liever lui dan moe en daarmee help ik hem niet, dus pech voor hem, hij mag het zelf doen met behulp van mij of/en zijn vader.

Ik ben nu gelukkig weer in staat om zelf naar school te gaan, dus dat is het probleem niet, krijg alleen de kans bijna niet ivm ouders die informeren hoe het met me is. Ik weet dat hij op hoog niveau leest, maar wat dit niveau op dit moment is weet ik niet, dit klinkt erg ongeinteresseerd, maar dit ben ik absoluut niet, maar ik ben de afgelopen 8 weken voor mijn gevoel maar een halve moeder geweest, daar komt nu gelukkig weer verandering in.
Hij is lid van de bieb (via school) maar ik laat hem geen boeken meer lenen, iedere keer had hij een tas vol en vervolgens stonden de boeken hier in de tas te wachten tot ze weer terug konden. Misschien over een tijdje weer.

Bedankt voor het meedenken iig

Heidi

Heidi

28-09-2008 om 15:56

Pelle

Koop jij nooit een boek dan ?? Ik koop niet alles, maar soms koop ik wel boeken. Op vakantie bv, en voor zijn boekverslag nu dus ook. Hij heeft nog 2 broers meer en wie weet lezen zij die boeken ook nog als ze zijn leeftijd hebben. En informatieve boeken koop ik zelf niet, want de oma's zijn me altijd voor, dus ook op zijn kamer heeft hij verschillende informatieve boeken staan, meestal krijgt hij die met sinterklaas, verjaardag oid. En die verslindt hij ook, die leest hij ook meerdere malen, maar dat zijn geen verhalen.

We zijn gisteren samen naar de boekhandel geweest en het is geen Stilton geworden, was toch iets te veel van het goede, hij zag ook nog Kippevel, maar die waren ook net iets te hoog gegrepen, en nu hebben we van Paul van Loon het boek: weg met die krokodil. Niet echt een informatief boek, maar het leek hem wel een leuk verhaal. Wie weet wordt hij gaandeweg nog enthousiast.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.