Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
vlinder72

vlinder72

09-11-2010 om 11:29

Continu rooster

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tihama

Tihama

11-11-2010 om 13:24

Hier

gaat het vermoedelijk gebeuren. Paar weken terug heftige info-avond. Tja, verandering, he? Het plan is nu van 8.30-14.00 alle dagen.

Ik heb me ook weer verbaasd. Een van de ouders merkte op dat op deze manier parttimewerken onmogelijk gemaakt werd. Het duurde even voor ik het begreep. Ik snapte namelijk niet waarom je je niet meer parttime kon werken. Parttime is toch makkelijker te regelen dan fulltime?
Denkfoutje mijnerzijds: ik denk vanuit fulltime werken als de norm, deze mevrouw dacht vanuit NIET werken als de norm.

Mijn man en ik hebben altijd allebei fulltime gewerkt. Er zijn tig verschillende situaties geweest die de combi werk-kinderen een uitdaging maakten (heel lange reistijden, veel buitenlandse dienstreizen etc). En het is ons altijd wel weer gelukt om een aanpassing/oplossing te verzinnen.

Ik denk dat dit net zo zal gaan. Het leuke is ook dat het allemaal zo tijdelijk is. Voor je het weet zijn de kinderen groter en hoef je niet meer elk moment thuis te zijn. Ik hoorde trouwens op de info-avond ook van een moeder die tegen was, omdat ze dan zo lang alleen thuis was......

Tihama

vlinder72

vlinder72

11-11-2010 om 14:12

Ha, ha, tihama

Ik weet nu nog een nieuwe reden om tegen het continu rooster te zijn. Mijn 1,5 jaar zoontje mist dan op woensdag zijn broers en zus zo lang. Hij vindt het vreselijk als hij lang alleen thuis is. Hij is duidelijk drukte om hem heen gewend.

En je hebt gelijk natuurlijk. Tuurlijk vinden wij ook dan wel weer een oplossing. Maar toch hoop ik dat het niet door gaat.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

11-11-2010 om 14:53

Hier

Hier ook continurooster op ma/di/do van 8.30-15.00. In de onder- en middenbouw woensdag en vrijdag tot 12.30; in de bovenbouw woensdag tot 12.30. Overblijfkosten iets meer dan 100 euro per jaar.
Persoonlijk ben ik erg voor het continurooster; veel rustiger voor ouders en kids. Geen geren en gehaast om kinderen snel thuis een boterham te laten eten en weer terug naar school.
Maar ik kan me heel goed voorstellen dat als je je werktijden rond bepaalde schooltijden heb geregeld een verandering van rooster heel erg vervelend en onpraktisch is.

Elisa gemani

Ik dacht dat als school een continurooster heeft er dan geen overblijfkosten zijn voor de ouders?

Elisa Gemani

Elisa Gemani

11-11-2010 om 16:58

Kosten overblijven

Kennelijk wel; de overblijfkrachten hebben allemaal speciale cursussen gevolgd en krijgen een onkostenvergoeding. Deze kosten worden vermoed ik dus doorberekend aan de ouders...
De ene school vult overblijven en de daarmee gepaard gaande kosten anders in dan de andere. Net als dat het ene continurooster het andere niet is, zo blijkt.

Tihama

Tihama

11-11-2010 om 16:58

Argument

Ik hoorde op de info-avond een pro-argument dat mij heel redelijk lijkt. De leerkrachten gaven aan dat door de wisseling tussen de middag er altijd veel opstartproblemen zijn. Kinderen krijgen in de pauze thuis, onderweg, op het plein of op de TSO een aanvaring met een ander kind en die aanvaring moet dan beslist in de start van de 2e helft uitgebreid besproken worden. De leerkracht was er echter niet bij aanwezig noch betrokken, dus die moet eerst het hele verhaal zien te achterhalen, een oordeel vellen, uit laten praten en de rust herwinnen. Er hoeft elke middag maar 1 van de 30 kinderen zoiets mee te maken om er voor te zorgen dat er niet gestart kan worden.

