Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Dagtaak aan prutswerk


Henricus schreef op 01-02-2024 om 14:56:

[..]


Dat ik er nu pas achter kom...hoeveel redenen wil je weten?
Als je gaat zoeken op o.a. hb onderwijs dat is dat in onze provincie echt zeer dun gezaaid.
Dan kom je dus op de eerdergenoemde 60 km afstand! Niet waar wij op zaten te wachten, maar als't niet anders kon..so be it.

Afijn, in onze regio zijn er zat grote(re) scholen, dat was sowieso geen optie voor dochter. Vandaar de keuze voor vrij kleinschalige "school in 't bos", een dorpsschooltje welke ook erg goed aangeschreven staat.

Of ik niet goed gezocht heb? Weet ik niet...de meesten gebruiken Google, ik gebruik als één van de weinigen Bing. Zoekresultaten verschillen tussen die twee. Had ik dan google moeten gebruiken? Mwa, nee...doe ik nooit en vind normaliter alles wat ik nodig heb wel via Bing. Een en ander is ook afhankelijk waar je op zoekt...afijn, moet ik dat allemaal nog uitleggen?

Betreft die begaafdheidsschool: ook die zijn dun gezaaid in onze provincie.
Er zijn er maar liefst 2: eentje 30 km verderop en blijkbaar in ons gehucht (ja, gehucht waar je zo'n school totaal niet verwacht) .

Als er nou 200 van die scholen waren dan was ''t waarschijnlijk ook wel wat beter online te vinden, het zijn er slechts 20 (vol lid) verspreid over heel NL

Maar je kijkt toch gewoon op de sites van de scholen zélf? Gaat bij scholen zélf langs? Het maakt geen zak uit of je googlet of bingt of ecosiaat of wat dan ook. 

Normaliter etc. etc. Je verwacht van anderen dat ze verder kijken dan normaliter. Doe dat zelf dan óók. 

Meesje schreef op 01-02-2024 om 15:39:


 Dat jullie wellicht beiden Hb zijn 

Hij heeft het hier nog niet laten zien (in tegendeel, zelfs), en zijn dochter ook niet op school.
Ik geloof er helemaal niets van. Hij kan wel van alles roepen om zijn verhaal kracht bij te zetten, maar nu wordt het wel heel ongeloofwaardig.
Show, don't tell. En wat hier continu geshowd wordt is een superieur gebrek aan allerlei vermogens rond vooruit denken, problemen oplossen, het grote plaatje, andere invalshoeken, tekstbegrip....

Ik lees vooral het (standaard) verhaal van iemand met flinke capaciteiten die hij (nog) niet geleerd heeft in te zetten. 
Dat is m.i. helemaal niet zo vreemd als je zijn verhaal over zijn jeugd hoort. 
Het is echt wel belangrijk dat kinderen gezien worden en er vooral ‘mogen zijn’. Soms bij hb kinderen belangrijker dan bij meer gemiddelde kinderen juist omdat ze al zo afwijken en ze vaak ook sensitiever zijn. 

Je bezorgdheid over je dochter is voor mij invoelbaar. 
Ik zou vooral voorzichtig zijn (pas op dat je niet impulsief acteert door je eigen gevoeligheden) en absoluut niet over 1 nacht ijs gaan. 
Zoek het gewoon rustig uit, liefst samen met een goede deskundige. Laat je zeker niet verblinden door een label als ‘begaafheidsprofielschool’, zo heel veel hoeft dat echt niet te betekenen. 
En pas op dat je het paard niet achter de kar spant. Zoek zorgvuldig uit wat je dochter nodig heeft (samen met anderen) en borg dat ze dat krijgt. Zo kan ik me voorstellen dat ze bijv behoorlijk wat vertrouwen nodig heeft (van jullie) en dat dat nu mogelijk onder druk staat. Zo ook voor bijv ontspanning en plezier. 

je kúnt een ei in een vaatwasser koken. Probeer het eens, er gaat een wereld voor je open. 

Henricus schreef op 01-02-2024 om 14:56:

[..]


Dat ik er nu pas achter kom...hoeveel redenen wil je weten?
Als je gaat zoeken op o.a. hb onderwijs dat is dat in onze provincie echt zeer dun gezaaid.
Dan kom je dus op de eerdergenoemde 60 km afstand! Niet waar wij op zaten te wachten, maar als't niet anders kon..so be it.

