Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
mamsie39

mamsie39

02-02-2009 om 13:37

Citoeindtoets morgen+vandaag ziek

De totel zegt het al,morgen heeft mijn zoon net als zoveel anderen de cito-eindtoets.
Nu is hij sinds gister niet lekker.
gister overgeven en last van buik,vandaag lichte oorpijn.
Vandaag dus niet naar school geweest en wat als hij morgen nog ziekerig is?? mijn zoon zelf denkt dat het morgen wel weer zal gaan,nou vraag ik me af of dat wel verstandig is om aan de cito te gaan,ook al voelt hij zich aardig,zal zijn concentratie denk ik toch wel minder zijn.
en hoe gaat het dan als hij 1 toets of meer gemist hebt?
juf zegt dat ze zelf gaan nakijken,als hij later de toets doet,want donderdag moet alles naar de cito opgestuurd worden.
wie weet er wat meer over hoe het gaat bij ziekte?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vera*

Vera*

02-02-2009 om 14:04

Zelfde probleem

Volgens de website van cito kan de school je aanmelden voor de digitale eindtoets. Dat aanmelden kan nog tot 9 maart.
Maar ik heb vandaag ook een zieke thuis en ben naar school gegaan om met de meester te overleggen. Hier laten ze de cito later maken en kijken ze hem zelf na. Ik stop zoon nu vol met pillen en het gaat al wat beter. Wat ik moeilijk vind is bepalen wanneer hij wel/niet ziek genoeg is om de toets te maken.

mamsie39

mamsie39

02-02-2009 om 14:33

Tja...

ja dat vraag ik me dus ook erg af,hij voelt zich nu weer redelijk goed,maar wie weet hoe het morgenochtend gaat.
vaak voelen ze zich na het wakker worden het beroerds en in de loop van de dag zakt dat weer af.
vraag me af als ze dat later inhalen en de school kijkt het zelf na,het wel juist word nagekeken.
Ik zag ook op de citosite over de digitale eindcito,maar voor dat,dat aangevraagd is duurt ook weer langer.
zal niks anders op zitten en zien hoe hij zich morgenochtend voelt en dan wel of niet gaan.
jullie veel sterkte.

Saartje

Saartje

02-02-2009 om 15:48

Niet mee laten doen

Hoi mamsie

Bij ons konden de zieke kinderen het op de computer van school overdoen. Maar als je ziek komt en de cito maakt mag je het niet overdoen. Dus lekker uitzieken en geen half fit kind naar school laten gaan.

succes en beterschap voor de zieken

saar

Vera*

Vera*

02-02-2009 om 20:06

Morgen niet

Zoon gaat morgen niet naar school. Woensdag bekijken we het wel weer.

Astrid

Astrid

02-02-2009 om 20:43

Hier ook zieke zoon, maar hij wil wel morgen

Zoon is hier sinds zaterdag ziek. Niet heel ernstig, maar wel hoge koorts gehad, hoofdpijn en hangerig. Nu alleen nog wat hangerig. Hij vindt zelf dat hij morgen ochtend gewoon de cito kan doen. Hij heeft vandaag alle stof nog een keer doorgenomen voor taal, rekenen en studie vaardigheden en heeft er wel zin in. Of dat morgen ochtend ook zo is, dat weet ik niet. Morgen besluiten we. Vandaag met juf overlegt.

Er zijn verschillende opties voor inhalen: woensdag middag het deel van dinsdag ochtend maken, donderdag middag dat deel maken i.p.v. de high tea die ze hebben. Het makkelijkste is als de cito gewoon mee kan op de post donderdag. Ik stelde nog voor om 'm thuis te maken, maar zoals verwacht is dat geen optie. Een andere optie is dezelfde cito later op school maken. Ze sturen 'm dan echter niet meer op, maar kijken 'm zelf na. Als laatste optie is een nieuwe cito aanvragen en die per computer laten maken, maar hoe dat precies zat kon juf niet vertellen (komt blijkbaar niet veel voor, want deze juf doet al jaren gr. 8).

Annet

Annet

05-02-2009 om 13:44

Net uitleg gekregen

Dochter heeft 2e en 3e dag van de cito gemist.
Volgende week (als ze dan fit is) mag ze de cito alsnog maken op school. Begin maart krijgt school de juiste antwoorden en mogen ze met de hand nakijken. De school bedenkt dus niet zelf de antwoorden.
Een digitale toets kan ook maar dan krijg je de uitslag pas na 1 april. Voor dochter is dit te laat want wij melden haar aan bij een gymnasium dat gaat loten. Daarvoor is wel de citoscore nodig.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.