Door de lunch en uitwaaien onder toezicht van de eigen leerkracht plaats te laten vinden, scheelt dit startproblemen. Als er dan wat plaatsvindt, dan weet de leerkracht tenminste wat er gebeurd is en kan direct reageren. Dus meer continuïteit in het toezicht.

Mij maakt het overigens allemaal helemaal niets uit. Dochter was tegen een continurooster, want 'dan krijg ik op donderdag geen hotdog meer als opa oppast'. Keihard argument. Ik heb haar nu verteld dat ze best op donderdag in de lunch dan 1 boterhammetje mag eten en dat opa dan echt om 14 uur haar nog wel een hotdog wil geven.

Tihama

Nog een argument pro

De leerkrachten leren alle kinderen beter kennen, omdat zij beurtelings pleinwacht hebben en dan de kans hebben om alle kinderen te zien spelen. ook oudleerlingen en aanstaande leerlingen. Leerkrachten worden beter bekend bij de kinderen en omgekeerd, scheelt heel veel.

Dit voordeel gaat verloren als een of andere onverlaat bedenkt dat de pleinwacht door Professionele Organisatie moet gebeuren. Die overigens staat te trappelen om het onder Wet Kinderopvang te laten vallen. Net als de peuterspeelzalen.

Tsjor

Vlinder 72

Hoe komt het dat je alleen maar 'tegen' kunt blijven, terwijl er al zoveel opties de revue zijn gepasseerd waardoor je én je werk én de kosten én zelfs de woensdagmiddag van je zoontje beter kunt organiseren.
Onlangs heeft het SCP een onderzoek uitgebracht waaruit blijkt dat ouders met een tradtioneel lesrooster vooral een traditioneel lesrooster willen. Ouders die een ander rooster meemaken willen vooral geen traditioneel rooster meer.
Meer rust voor de kinderen, overzichtelijkere tijden, net iets meer rust en ruimte in de middaguren, of juist net iets later beginnen, het kan allemaal als je maar heel even anders denkt. En daarna willen mensen niet meer terug, volgens het SCP althans.

Tsjor

vlinder72

vlinder72

11-11-2010 om 19:08

Tsjor

Tja, ik ben nog steeds tegen. Om twee persoonlijke redenen.

1. Kosten van de BSO. BSO heb ik nu niet nodig en dan wel.
2. Het drama met oudste zoon. Hij is niet naar de BSO te krijgen en hem verplichten zal met heel veel gegil en dramatisch gedrag gepaard gaan. Zucht, en ik weet dat hij het er uiteindelijk erg leuk zal vinden maar voordat hij zover is.

Mijn werkgever zal het niets uitmaken. Nu werk ik drie dagen tot kwart voor drie en één hele dag. Ik zal dan twee halve dagen en twee hele dagen gaan werken. Qua uren is dat exact gelijk.

Maar wij zien het wel. Het is er nog lang niet door. Het is nog niet in de MR geweest.

Reistijd

Hoeveel reistijd heb je?

Tsjor

Nasha 1st

Nasha 1st

11-11-2010 om 19:13

Hier op school

is het juist dat de leerkrachten alleen maar nadelen zien: geen fatsoenlijke pauze meer voor henzelf (!), te vermoeiend voor de kinderen, vooral de onderbouw, kinderen kunnen niet meer even thuis bijkomen.....Tja...

vlinder72

vlinder72

11-11-2010 om 19:16

Reistijd?

Echt heel luxe. Ik werk ongeveer 10 minuten fietsen van mijn werk af. Maar het is hopen dat dat ook blijft want wij zitten midden in een giga reorganisatie met banenverlies en locatiewijzigingen.

Nasha: herkenbaar. De leerkrachten zijn ook op onze school negatief. Maar ze mogen zich er eigenlijk niet over uitspreken.

Nasha 1st

Nasha 1st

11-11-2010 om 21:55

Vlinder

leerkrachten zitten in de MR en overstappen op continue moet ook aan de MR worden voorgelegd...ze mogen zich er dus wel degelijk over uitspreken!