Afijn, in onze regio zijn er zat grote(re) scholen, dat was sowieso geen optie voor dochter. Vandaar de keuze voor vrij kleinschalige "school in 't bos", een dorpsschooltje welke ook erg goed aangeschreven staat.

Of ik niet goed gezocht heb? Weet ik niet...de meesten gebruiken Google, ik gebruik als één van de weinigen Bing. Zoekresultaten verschillen tussen die twee. Had ik dan google moeten gebruiken? Mwa, nee...doe ik nooit en vind normaliter alles wat ik nodig heb wel via Bing. Een en ander is ook afhankelijk waar je op zoekt...afijn, moet ik dat allemaal nog uitleggen?

Betreft die begaafdheidsschool: ook die zijn dun gezaaid in onze provincie.
Er zijn er maar liefst 2: eentje 30 km verderop en blijkbaar in ons gehucht (ja, gehucht waar je zo'n school totaal niet verwacht) .

Als er nou 200 van die scholen waren dan was ''t waarschijnlijk ook wel wat beter online te vinden, het zijn er slechts 20 (vol lid) verspreid over heel NL

Hoe kun je je steeds overal uitdraaien zeg.

En een ander de schuld geven

Ik ken ook zo'n hb iemand met 2 hb kinderen Tig keer van school gewisseld, niets was goed genoeg

Mijn zoon hb niet gewitched prima goed gekomen

Henricus schreef op 01-02-2024 om 14:56:

[..]


Dat ik er nu pas achter kom...hoeveel redenen wil je weten?
Als je gaat zoeken op o.a. hb onderwijs dat is dat in onze provincie echt zeer dun gezaaid.
Dan kom je dus op de eerdergenoemde 60 km afstand! Niet waar wij op zaten te wachten, maar als't niet anders kon..so be it.

Afijn, in onze regio zijn er zat grote(re) scholen, dat was sowieso geen optie voor dochter. Vandaar de keuze voor vrij kleinschalige "school in 't bos", een dorpsschooltje welke ook erg goed aangeschreven staat.

Of ik niet goed gezocht heb? Weet ik niet...de meesten gebruiken Google, ik gebruik als één van de weinigen Bing. Zoekresultaten verschillen tussen die twee. Had ik dan google moeten gebruiken? Mwa, nee...doe ik nooit en vind normaliter alles wat ik nodig heb wel via Bing. Een en ander is ook afhankelijk waar je op zoekt...afijn, moet ik dat allemaal nog uitleggen?

Betreft die begaafdheidsschool: ook die zijn dun gezaaid in onze provincie.
Er zijn er maar liefst 2: eentje 30 km verderop en blijkbaar in ons gehucht (ja, gehucht waar je zo'n school totaal niet verwacht) .

Als er nou 200 van die scholen waren dan was ''t waarschijnlijk ook wel wat beter online te vinden, het zijn er slechts 20 (vol lid) verspreid over heel NL

Ja, fijn, doe eens?

MamaE schreef op 01-02-2024 om 11:31:

Wat erg Anna...ik schrok er ook van en heb mijn dochter even een extra dikke knuffel gegeven. Gewoon omdat het kan.

Die werkdruk is wel echt zorgelijk. 72 uur per week werken is niet gezond en daar ga je juist ook fouten van maken. Mensen hebben ook tijd nodig om tot rust te komen en af te schakelen.

Wij hebben destijds naar aanleiding van onze ervaringen een uitgebreide brief aan het ziekenhuis geschreven waarin we dat ook benoemden. Heeft helaas maar weinig geholpen dan.

Maatschappen moeten het willen, extra mensen aannnemen, en ziekenhuizen en andere budgethouders moeten het goedkeuren.

Ik vind het eigenlijk idioot dat regels die voor piloten en chauffeurs gelden, niet op artsen worden toegepast.

Er staat sinds vandaag een podcast online over hoogbegaafdheid, van De wereld van Sofie. Mocht iemand dat toevallig interessant vinden.
(Nee, ik heb geen aandelen).

Ik vind dit topic echt een stuk vermakelijker dan SBS 'BNers dirigeren on ice'!😂

Heel liefdevol dat zoveel mensen keer op keer proberen om mee te denken, begripvol te zijn en uitleg te geven ondanks de mateloos arrogante bejegening die ze ervoor terug krijgen van TO. Mijn hemel zeg, 't zal je vent maar wezen. 

Ach de spin off van de discussie is best interessant dus je kunt het ook positief bekijken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.