Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Cadeautje juf?

Op het kinderdagverblijf gaf ik de leidsters van de groep regelmatig een kleinigheidje. chocolade ei met pasen, Kerstkrans met kerst enz.

Is dit ook gebruikelijk op de basisschool?

geven jullie de juffen/meesters wel eens iets?

ik ben benieuwd!

liefs lisa

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Linda99

Linda99

09-03-2010 om 22:53

Nooit

Ik ben vast een ontaarde moeder maar dat doe ik dus nooit. Zou heel eerlijk gezegd niet weten waarom wel. De juffen doen naar mijn idee gewoon hun werk zoals ik dat ook doe op mijn werk.

Vaak vieren juffen hun verjaardag op school, da's wel een leuk moment om iets te geven vind ik.

reina

reina

10-03-2010 om 07:01

Lisa

Dat is heel persoonlijk, een 'gewoonte' is het niet, maar het wordt wel gedaan, hetzelfde als op het kinderdagverblijf dus eigenlijk.

Hier niet

Hier zie ik het nooit. Heb het zelf alleen een keer gedaan toen de juffen een tijd veel extra werk aan mijn kind hadden gehad.

Salie

Salie

10-03-2010 om 10:26

Lisa

Hoi Lisa,

Hier hebben ze juffendag en dan regelt de klassenmoeder iets namens de klas. Vaak is het wel zo dat een heleboel ouders er dan nog iets extra's naast gaan doen. Ik vind dit vaak sneu voor de kinderen die dan niks hebben om te geven.
Ik heb zelf voor de kerstvakantie iets aan de juf gegeven, maar meer omdat ze zo ontzettend veel voor mijn dochter doet. Anders zou ik het niet doen.
Er was nu ook weer een moeder die bij de laatste vakantie weer met een bloemetje komt aanzetten en daar wordt toch raar naar gekeken hoor.
Ik zou goed om je heen kijken wat een beetje gebruikelijk is op jullie school.
Je geeft je baas ook niet voor elke vakantie een cadeautje.) Ik niet.
Gr. Salie

Nooit gekregen

Ik heb nog nooit iets gekregen.

soepstengel

soepstengel

10-03-2010 om 12:59

Ik doe wel eens wat

omdat ik heel blij ben met de juf van zoon, ze doet hem zo goed. Elk jaar ( en dat doe ik al jaren) geef ik de juffen van de kinderen (nu nog 1 dus)een gedicht wat slaat op het afgelopen jaar.
Met een ienimini lekkers erbij want het gedicht is t kado, snap je?
Ik heb ook wel appeltaart gebakken omdat we heel veel appels hadden.
Zoiets dus. Ik werk op een KDV/BSO en als ik zo maar iets krijg vind ik dat alleen maar erg attent.

Even zo....

Even zo....

10-03-2010 om 14:46

Oeps...

Ja, ik geef de juffen en leidsters aan het einde van het jaar altijd iets leuks. Niet iets groots maar een leuk verpakte ijsbon van 5,00 euro ofzo. Of een leuk tijdschrift.
Natuurlijk is het gewoon hun werk. Maar ze werken wel met mijn kinderen! De kraamverzorgster heeft een leuk cadeau gekregen voor een week werken. Waarom de juf dan niet?

Ik zit een beetje te dubben. Ik vind dat we enorm boffen met onze nieuwe school na onze verhuizing. Ik snap best dat het een beetje overtrokken is om iedere juf een cadeau van 25 euro te geven. Maar om mijn waardering te uiten zou ik wel een hele rits boeken (zeg voor 100 euro ofzo) willen bestellen voor de schoolbibliotheek. Wordt dit nu als een armoedige poging gezien om de juffen van mijn kinderen harder te laten lopen? Of wordt dit wel op prijs gesteld?

Ik heb juf vorige week een cadeautje gegeven. Dochter (5) zit nu precies een jaar bij haar in de klas. Kwam doodongelukkig, bang en verdrietig na een half jaar op een rotschool. Door lieve juf en goede school heb ik nu echt een ander kind. Dat vond ik wel een bedankje waard. Cadeautje was een tijdschrift (EUR 3) + cadeaubon (EUR 10) en een tekening van dochter.