Tihama

Tihama

11-11-2010 om 22:17

Grinnik

"Zucht, en ik weet dat hij het er uiteindelijk erg leuk zal vinden maar voordat hij zover is."

Nou, als je deze redenering nu op jezelf toepast, dan heb je het antwoord)

Tihama

Kort opvang nodig?

Heb nog niet alles gelezen maar wil wel even zeggen, je kunt misschien maar kort opvang nodig hebben, maar het maakt (hier) qua kosten niet uit of je je kind om 4 uur of om 6 uur ophaalt op de BSO. Je betaalt evenveel.

Nadelen

Nadeel van continurooster lijkt mij dat je de woensdagmiddag kwijt bent. Daarnaast: niet iedereen kan zijn of haar werkuren zomaar aanpassen (ik niet dus).
En zoals iemand schreef woensdag wel uit om 12:30 maar de andere dagen tot 14:45 dan zie ik ook geen voordelen. Mijn school is nu om 15:00 uur uit, nou dat scheelt niks. Wat is dán nog het voordeel??

En als juf

En als juf lijkt het me al zéker niks. Mijn vriendin werkt op een school met een continurooster. In het uur pauze dat ze heeft, zit ze met een paar collega's een half uur bij groepen kinderen (de andere helft van het team eet zelf) en dat draait daarna dan om. Dan gaan zij zelf eten en de rest van het team let dan op de tweede groep kinderen.
Ze zit dus nooit bij de lunch bij haar hele team. Altijd bij de helft. Dat vind ik zooooo niks!!! Misschien dat je dat wel anders kunt organiseren hoor, daar zou ik als ik hun was echt eens over nadenken.

vlinder72

vlinder72

12-11-2010 om 10:29

Geerke en tihama

Tihama: Ha, als de opvang na school gratis wordt dan ben ik om en direct groot voorstander. Zolang het continu rooster mij een hoop geld gaat kosten zie ik zo snel de voordelen niet.

Geerke: Met korte opvang bedoelen ze dat het niet zo lang is. Hooguit 8 jaar . Ik zie ook zo snel de voordelen niet. ja, het is rustiger omdat ouders en kinderen tussen de middag niet naar huis hoeven. Maar dat gaan ze van mij toch al niet dus dat voordeel is er voor ons niet. En mijn kinderen vinden overblijven leuk. Ze zitten op een kleine school (200 leerlingen) en in de pauze zitten groepen gemengd. Zo leren ze makkelijk alle kinderen van de school kennen. Zelfs mijn verlegen groep 5 zoon zegt inmiddels gedag op het voetbalveld tegen alle kinderen van groep 8 en andersom ook. Ik ben bang dat dat toch minder wordt als iedereen in de eigen klas "overblijft". En ik heb nog niet zoveel andere voordelen gelezen. Het komt er toch op neer dat ik maar flexibel moet zijn. Maar wat nou echt de voordelen voor de ouders en kinderen zijn? Ik heb het nog niet gehoord.

Fiorucci

Fiorucci

12-11-2010 om 11:08

Geerke

Maar dat is toch een kwestie van wennen,in de verpleging lunch je nooit met het hele team. Bijbeppen over werk doe je tijdens vergaderingen.

vlinder72

vlinder72

12-11-2010 om 12:06

Anna

Ja, ik heb op de site van de belastingdienst gekeken. Wij krijgen geen 90% terug. Manlief verdient daarvoor te veel. Bovendien veranderen die staffels vanaf 2012 grondig.

