Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Propedeuse

Propedeuse

25-06-2018 om 19:35

Cijferlijst hbo p

Dochter hoopt dit jaar af te sluiten met het behalen van de propedeuse. 1 studiedeel is afgesloten met het laagste cijfer van dit jaar en geen afspiegeling van haar gemiddelde cijfer op dit onderdeel. Ze heeft de mogelijkheid om dit te herkansen voor een hoger cijfer, maar loopt aan het eind van het jaar op het tandvlees. (Het was door allerlei omstandigheden een pittig jaar). Ze is nog in afwachting van 2 onderdelen, waarvoor ze in het slechtste geval nog weer aan de bak moet, om zich daarna eventueel nog weer op te laden voor verbetering van een cijfer. Ze baalt van het resultaat, maar is het waard om dit te doen? Is er een cijferlijst bij je P en heb je deze nog eens nodig?

Informeren

Cijfers zijn mogelijk van belang als je dochter van plan is om een excellentie- of honoursprogramma te gaan volgen in haar HBO studie. De HBO instelling heeft daar voor de bepaalde studierichting eisen voor. Daar zou je naar kunnen informeren.

En uiteraard als je dochter dat zou willen.

Ook kan het zijn dat bij doorstuderen aan de universiteit cijfers de doorslag kunnen geven bij te weinig plaatsen.

Voor zover ik weet is alleen bij Geneeskunde een cijfer van het VWO bepalend of je doorgaat of nog mee moet doen met een selectie.

Kortom. Het is nogal plaatselijk.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

26-06-2018 om 10:34

Wat ze wil

Bij mijn dochter speelt hetzelfde. Ze heeft een lager cijfer omdat ze een van de drie onderdelen door ziekte niet heeft gedaan, en de docent zich kennelijk ergens verstopt heeft. Een 5,8 op haar lijst dus, die niet echt lekker zit en heel oneerlijk is. Zelf is ze geneigd het erbij te laten zitten. Het honours programma heeft ze al afgewezen omdat ze nu al zoveel werk heeft. Ik snap dat wel, maar gun het die docent ook weer niet dat hij zo weg komt met het duperen van een student.
Loslaten, dat is de truc als moeder van een student

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.