Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Borg, boeken inleveren, boetegeld.

Dochter, brugklas moet donderdag haar boeken inleveren. Vorig jaar heb ik voor die boeken 75 euro borg betaald. Nu moet zijn geld meenemen om eventuele boete te betalen, maar ikzelf dacht eigenlijk dat ze dat wel van die 75 euro borg zouden aftrekken. Waar heb ik nu die borg voor betaald? Hoeveel geld zou ik haar nu mee moeten geven?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik zou geen geld meegeven

Als ze de boeken niet goed vinden kunnen ze schriftelijk aangeven dat ze niet goed zijn en handel ik dat als ouder idd met de boete af.
Zorg ervoor dat ze een bewijs krijgt dat ze haar boeken heeft ingeleverd, hier is dat met een elektronisch sysyeem. (Dit deed het dus niet op onze school en toen heeft de mevrouw alles handmatig afgetekend en nu...hebben er een helebole een boete gekregen omdat de boeken niet ingeleverd zouden zijn.komt wel goed maar kost veel energie)

Foo

Foo

11-07-2011 om 13:05

Geen geld

Ik zou geen geld meegeven. Die borg is bedoeld voor het betalen van beschadigingen ed. Bij normaal gebruik zou dit meer dan genoeg moeten zijn. Is het meer, dan kan een rekening naar huis gestuurd worden. Ik zou dit ook je kind duidelijk uitleggen. Wat zeggen de ouders van klasgenoten ervan?

Puck

Puck

12-07-2011 om 09:26

Borg mocht toch niet meer

Ik dacht dat borg helemaal niet meer mocht? Ik denk dat deze school dat borgbedrag gewoon achter wil houden voor de borg van volgend jaar en dat de bijkomende boetes apart betaald moeten worden.

kaatje43

kaatje43

13-07-2011 om 12:22

Inderdaad

Vorig jaar moest ik nog veel moeite doen bij Iddink om de borg terug te krijgen. Lag niet aan de school trouwens. Nu is het inderdaad een keuze om het wel of niet te betalen. Hebben al die acties toch geholpen.

Melleke75

Melleke75

13-07-2011 om 16:46 Topicstarter

Ik ga mee.

Ik weet niet waar deze boeken vandaan komen, dochter haalt ze gewoon op school, wij hebben zelf niets besteld, dus wie verantwoordelijk voor de borg en/of de boeken is weet ik niet. In ieder geval ga ik even met haar mee. Er schijnen nog meer ouders mee te gaan, dus dat kon wel. Ik ben erg benieuwd hoeveel ze van me willen hebben.

Foo

Foo

14-07-2011 om 19:17

Hoe is het afgelopen?

..

Melleke75

Melleke75

14-07-2011 om 23:50 Topicstarter

Foo

Ze had geen boete, maar ik heb wel gevraagd hoe dat nu met die borg zat en eventuele boete, maar gek genoeg keken ze me vreemd aan, borg??????????? Tsja, het waren leerlingen, jaar of 16/17 die de boeken innamen en beoordeelden. Er zat 1 man bij die keek of dat goed ging en als iemand wel boete had moest dat weer bij een andere tafel aan leerlingen betaald worden. Ik ben dus nog niet veel wijzer. Verder was er van de administratie niemand meer op school, dus ik zal na de vakantie eens bellen over die borg.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.