Mijn werkgever wil niet dat ik drie hele dagen kom werken. Hij heeft liever dat ik meer dagen aanwezig ben. Dan maar iets korter maar wel vier dagen. Ik wil zelf nu ook geen drie hele dagen werken. Ik wil niet alle buitenschoolse activiteiten van drie kinderen in twee overgebleven middagen proppen. De twee oudsten voetballen, nummer drie zit op zwemles. Nummer twee ook nog op muziekles en ik heb ook nog van een kind logopedie. Gelukkig is de fysio dan een ander kind weer afgelopen. Dat lukt nooit en ik vind het ook niet terecht om nu te zeggen. Sorry jongens. Continu rooster mama moet werken dus jullie stoppen maar met voetbal, muziekles etc. En ik wil mijn kinderen niet 2 middagen naar de BSO hebben. Dat is persoonlijk. BSO is vast hartstikke leuk maar ik heb er niets mee. Ik heb er ooit bewust voor gekozen om minder te gaan werken (voordat mijn oudste naar school ging werkte ik 32 uur) om zelf de kinderen van school te halen. En dat mag toch neem ik aan? Niets ten nadele van mensen die een andere keuze maken.

Dus het wordt dan of een middag BSO of een andere school.

Continurooster is gratis

Het is gewoon gratis, het kost niks, precies zoals de vriendin van Geerke beschrijft: half uur een deel van het team, half uur ander deel. Klaar. Geen extra kosten, geen belastingdienst, geen papieren, geen afrekeningen die niet kloppen. Gewoon gratis.

Het opzeggen van de vrije woensdagmiddag is onzin. ik heb altijd vrije woensdagmiddagen gehad.

Wat betreft de urennorm: elke dag een uur lang overleggen met elkaar als team, waar staat dat in je urennorm? Of zelfs elke dag een half uur overleggen? Elke dag, vier dagen in de week, 40 weken per jaar, dat is uitgaande van een half uur per dag 80 uur overleg. nog afgezien van de vergaderingen, studiedagen etc.

Je praat je dood. Wees blij dat je ondertussen iets anders te doen hebt. Grote onzin dus en ik zou er zeker niet over beginnen.Tenzij alle leerkrachten massaal gaan besluiten om elke dag een half uur zelf te oefenen met spellen en rekenen. (elke dag de test 'beter spellen' als verplichte activiteit tussen 12.00 en 13.00 uur?)

Vandaag in de trein luide medereizigster. Ik gok maar even dat ze nog in opleiding is en dat de verhalen over haar stageplaats gaan. Vertelt enkele anekdotes:
- Anekdote over de stelling dat je best mag zeggen dat je iets moet opzoeken: kind heeft blijkbaar iets niet goed gedaan in het huiswerk met hoofdletters. Treinreizgster zucht, dat je dat tegenwoordig ook niet meer aan de ouders kunt overlaten, want die ouders weten het ook niet meer. Kind vraag hoe het zit met de regels van hoofdletters. Treinreizigster: ja, dat moet ik dan opzoeken hoor, ik ken al die regels niet uit mijn hoofd.
Maar zelfs geen poging om er een paar te noemen?

- kind vraagt aan haar: juf, moet het sterfde of sterfte zijn (het was overigens een iets ander woord, ik ben het vergeten, zo'n normaal woord was het)? Juf denkt na, denkt aan Kofschip, concludeert: sterfte. Nee, zegt een ander kind, het moet zijn 'stierf'. Juf nee.....oh, nou ja, misschien toch.
Dat levert overigens geen enkele schaamte op, maar de retorische vraag: hoe kun je dat nou weten. Ik weet ook niet alles.

- en de laatste anekdote: medereizigster heeft in de pauze blijkbaar verteld over het weekend, collega reageert daar op een bepaalde manier op, waarop medereizgster blijkbaar tegen collega zegt: ja, ik ben ook een mens, ik heb ook een leven....
Ja, maar hou dat dan buiten je werktijd, zou ik denken. Maar ik begrijp nu dat dat niet zo is. Vier uur per week beppen ín je werktijd. De nieuwe generatie is er helemaal klaar voor.

Geef me hoop: mensen kunnen toch ook zakken voor de Pabo?

