Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
02-03-2010 om 09:38
Wij hebben in onze ogen grondige redenen om onze dochter (najaar 2003) groep 3 van school te laten wisselen. Nu overwegen wij een Daltonschool, maar haar tempo ligt erg laag. Is het zo dat er op het daltononderwijs voldoende gedaan wordt om een kind te stimuleren, of is het zo dat de school tevreden is als de taak af is en er dus wellicht niet uitkomt wat erin zit door het lage tempo?
02-03-2010 om 12:35
Moeilijk
is inderdaad iets wat we daar op school moeten vragen, maar ben wel erg benieuwd naar ervaringen. En alles zal inderdaad net als op iedere school voor een heel groot deel vallen of staan met de leerkracht.
Waarom heb ik het gevoel dat er met een groot aantal leerkrachten niet op een normale manier te communiseren valt. Dat ze proberen verantwoordelijkheden van zich af te schuiven en bij alles wat je zegt meteen in de verdediging schieten. We willen gewone antwoorden op gewone vragen. Bah. Is geloof ik een andere discussie.
Maar wat is het moeilijk om te weten wat het beste is voor je kind.
Groeten Jet.
02-03-2010 om 19:19
Jet
Toch denk ik dat pelle gelijk heeft, de verschillen tussen de verschillende Daltonscholen zijn groot, zoals het tussen allerlei scholen groot is. Je kunt, als je leerkrachten niet vertrouwt (maar er zijn echt ook heel veel normale mensen leerkracht, hoor
) ook vragen aan ouders die kinderen op de betreffende school hebben hoe hun ervaringen zijn. Maar ik zou eerst de directeur en/of de leerkrachten daar een kans geven je vraag te beantwoorden ![]()
03-03-2010 om 11:29
Reina
Weet dat er ook heel veel normale leerkrachten zijn hoor. Frustratie en ergernis is meer gericht op de huidige school. School waar we evt. willen gaan praten staat goed bekend. Vroeg me alleen af hoe dat Dalton dan in de praktijk gaat. Schijnen dus grote verschillen te zijn. Binnenkort maar eens gaan praten inderdaad.
Jet.