Met verjaardagen/vakantie/kerst etc geef ik niks. Of als ik er toevallig aan denk een tekening van kind met een mooie strik eromheen.

Even zo en de rest

Als juf zou ik dat waarderen. Ik zie die dingen niet als poging mij te lijmen of zo, volgens mij denken juffen niet zo snel op die manier. Ik vind het leuk dingen te krijgen die de kinderen zelf gemaakt hebben, en voor de zomervakantie zit ik ook thuis met mijn kinderen om de knutseltafel om iets te maken voor hun juffen. Kerst en Pasen heb ik nooit gedaan, krijg dan zelf wel kerstkaarten van de kinderen uit mijn klas. En zelf doe ik wel eens iets voor de kinderen van mijn klas, een kaars met persoonlijk kaartje eromheen of zo, maar dat is natuurlijk iets anders.
Het HOEFT allemaal niet, want idd het is haar werk. Maar het is wel LEUK. Zolang het geen overdreven cadeaus zijn als lavalampen en zo, daar voelde ik me ooit ongemakkelijk bij.
Zo'n serie boeken voor school vind ik gewoon een mooie gift.

Ook gedaan

Net als Wiggies kind kwam mijn dochter doodongelukkig in een nieuwe klas. Nu gaat ze zingend en dansend naar school, voor een groot deel door de geweldige juf, die ik werkelijk wel kan zoenen (doe ik natuurlijk niet). Ik was voor kerst als redacteur betrokken bij het samenstellen van een kookboekje en dat heeft dochter aan de juf gegeven bij het begin van de kerstvakantie, met een kleine persoonlijke boodschap erin. Werd geloof ik wel gewaardeerd.

Ja graag

Ik kan alleen zeggen dat t enorm gewaardeerd wordt maar niet als noodzakelijk ervaren. En een goede leerkracht loopt voor ieder kind even hard. Echter, veel waardering krijgen de mensen voor de klas niet....
Wel van de kinderen hoor )

Pippin

Pippin

13-03-2010 om 18:38

Niet overdrijven

Ik vraag altijd aan mijn kinderen of ze iets willen geven voor de verjaardag van hun leerkrachten. Meestal willen ze dat wel, dat mag dan. Ik vind een cadeautje van meer dan vijf euro genant worden.
Ik geef NOOIT dat cadeautje omdat ik denk dat leerkrachten niet voldoende gewaardeerd worden. Wat een onzin. Moeten we dan alle beroepsgroepen die zichzelf zielig vinden cadeautjes gaan geven? Ik hoop altijd dat de leerkrachten van mijn kinderen professionals zijn, die hun arbeidstevredenheid niet van zoiets triviaals laten afhangen.
Aan het einde van het schooljaar krijgen de leerkrachten van mij kinderen een hand en een bedankje van mij, maar alleen als ik het meen. Het is in de negen jaar dat ik op deze basisschool rondloop al heel wat keren gebeurd dat ik dacht: 'Van die zijn we gelukkig af!' Dan ga ik echt niet schijnheilig lopen doen.

Paal

Paal

15-03-2010 om 10:22

Leuk

Ik vind het leuk als ouders, maar vooral de kinderen, aan het eind van het schooljaar fatsoenlijk afscheid nemen. Dat is niet iedereen gegeven. Ouders die niets van zich laten horen zijn er veel, maar ook kinderen die weggaan zonder je aan te kijken. Soms zit er een roos of een doosje chocola bij. Hoeft niet, is gewoon een aardigheidje. Op mijn verjaardag krijg ik iets van de hele groep samen.
Moet er wel bij zeggen dat wij, mijn duo en ik, kinderen er wel op wijzen dat je afscheid neemt door elkaar in ieder geval aan te kijken.
Ik hoef geen grote cadeau's. Ik zet me voor ieder kind in. De één heeft nu eenmaal meer behoefte aan mijn inzet dan de ander. Heb wel voor iedereen evenveel belangstelling. (voor sommige ouders is dat te weinig, maar echt ik doe mijn best )

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.