Tsjor

Niet gratis

tsjor:"Het is gewoon gratis, het kost niks, precies zoals de vriendin van Geerke beschrijft: half uur een deel van het team, half uur ander deel. Klaar. Geen extra kosten, geen belastingdienst, geen papieren, geen afrekeningen die niet kloppen. Gewoon gratis. "
Dat is niet waar.
Overblijf is geen onderwijs, zo zegt de wet. Het is overblijf. Daarvan mag de school de kosten aan de ouders doorberekenen. Dat is ook heel normaal, ook in de walhalla's waar overblijf al sinds jaar en dag 'continu' is en gepaard gaat met een warme maaltijd.
Je kunt het wel oplossen zoals je het beschrijft, maar dat hoeft niet. Ouders hebben geen poot om op te staan als de school toch geld rekent en je verwijst naar vergoedingen via de belastingdienst.
Groet,
Miriam Lavell

Tihama

Tihama

12-11-2010 om 13:49

Andere school?

Zou je dat werkelijk doen, Vlinder? Je kinderen van school laten wisselen, al hun vriendjes achterlaten omdat je de BSO niet als oplossing wil?

Ik zou me trouwens al helemaal niet druk maken over die extra kosten van BSO. Dat is zo peanuts, zeker als je man zodanig verdient dat je weinig terugkrijgt van de belasting.

Je hoeft ook niet alle buitenschoolse activiteiten in die andere dagen te proppen. Mijn dochter ging op maandag en dinsdag naar de BSO, maar toen ze op maandag voortaan naar theaterles kon, toen ging ze gewoon nog maar een half uurtje naar de BSO. Pas sinds een half jaar zijn we ook daar helemaal mee gestopt.

Mijn ervaring is ook dat kinderen wisselen van hobbies van jaar tot jaar. En dat de hobbies ook weer wisselen van rooster. Het schema van dit jaar is niet het schema van volgend jaar. Ik herinner me van de zwemlessen dat het schema zelfs elke 2 maanden weer op zijn kop ging. Verzin maar weer een list.

Je zei dat je man een week per maand in het buitenland zit. Dan blijven er dus al 3 weken over waarin hij 1 a 2 middagen over kan nemen. Dat is dan alvast geregeld. Dan kun jij die dagen extra uren maken. Probeer je voor die 4e week met je baas af te spreken dat je 1 keer een uurtje eerder weggaat. Dat gaat dan immers maar om 1 keer in de maand. En dan eventueel nog een paar speelafspraakjes in te plannen op wederkerige basis: je zult vast de enige niet zijn. Of je doet een oproepje in het schoolnieuws of er iemand een puber heeft die op losvaste basis een uurtje kan oppassen. Of je regelt wat met een buurvrouw. Per slot van rekening gaat het maar om een paar uur per maand dan.

Is alles al helemaal geregeld zonder toepassing van BSO

Misschien komt het continurooster er bij jullie niet. Maar als het er wel komt, dan is het wellicht handiger om eens te kijken wat je wel wilt en wat wel kan.

Tihama

Maylise

Maylise

12-11-2010 om 13:51

Rustiger

In het grootste deel van de gevallen is een continu rooster gewoon veel rustiger. Als je een heel goed georganiseerde overblijf hebt dan is het een ander verhaal en is het verschil tussen continu rooster en overblijf niet zo groot.
Op de school waar mijn kinderen tot vorig jaar zaten was een continu rooster maar woensdagmiddag was wel gewoon een vrije middag.
Het fijne van een continu rooster is dat het veel meer rust met zich meebrengt in de klas. De overblijf is op veel scholen chaotisch, rommelig en het wordt steeds lastiger het rond te krijgen omdat er steeds minder vrijwilligers te vinden zijn. Tijdens de overblijf schijnt er het meest gepest te worden bijvoorbeeld.
Leraren krijgen inderdaad minder alles mee als ze niet aanwezig zijn bij de overblijf en op sommige scholen bestaat de onaangename neiging om alles wat tijdens de overblijf heeft plaats gevonden vooral ook op de overblijf te laten waardoor pesten ed. dat specifiek dan plaats vindt niet wordt opgelost.
Daarnaast vind ik de steeds wisselende ouders die niet allemaal even goed zijn in omgaan met grote groepen kinderen ook geen pluspunt.

