Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
26-06-2012 om 21:18
Mijn dochter wil graag naar de VMBO-t / HAVO brugklas, maar wordt geweigerd, omdat haar zelfvertrouwen te laag scoort op de drempeltoets.
Haar scores op de drempeltoets zijn voor taal VMBO-t (ruim) en wiskunde HAVO/VWO.
Ze heeft een moeizame, maar in een stijgende lijn haar basisschhool gedaan, want ze is dyslectisch, waar niet van begin af aan rekening mee gehouden is. De juf van de basisschool adviseert VMBO-t.
Wij zien dat ze gemotiveerd is en een echte doorzetter en vinden de VMBO-t / HAVO brugklas een uitdaging voor haar.
In het gesprek met de directeur om haar in de brugklas te plaatsen is een negatieve beslissing genomen. Wat nu?
26-06-2012 om 22:32
Ik begrijp het even niet
"Haar scores op de drempeltoets zijn voor taal VMBO-t (ruim) en wiskunde HAVO/VWO".
Dat is toch duidelijk MAVO/HAVO brugklas?? Of ze uiteindelijk naar 2 HAVO kan, zie je dan wel weer, maar ik begrijp werkelijk niet dat ze niet naar een dergelijke brugklas kan. Hier in de regio (Den Haag) gaan ALLE kinderen met een dergelijk advies, die naar een scholengemeenschap gaan, naar een MAVO/HAVO brugklas.
Gr. Bibi