Iris
31-08-2011 om 17:29
Brugklas is saaaai!
Volgens zoon is het supersaai, boring op school. Net begonnen, gaat nog leuk worden dus.
De eerste twee dagen was er introductie en vandaag moesten ze boeken voor 4 lesuren meenemen terwijl ze geen les hadden. Om te oefenen. Wat oefenen? Hoe je met een zware rugzak moet lopen? Heel vreemd vond ik dat. Ze moeten nog genoeg sjouwen met die spullen. Ik leer hem wel handig gebruik te maken van het kluisje, hoef je niet al die boeken mee. Zeker de eerste twee weken, dan hebben ze nog geen huiswerk.
Morgen beginnen dan eindelijk echt de lessen. Laat ze hem maar flink aan het werk zetten! Hij heeft zich al 8 jaar doodverveeld op de basisschool. En het liefst ook huiswerk!

Annet
01-09-2011 om 19:57
Mijn dochter had ook een leuke.....
Halverwege brugklas (gym) was ze verontwaardigd dat tijdens een proefwerk vragen waren gesteld die niet in het hoofdstuk stonden. Ze stonden in een apart kader. En de leraar had niet gezegd dat je de kaders ook moest leren..... )
Ze heeft overigens studielessen gehad maar ik geloof niet dat ze toen opgelet heeft. Die vond ze saai....
Overigens heeft ze zich zowel in 1e als 2e ook echt verveeld door te weinig uitdaging, dus wel genoeg werk maar geen werk voor haar hoofd.
Maar dat was echt niet binnen een paar dagen zo, zonder echt les gehad te hebben.

Vic
01-09-2011 om 21:25
Verbazend
Ik heb de (brugklas-) boeken van dochter eens doorgelezen, en vind de meeste vakken toch op een aardig niveau starten. Ik verwacht dat dat voor mijn dochter (best een slimme meid) niet allemaal inkoppertjes zullen worden, zeker niet in het begin. Zelf ben ik destijds zonder inspanning door het vo gekomen, dus het wordt ongetwijfeld makkelijker, maar het verschil met de basisschool vind ik echt groot. Bijvoorbeeld met Nederlandse tekstverklaring, dat was op het b.o. vooral feitelijk met een of twee inzichtvragen. In het v.o. boek waren het vooral inzichtvragen met een of twee inkoppertjes. Ik heb dochter op het hart gedrukt om vooral geïnteresseerd en actief van start te gaan. Als het meevalt kan ze altijd nog achterover gaan leunen.

wil40
01-09-2011 om 21:52
"saai en boring" zijn modewoorden
Volgens mijn brugpieper zijn de woorden saai en borrrringggg gewoon modewoorden. Je hoort school niet leuk te vinden en iedereen noemt school saaaai.
Vind je school eigenlijk best leuk dan ben je een nerd....Ondertussen doet zoon gewoon zijn best, maakt keurig zijn huiswerk en vindt het VO best een uitdaging. Maar dat hoeven zijn klasgenoten niet te weten. Nee hoor, school vindt hij ook.....precies....saaaai.

Maylise
02-09-2011 om 00:52
Saai
School is toch ook saai? Dat was het in mijn tijd al. Dat is het nog steeds en dat zal het over 20 jaar ook nog zijn Het hoort erbij. Ik vond school ook altijd saai. Mijn kinderen roepen herhaaldelijk hoe saai het is. Overigens zet het feit dat het saai is zich niet altijd om in goede cijfers.

Fiorucci
02-09-2011 om 17:36
Saai
School gaat wel, maar het blijft school, volgens mijn kinderen..)
Als ze mochten kiezen, was het niet hun keuze.

Marjoleine64
02-09-2011 om 19:39
'best leuk'
is wat mijn jongens zeggen over school, de eerste week nu net achter de rug. Uiteraard zijn er stomme vakken en nog stommere leraren, maar zeker ook leuke vakken (O&O, D&M, gym). En voor jongste in de brugklas is alles nieuw, dus die vindt bijna alles nog wel interessant.
Marjoleine

Maylise
02-09-2011 om 23:28
Single lady
Mijn zoon kwam na de eerste dag op de kleuterschool thuis en vertelde me dat het heel saai was geweest en dat hij nooit meer terug zou gaan Het is nooit meer goedgekomen tussen hem en het concept school...
Ik kan me van mezelf als kind herinneren dat ik ook altijd de minuten zat te tellen tot we weer vrij waren. Het was ook gewoon saai. Dat vond bijna iedereen. Je moest het er maar mee doen. Ik kon goed mee komen, had genoeg vrienden, was geen pispaaltje van de juf of iets dergelijks maar ik was gewoon veel liever vrij.
Ik maak me dan ook geen seconde zorgen als mijn kinderen zeggen dat het saai is. Het is ook vaak saai. Je moet de hele dag dingen doen waar je niet zelf voor hebt gekozen, die je vaak al weet en anders helemaal niet wil weten en op een tijdstip dat het jou niet uitkomt.
Zoals mijn oudste dochter ooit zei over school toen ze in groep 3 zat: het duurt maar en het duurt maar en er komt geen einde aan...
Niet dat ze het allemaal saai vinden of altijd saai vinden. Natuurlijk niet. Er zijn soms hele goede leerkrachten, een heel interessant vak, het sociale gebeuren waar sommigen ok nogal van houden...ze komen hun tijd echt wel door.