Een continu rooster zorgde hier juist voor veel rust. Overigens hadden de leraren er ook helemaal geen problemen mee. Ze hadden alsnog even tijd voor zichzelf (nee niet met hele team wat sowieso een illusie is met al die deeltijd leraren) en verder hadden ze veel beter zich op wat er in de klas gebeurde.

In elk geval was iedereen er heel positief over. Hier was het trouwens ook gratis hoewel er jaarlijks een vrijwillige bijdrage werd gevraagd voor extra schoolspeelgoed en de mogelijkheid om eens een keer een soepje te geven aan de kinderen. Ik meen dat ze om ongeveer 15 euro vroegen. Daar had ik geen probleem mee verder.

Ik kan me voorstellen dat bij een heel goed georganiseerde overblijf met een ruime poel aan bekwame vrijwilligers dat een heel ander verhaal is omdat het verschil dan niet zo groot is.

Maylise

Tihama

Tihama

12-11-2010 om 14:01

Ondanks goede tso

Onze school heeft een goed georganiseerde overblijf met opgeleide vrijwilligers die dit al jaren doen. Desondanks loopt het niet ultrasoepel. In de jongere klassen overigens nog best wel. Maar als kinderen ouder worden, wordt het steeds ingewikkelder. Er zijn bijv. ook veel oudere kinderen die zelfstandig thuis mogen gaan eten. Die komen echter wel weer vroeg op het schoolplein, want die vinden de gezelligheid leuker. Die trekken zich echter niets aan van correcties door de overblijfouder, immers, die heeft niets over hen te zeggen. Toch?

En afgezien daarvan: waar tover je blikken met goede overblijfouders vandaan die een baan van 1,5 uur per dag tegen een vergoeding willen accepteren?

Ik denk dat dit systeem gedoemd is te eindigen. Het is ook vreemd als je bedenkt dat het nog stamt uit de jaren 50: pa kwam tussen de middag met zijn fiets naar huis om thuis te eten waar moe de warme prak klaar had staan. Those were the days

Tihama

vlinder72

vlinder72

12-11-2010 om 14:04

Anna

Ik moet inderdaad minimaal 24 uur werken. Mijn werkgever wil inderdaad liever niet dat ik drie dagen kom maar wil dat ik die uren over 4 dagen verdeel.

Wat ik bedoel met werken tot kwart voor 2 is dat ik niet bijvoorbeeld vijf dagen kan komen werken tot kwart voor 2. Ik mag wel weer 2 hele dagen en 2 halve dagen (waarvan een hele dag op een vrijdag of woensdag moet zijn).

Of zoals nu drie dagen tot kwart voor 3 en een hele dag.

Ik ga dat verder niet uitleggen. Dat lukt ook niet op een forum. Als je weet wat ik doe is het duidelijker maar dat gaat mij te ver om dat hier uit te gaan
leggen.

En zo zie je maar dat een korte opmerking op een forum eenvoudig verkeerd geinterpreteerd of begrepen kan worden.

Maar ik stop ermee. Ik wacht nu op de volgende stap van de school en daarna kijk ik wel wat ik doe.

Het is mij in ieder geval duidelijk geworden. Behalve dat het rustiger voor sommige kinderen is, is er in mijn ogen geen enkel voordeel om schooltijden vijf dagen in de week gelijk te trekken. Behalve voor de BSO dan.

Geen andere school

"Dus het wordt dan of een middag BSO of een andere school."
Dat is appels met peren vergelijken. Het is mogelijk dat overblijf op _deze_ school al prettig draait en dat jij en je kinderen dus niet zoveel voordeel te halen hebben met een continurooster.
Maar je kunt die ervaring niet zomaar projecteren op een andere school. De klachten over overblijf zijn reëel. Vaak is het helemaal niet zo'n feest. Realiseer je vooral dat het je kinderen zijn die de nadelen van een schoolverhuizing het meeste voelen.
Ik zou dan toch kiezen voor de nadelen van een continurooster. Want dat voel je mogelijk wel in je portemonnee, maar voor je kinderen zijn de nadelen minder groot.
Groet,
Miriam Lavell

