Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
ontgoochelde ouder

ontgoochelde ouder

28-09-2009 om 13:46

Checklist voor leerkracht en kind na versnelling

Wie wil mij helpen om de leerkrachten op school een checklist te geven waaraan ze moeten denken als ze een kind laten versnellen?
Op de school van mijn oudste hebben ze vergeten om een paar minimale dingen mee te geven na de schoolvakantie, zoals de luizentas (en ja hoor...) en ook de map met pluswerkjes heeft zij nog steeds niet;nota bene,ze moest versnellen omdat ze zich verveelde in de klas en niet genoeg uitgedaagd werd naast de gewone taken.. Zijn er nog meer voorwerpen en onderwerpen die op een checklist passen volgens jullie? Ik word er een beetje gek van dat ik hier achter aan moet, ik kan onderhand wel een dikke pabo afstudeerscriptie erover schrijven... en ik ga natuurlijk niet een uitgeprint exemplaar dramatisch aanbieden, het is meer dat ik een checklist in mijn hoofd krijg van wat er moet gebeuren (het versnellen zou nog vaker moeten gebeuren is ons al voorzegd)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Astrid

Astrid

28-09-2009 om 14:35

Ik herken het niet

Ik weet zou gauw even niks, al zijn mijn 2 oudste beide versneld. Oudste is van gr. 2 naar 4 gegaan en middelste is in maart overgestapt van 4 naar 5 en zit nu in 6. Is het zo'n grote school dat alles zo lastig gaat? Hier dus een kleine school met tussen de 15 en 25 kinderen per klas en we hebben totaal maar 6 klassen (dus 2 combi's). Iedereen kent iedereen hier en kind pakt zelf de luizencape van het ene kapstokje naar het andere. Map met plustaakjes halen kinderen hier zelf op als hij elders ligt. Kinderen lopen zo wie zo vaak in andere klassen binnen omdat iedereen hier op z'n eigen niveau werkt en dus instructie in een hogere of lagere klas kan krijgen.

Wat ik wel uit je verhaal herken is dat bv. mijn oudste die naast HB, ook autistisch is, ik elk jaar wel weer het hele verhaal uit de doeken moest doen. Wij zaten daar elke 6 weken en alles ging op papier, dus uiteindelijk in gr. 7 wisten ze ondertussen alles van hem en ging alles van zelf. Ik heb dus geen negatieve ervaringen.

Annet

Annet

28-09-2009 om 19:16

Ik herken het ook niet

Kind gaat versnellen na de herfstvakantie. Er wordt nu al voor een klein deel gewerkt in de hogere groep. In de huidige groep krijgt kind aangepast werk ter voorbereiding op de hogere groep.
Zijn overblijfkaart is qua kosten al afgestemd op de hogere groep (ander rooster). Ik heb geen idee hoe zijn spullen overgaan. Maar dat lijkt me geen probleem worden.
Veel praktische dingen kan ik verder niet verzinnen. Tja, er zal vast wel iets misgaan qua organisatie. Maar dat is dan toch zo weer recht gepraat.
Ik vind het veel belangrijker dat er voldoende begeleiding is op ander gebied, zoals sociaal en leerstof.

*bella*

*bella*

29-09-2009 om 08:59

Versnellen?

Snap de link met versnellen niet zo. Neem aan dat kinderen altijd naar een andere klas gaan, of ze nu een klas overslaan of niet. Het is puur een organisatorisch ´probleem´. (wou dat wij dat probleem hadden..)Snap ook niet dat het zo moeilijk oplosbaar is?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.