Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
as

as

29-06-2018 om 01:19

contact dochter met mentor

is het normaal dat een puber van 16 intensief contact heeft met mentor. Ze gaat speciaal eerder naar school om bij hem te zijn, ze hebben elke week meerdere keer gesprekken omdat ze het "moeilijk" heeft. Ik merk thuis alleen dat ze behoorlijk aan het puberen is.
Dit speel al een aantal maanden. Tijden een ruzie tussen dochter en mij gooide ze er uit dat ze al bezig was met mentor om begeleid kamers te gaan wonen. Mentor heeft nooit contact met mij opgenomen. Nu blijkt ook nog dat hij samen met mijn dochter naar de huisarts is gegaan omdat het voor dochter niet meer veilig thuis zou zijn. Terwijl hij nooit met mij gesproken heeft.

Kan een mentor dit zomaar doen ?

Ik heb altijd goede band met dochter gehad maar sinds ze deze mentor heeft ben ik niks meer voor haar. En probeert ze me overal weg te zetten als zeer slechte moeder. Ik ben een beetje erg radeloos omdat het bezoek van mentor met dochter aan huisarts grote gevolgen gaat krijgen

Nee, niet normaal

Weet jij waarmee ze het moeilijk heeft en waarvoor ze naar de huisarts zijn geweest? Hoef je hier niet te delen maar is voor jou wel van belang.
Ik zou direct contact opnemen met betreffende mentor en om een gesprek vragen. Een gesprek dat je rustig ingaat en waarbij je vooral hem laat praten. Lukt dit niet of duurt het te lang, dan hogerop zoeken. En ik zou dit wel melden aan je dochter, zal ze niet leuk vinden maar achter haar rug om geeft nog meer boosheid. Lijkt me een heel akelige situatie, sterkte.

Fransien

Fransien

29-06-2018 om 11:49

misschien een gekke vraag

Is je dochter verliefd op haar mentor en heeft ze gemerkt dat ze zijn aandacht krijgt en vasthoudt als hij haar kan 'redden'?
Ze zou niet de eerste puber zijn die verder gaat met overdrijven dan ze eigenlijk wil of goed voor haar is.

Lieke

Lieke

29-06-2018 om 12:11

zelfde

Ik had precies dezelfde gedachte, Fransien. De dochter van as is zeker niet de eerste die dit overkomt/doet. Ikzelf vind de houding van mentor ook echt dubieus.

@Emma

@Emma

29-06-2018 om 12:27

16 jaar

Dochter is 16 dus school is niet meer verplicht alles met ouders te delen. Neemt niet weg dat het een rare situatie is, dat ben ik zeer eens met de anderen. Het is verstandig om met medeweten van je dochter én de teamleider contact op te nemen net de mentor en een gesprek aan te vragen. Voer dat gesprek niet alleen. Neem partner of vriendin of wie dan ook mee. Ga ook naar de huisarts. Dat hoef je niet met je dochter te delen.

zebra

zebra

29-06-2018 om 12:49

mijn eerste gedachte

bij het lezen van dit bericht is ook dat er een verliefdheid speelt. Maar het is toch een vreemde situatie dat de mentor samen met je dochter naar de huisarts is geweest zonder eerst bij de ouders na te gaan wat er thuis speelt.

V@@s

V@@s

29-06-2018 om 12:58

huisarts

De huisarts zal niets vertellen. Dochter heeft recht op privacy, hoe vervelend dat voor jou ook mag voelen.

@Emma

@Emma

29-06-2018 om 13:11

V@@s

Dat klopt van die privacy bij de huisarts. Maar de huisarts mag van as wel horen wat er speelt. Dat lijkt me noodzakelijk hier.

Bizar.

Ik ben mentor van 16 jarigen, maar dit is echt heel raar. En niet oke.

Idd, naar school en praten met de man in kwestie. Ken je hem helemaal niet? Nooit gezien/ gesproken op een ouderavond? Zou het idd een verliefdheid kunnen zijn? Of (heel raar gedacht) speelt er misschien iets heel anders? En zijn die mentorafspraken een dekmantel voor iets anders wat ze liever niet vertelt?

Ik zou snel actie ondernemen.

Ingrid

as

as

29-06-2018 om 15:17

dit is nu precies wat ik ook dacht dat er aan de hand is........

wat ben ik blij om jullie reacties te lezen. Ik dacht even dat ik spoken zag.

Maandag heb ik gesprek.

Goed zo.

Laat je hier weten wat daar uit komt? Want naast plaatsvervangend bezorgd ben ik ook wel benieuwd wat er nu speelt. Sterkte!

Ingrid

Docent

Docent

02-07-2018 om 21:54

Hoe ging het gesprek?

Ben zelf ook docent en mentor, en ben heel benieuwd hoe het gesprek verlopen is. Wat voor indruk kreeg je van de mentor?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.