Toch raar

Tihama "En afgezien daarvan: waar tover je blikken met goede overblijfouders vandaan die een baan van 1,5 uur per dag tegen een vergoeding willen accepteren? "
Het is maar de vraag of dat zo moet. In Belgie en Frankrijk is er wel een lange middagpauze. De kinderen kunnen allemaal overblijven (hoeft niet) en krijgen vaak te eten. Er is school en opvangpersoneel aanwezig.
De schooldag eindigt laat (na 4 uur) en er is daarna vaak ook nog opvang tot een uur of zes.
Allemaal hetzelfde personeel, allemaal gewoon op school. Niks BSO ergens anders.
"Het is ook vreemd als je bedenkt dat het nog stamt uit de jaren 50: pa kwam tussen de middag met zijn fiets naar huis om thuis te eten waar moe de warme prak klaar had staan."
Nou, nee. Die lange schooldag met zo'n lange pauze dient vandaag een in Nederlandse ogen modern doel: Pa en moe moeten werken en er moet ook gegeten worden tussen de middag.
Ik twijfel ernstig of de korte pauze wel zo'n zinnige oplossing is. Ik zie nog steeds geen volle overgave om de combinatie opvang, school en werk nu eens lekker te gaan combineren.
Het lijkt uit nood geboren.
Groet,
Miriam Lavell

Tihama

Tihama

12-11-2010 om 14:21

Hoopvol

"Ik zie nog steeds geen volle overgave om de combinatie opvang, school en werk nu eens lekker te gaan combineren. "

Ik ben vol hoop. Ik hoorde dat hier in de stad momenteel initiatieven lopen om de schoolgebouwen die dan vanaf 14/14.30 vrijkomen te gaan gebruiken om andere activiteiten te organiseren. Op onze school is nu al een BSO gevestigd. Deze BSO (en een paar omliggende BSO's) hebben al een plan klaar voor de start van het continurooster. Er worden al jaren judolessen en danslessen gegeven in de gymzalen (hebben we 2 van). Het streven is dus om dit uit te breiden.

Natuurlijk eerst zien. Maar de overgang van onze school maakt deel uit van een groter plan: alle openbare scholen van hetzelfde bestuur (en dat is de helft van de stad) gaan over. De andere besturen ook al grotendeels. Uit onderzoek blijkt dat 80% van alle basisschoolkinderen hier in de stad 1 of meer dagen per week gebruikmaakt van BSO. De haal en brengbusjes draaien overuren. De ouders staan intussen in de file op de brug vanaf het vasteland...

Tihama

vlinder72

vlinder72

12-11-2010 om 14:39

Ja, tihama

Reageer ik toch nog een keer. Kijk daar zou ik dan wel weer een groot voorstander van zijn. Na school, vanuit school kunnen sporten, muziek etc.

Ik breng een dag in de week mijn tweede zoon rechtstreeks vanuit school naar muziekles en haal hem een uur later weer op. Dochter zit op een soort knutselclub haar breng ik op een andere dag er naar toe en haal haar 1,5 uur later weer op. Ik zou het fantastisch vinden als dat vanuit school geregeld kan worden. En natuurlijk ben ik dan ook bereid om daarvoor te betalen. En ik kan nog wel meer dingen bedenken. Typeles, schaken, judo, kleutergym etc.

Natuurlijk breng ik nu mijn kinderen met liefde overal naar toe maar af en toe ben ik er wel over verbaasd. Zo zit mijn zoon op muziekles met nog 4 schoolgenootjes. Die cursus wordt op drie dagen verschillende dagen en zelfs op twee tijdstippen gegeven. Op alle drie die dagen zitten er schoolgenootjes op. Waarom niet combineren en cursus op een dag in de school? Misschien toekomst muziek maar als een continu rooster zoiets zou combineren dan hoor je mij niet meer over het continu rooster.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.