Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
14-09-2016 om 12:39
We hebben een 12 jarige zoon die net begonnen is in de brugklas- VWO.
Zijn handschrift is dramatisch. Op de basisschool kwam hij ermee weg. In werkboeken hoefden ze bijna alleen maar woorden in te vullen- verslagen ed gingen op de laptop.
Nu dus net begonnen en ik ben geschrokken van z'n handschrift als ik z'n huiswerk zie.
Hij kreeg gister een opstel terug omdat de docent het niet lezen kon. Hij maakte een toets en er werden dingen fout gerekend die hij wel wist maar niet te lezen waren.
Dus we moeten als de bliksem met 'm aan de slag. Ik weet niet zo goed hoe te beginnen.
Hij schrijft losse letters, lijken op elkaar. Heel houterig. En weinig ruimte tussen woorden in. Een grote woordenbrij.
Heeft iemand van jullie met dit bijltje gehakt?
Het is ook nog eens een faalangst kind- dus dit heeft flink impact.
20-09-2016 om 22:21
Tja
Hier een huis vol hiërogliefen schrijvers. Ik kan het lezen inmiddels We hebben ervaring met fysio van jongs af aan, grootste doel was dusdanig leren schrijven dat je geen schouder/nek/rugklachten krijgt doordat je een verkeerde houding aanneemt en te ingespannen werkt. Want dat ligt op de loer, vooral als er veel op je ingepraat wordt dat je beter je best met doen en lui en laks bent. Schrijfschrift groep 3 lijkt me tamelijk vernederend, niet motiverend en zet echt niet snel zoden aan de dijk natuurlijk. Ik zou inzetten op gesprek met de mentor, en vragen om meer gebruik mogen maken van pc etc.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.