Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Bonny

Bonny

02-10-2009 om 20:34

C-boeken voor jongen

Zoonlief moet in de brugklas 6 C-boeken lezen. We hebben al bij de bieb gekeken, maar veel boeken zijn echte 'meidenboeken'(Carry Slee e.d.) Heeft iemand tips voor leuke boeken voor jongens?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Annet

Annet

02-10-2009 om 20:49

Alvast wat tips

Harry Pottter, 7 delen
Cornelia Funke, Hart van Inkt en vervolgdelen en andere boeken van haar.
Koning van Katoren en andere delen van zelfde schrijver.

Rieneke van der Graaf

Rieneke van der Graaf

02-10-2009 om 21:09

Nog wat tips

* Boeken van Evert Hartman (Oorlog zonder vrienden, Vechten voor overmorgen, Het bedreigde land & De droom in de woestijn, .....) en Jan Terlouw (Oorlogswinter, Gevangenis met open deur, De kunstrijder, .....).
* De Narnia-serie van C.S. Lewis (of is dat B?)
* Thea Beckman heeft ook heel mooie boeken (o.a. de Thule-trilogie: Kinderen van Moeder Aarde, Het helse paradijs, Het gulden vlies van Thule)
* ....

Ik zal maandag of dinsdag even kijken wat wij in de mediatheek op school hebben staan.

Henriette123

Henriette123

02-10-2009 om 21:17

Schoolbibliotkeek

Kan hij niet in de schoolbibliotheek bij de jeugdboeken kijken? Of kijk via internet in je eigen bibliotheek.Zelf vind ik dat veel makkelijker zoeken dan in de bibliotheek zelf.
Boeken van Tonke Dragt, Jacques Vriens,Thea Beckman,en ik weet de naam even niet,een serie bestaande uit allemaal metalic gekleurde boeken waren hier favoriet.

Jolijt

Jolijt

02-10-2009 om 21:36

Heel veel jongensboeken!

Michael Grant - Verlaten (deel 1 Gone, deel 2 Honger)
Micheal Scott - De Alchemist (deel 1)
Rafael Abalos - Het geheim der wijzen / Het spel der oneindige raadselen
Eva Raaff - De taragon trilogie
Cornelia Funke - Hart van Inkt
Eragon - Christopher Paolini
Zoon heeft er nog veeeeeeel meer staan.

Jolijt

Jolijt

02-10-2009 om 21:39

En natuurlijk

Eoin Colfer - Artemis Fowl (hele serie)

Paula B

Paula B

02-10-2009 om 22:15

Nog 'n paar

Zoon (nu 2e middelbare school) heeft de hele serie over de Grijze Jager verslonden deze zomer, zeven delen. De schrijver is John Flanagan.
De Arthur-trilogie van Kevin Crossley-Holland was ook een groot succes.
En wat zowel deze zoon als zijn zus (groep 8) geweldig vonden zijn de twee boeken over het Benedict Genootschap van T.L. Stewart.

Keus genoeg volgens mij, die zes boeken moeten lukken met alle tips in dit draadje!

Terpi

Terpi

02-10-2009 om 22:26

De hobbit

van Tolkien uiteraard.

kaatje43

kaatje43

03-10-2009 om 12:05

Nog een paar

Oorlogswinter, Kruistocht in spijkerbroek. Volgens mij zijn er zat. Gewoon lekker snuffelen in de bibliotheek en laat je voorlichten door de medewerkers.

Pippin

Pippin

03-10-2009 om 12:39

Er zijn ook boeken in het survival genre. Neergestort bijvoorbeeld. Ik weet de schrijver niet meer, maar het gaat over een jongen die overleeft in de bossen van Noord Amerika. Heftig maar wel heel spannend.

Of..

boeken van Henk van Kerkwijk, bijvoorbeeld Complot op volle zee.
Of boeken van Darren Shan, de vampier-serie.
Of Marijn bij de Lorredraaiers, van Miep Diekman. Meester van de zwarte molen van O. Preussler. Of iets van Klaus Kordon, over de crisistijd voor, tijdens en na de 2e wereldoorlog. Dat vind ik zelf vrij sombere boeken, maar wel mooi.
Fantasy: de Septimus-Heap boeken van Angie Sage. De Pendragon-serie van D. J. macHale, over een jongen die naar andere werelden reist.

Pippin

Pippin

03-10-2009 om 13:51

Of deze

Ken je tobio lollnes. Vonden wij ook heel mooi geschreven boeken waar je echt nog even over kon nadenken later.
Het gaat over een minijongetje dat in een minimaatschappij in een boom leeft. Geweldig mooi en heel leesbaar geschreven.

Leesplein

www.leesplein.nl Kies voor Jeugdplein->boeken zoeken-> onderwerp en je kunt allerlei boeken zien in het interesse gebied van je zoon.

Bonny

Bonny

04-10-2009 om 11:24

Bedankt!

Hé leuk, wat al lekker veel reacties. Hier kunnen we wel wat mee denk ik. Bedankt allemaal!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.