Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Tante_pollewop

Tante_pollewop

23-06-2014 om 10:44

Cadeau bij diploma uitreiking

Ik zie vaak dat er bij diploma-uitreikingen rozen of bossen bloemen worden gegeven.
Gaan jullie (ouders van geslaagden) dit ook doen of zijn er nog andere cadeau ideetjes?
Heb zelf zoiets van "die bloemen zijn aan het einde van de avond verlept", maar wat is een ander leuk idee?

Esmee

Esmee

23-06-2014 om 11:17

cadeau

Je hebt ook van die 'snoep bosjes bloemen' met papiertje erom heen. Dat zijn van die zgn. onsjes bloemen maar dan van snoep gemaakt. Erg grappig.
Verder kun je een cadeaubon geven en dat leuk ingepakt of zo'n gave heliumballon met iets eraan.
Zoiets?

Katniss

Katniss

23-06-2014 om 11:25

Horloge

Ik heb een horloge gekregen toen ik slaagde voor mijn eindexamen, al gelijk toen we het hoorden. Bij de uitreiking krijg je al bloemen van de examencommissie, dus nog een van je ouders is wat overdreven (voor een puber).

guera

guera

23-06-2014 om 13:29

sieraad

Ik zou ook iets van een sieraad of iets doen. Of bijv een ingegraveerde pen.

Jaina

Jaina

23-06-2014 om 13:50

Bloemen

Ik heb tot nog toe altijd een bos bloemen gegeven op het moment zelf en dan later thuis nog een sieraad of horloge afhankelijk van de smaak van het kind.

Aanhaker

Aanhaker

23-06-2014 om 15:57

Even aanhaken

wij zijn uitgenodigd voor de diploma uitreiking van een kennis. Ik wil wel gaan maar wat moet ik meenemen? Echte of snoepbloemen lijkt me wel wat maar is dat wel gebruikelijk voor kennissen? Doet niet alleen de familie iets?

Hanne.

Hanne.

23-06-2014 om 16:10

bloemen

Ik heb zulke geode herinneringen aan alle bloemen die ik bij mijn eindexamen ging. Ik zou altijd voor bloemen gaan. En ik heb veel meer gekregen dan uitsluitend van familie.

Een snoepboeket zou ik niet doen. Is m.i. echt iets voor (kleine) kinderen. Daar zat ik als 17 jarige echt niet meer op te wachten.

meatloaf

meatloaf

23-06-2014 om 16:23

geen boemen

Bj de diplomauitreiking, vwo, vorig jaar was er maar een enkeling met bloemen. Wij heben op die avond wel thuis bloemen gegeven, niet op school. Dochter vertrok kort daarna een maand op reis en daarvoor hebben wij bijgedragen. Na de diplomauitreiking was er nog een klein feestje voor iedereen, boemen zijn dan ook lastig

Als ik als kennis meeging naar een VO diplomauitreiking dan gaf ik een envelop aan kind. Zou het een diplomauitreiking zijn van een oudere volwassene dan bloemen.

Suze

Suze

23-06-2014 om 16:29

Ouders vragen?

Evt. kan je als je het leuk vindt om bloemen te geven, maar twijfelt of de 17 jarige het leuk vindt, het even aan de ouders vragen (ook of zij al bloemen geven,dan wordt het wellicht too much). Het blijkt toch een persoonlijke kwestie te zijn. Ik persoonlijk vond het erg leuk om een mooie bos bloemen te krijgen, al vlekte het water wel op mijn diploma . Maar meer bossen wordt dan wel weer wat veel.

Het lijkt mij wel leuk om sowieso iets te geven, en ook leuk als het een beetje feestelijk verpaktis, maar kan ook een envelop met geld in feestelijk verpakking met strik of ballon of zo zijn. Als je denkt dat dat bij diegene past.

Gaat natuurlijk uiteindelijk om het gebaar .

Sawo

Sawo

23-06-2014 om 19:01

Geen bloemen

De kinderen krijgen al veel bloemen en wij gaan bv meteen op vakantie. Ijsbanen, chocolade of andere bon lijkt me meer van toepassing. Onze zoon heeft meteen na de uitslag dingen gekregen voor zijn nieuwe kamer bv mooie niuwe handdoeken.

Groet
Saar

maan.

maan.

05-05-2016 om 11:44

wel bloemen?

Ik was aan het rondneuzen naar kado-ideetjes, heb elders al de gekste dingen voorbij zien komen (tot auto's aan toe..)

Ik had nog niet gedacht aan een bloemetje op het moment van uitreiking. Ik denk inderdaad dat school ook wel iets van bloemen geeft (in mijn tijd kregen we van school de gegraveerde pen mee waar we het diploma mee ondertekenden).

het lijkt me inderdaad wel leuk om haar bloemen te geven bij de diploma uitreiking, maar zit nog steeds te dubben over een 'kado' alhoewel dat niet op dat moment zal zijn. Ik had ook al ergens de tip gelezen feestelijk uit eten te gaan, maar iets tastbaars lijkt me ook erg mooi.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

05-05-2016 om 12:08

Wij

Wij geven samen met oma een laptop, voor zijn studie. Niet bij de diplomauitreiking zelf, moet nog even nadenken wanneer. Ik denk dat ik het hem zelf laat uitzoeken.
Geven jullie goede vrienden van kind ook een aardigheidje?

Marjoleine64

Marjoleine64

05-05-2016 om 14:03

Oeps, hier moeten wij nu ook over nadenken!

Oudste doet ook eindexamen dit jaar, en zal zeker slagen. Dus wat als kado? Bloemen denk ik in ieder geval (ook al spreekt dat hem waarschijnlijk minder aan, het gaat om het idee). Een 'stoer' boeket laten maken maar...
En dan een kado... misschien toch ook de nieuwe laptop, maar dan wat later, als hij weet wat hij voor zijn studie nodig heeft (en via de TU kan aanschaffen).

Ik heb geen idee meer wat ik ooit zelf bij mijn eindexamen gekregen heb, ik denk idd spullen om mijn studentenkamer mee in te richten. Bij mijn afstuderen kreeg ik een mooie naaimachine van mijn ouders (wilde ik erg graag).

tonny

tonny

06-05-2016 om 13:29

leuk, diploma!

Mijn oudste neefje (zoon van mijn broer) gaat straks zijn diploma krijgen, hij staat er prima voor dus dat komt vast goed. Nu er geen grootouders meer zijn, zal ik als tante de honneurs waarnemen en een cadeautje meenemen naar de uitreiking. Het duurt nog even, maar suggesties zijn welkom!

Hij gaat een tussenjaar doen (werken en extra trainen) want hij wil graag verder bij Codarts waar hij nu een voorlopleiding heeft gedaan in zijn vrije tijd.

Yura

Yura

06-05-2016 om 14:20

Leuk

Hopelijk is het hier binnenkort ook zo ver. Het is spannend, maar het moet kunnen, eventueel met een her. Bloemen bij de diploma-uitreiking heb ik echt helemaal niet aan gedacht. Ik was vooral aan het nadenken wat we aan moesten haha. Zoon wil graag een pak en dat wordt een hele onderneming qua maat. We kunnen daar dus niet mee wachten tot we de uitslag weten, in ieder geval zeker niet van het her.

En wat doen de ouders meestal aan? Ik heb wel op de site van de school van die examen-foto's voorbij zien komen en ik zie dat de jongens meestal in pak zijn en de meisjes iets wat het best omschreven kan worden als cocktail denk ik (wel behoorlijk kort en erg hoge hakken). Op die foto staan geen ouders. Zou dit een geldig excuus zijn om eens lekker te gaan shoppen denken jullie?

Het cadeau, hmm vind ik ook lastig. Ik heb toen mijn rijlessen van mijn ouders gekregen, maar omdat ze dat tegenwoordig eerder mogen heeft hij zijn rijbewijs al. Een sieraad ofzo is voor een jongen toch wat lastiger, dat draagt hij eigenlijk niet. Hij heeft op zijn 18e verjaardag een smartwatch gekregen, want toen wou ik ook iets bijzonders doen. En het oude horloge van zijn vader (van een goed merk) heeft hij laten schoonmaken, repareren en bandje inkorten, dat is onder zijn vrienden nogal in om een oud horloge van vader of opa te dragen van een prijzig merk. Dus hij heeft al 2 mooie horloges. Ik denk dat het hier ook de laptop wordt, maar dan inderdaad even wachten wat hij precies nodig heeft.

Een flinke som geld is natuurlijk ook erg welkom in deze tijd nu de basisbeurs vervallen is enzo, maar ja dat is geen blijvend cadeau (een laptop ook niet, maar toch iets langer).

@Yura

hm, ik geloof niet dat ouders gaan shoppen voor een diplomering. Maar wat let je Het is mede dankzij jou dat de gediplomeerde zijn/haar feest kan vieren!

Jaina

Jaina

06-05-2016 om 14:43

Bloemen

Ik neem wel bloemen mee, heeft toch iets feestelijks. Daarnaast krijgen ze ook nog een cadeau, meestal een laptop. Voor hun 18de verjaardag geef ik ze altijd iets blijvends, een mooie armband of horloge met inscriptie bijvoorbeeld. Dus voor de diploma uitreiking mag het best een vergankelijk cadeau zijn (naar eigen inzicht wat ze willen hebben)
Ik ga er niet voor shoppen maar ik trek wel een feestelijk gewaad aan. Wat ik zo zie bij de ouders is dat ze echt van alles dragen, van spijkerbroek tot aan een net pak.

Yura

Yura

08-05-2016 om 10:30

Bromvlieg

Kijk dat is nou eens een waarheid als een koe

Geen bloemen!

Mijn meid wilde geen bloemen. Die zou ze al van school krijgen, dus moesten we met wat anders komen.

Ik had een flesje champagne gehaald en een cadeaubon voor haar diploma besteld bij [reclame verwijderd door forumbeheer]

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.