Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
notje

notje

19-03-2009 om 11:03

De juf gaat trouwen, ideeën gezocht

Zoals de titel het al zegt,de juf van mijn kleuterdochter gaat in mei trouwen.Nu zijn we op zoek naar leuke ideeën om te doen in de groep.
We willen misschien een bruiloft naspelen,en het bruidspaar geeft een kinder receptie.Misschien heeft iemand een leuk knutselidee om de kinderen er leuk bij te betrekken,en de juf te verrassen.

groetjes Notje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Linda99

Linda99

19-03-2009 om 11:52

Wat ik leuk vond

Schoonzus is vroig jaar getrouwd en werkt op een basisschool (klasse-assistent?. Wat men bij haar had georganiseerd (het bruidspaar maakte -op verzoek van school-een pitstop op school op de trouwdag) was een ontvangst door alle kleuters van de school die in de gang met mooi versierde bogen luidkeels een speciaal gemaakt lied stonden te zingen. Ik was mee als fotograaf en kreeg een flinke berg kippenvel

Linda99

Linda99

19-03-2009 om 11:52

Haakje

Het vraagteken in mijn bericht hierboven moest dus een haakje zijn........

Salie

Salie

19-03-2009 om 11:55

Schilderij

Hoi Notje,

Weet niet of je zoiets leuk vind hoor.
Je koop zo'n groot doek (schilderij). Tekent er iets op dat de juf leuk vindt, dan verdeel je dat in stukken, zoveel als er kinderen zijn, en dan mag elk kind een stukje ervan schilderen.
Hier heeft iemand dat gedaan en dat was erg leuk. Ik weet alleen niet hoe oud de kinderen zijn. Voor groep 1 en 2 wellicht nog niet geschikt, omdat er kinderen zijn die nog niet goed tussen de lijntjes kunnen kleuren en verfen.

Succes.
Gr. Salie

Kdv

Toen jongste op het k.d.v. zat ging 1 'juf' (leidster dus) trouwen. Omdat juf haar man vlakbij k.d.v. werkte kwam hij ook regelmatig even daar aanwippen om b.v. de auto op te halen of om even wat te brengen (juf d'r brood ofzo..) in ieder geval was ook 'hij' een bekend gezicht voor de peuters. Toen ze gingen trouwen werd het ook heel leuk verteld op het k.d.v., juf trakteerde (samen met a.s.) en toen dat geen reactie opleverde van de peuters vertelde juf waarom ze tracteerde. Ze betrokken de peuters écht bij het feest, dat was erg leuk. Omdat een knutselkado toch wat lastiger was met peuters werd er uiteindelijk door een paar ouders besloten een vrijwillige inzameling te houden voor een kado (pot op de gang, briefje mee met verzoek, naar eigen inzicht bijdragen) van het ingezamelde geld hebben we een vaas gekocht een écht mooie en daar alle namen van de kinderen in laten graveren (juwelier) én een of ander trouwsymbool met hun namen+ datum. (ben 't symbool even kwijt). Vond ik persoonlijk leuker dan een knutselkado ofzo, juffen krijgen zó veel knutselkado's in de loop der jaren. Ze bewaren heus niet alles....toch?
Op de dag zelf zijn de invalleidsters(de vasten hadden vrij om erbij te zijn natuurlijk) met een paar ouders én alle peuters naar het gemeentehuis gegaan en hebben ze de geknutselde bogen (p.v.c. buis, met crepepapier versierd) omhoog gehouden (met hulp van de vaste leidsters, ouders en invallers) voor het bruidspaar. Het leuke was haar a.s. man was bij de brandweer dus ook die stonden klaar met een boog van brandslangen dus het werd een hele happening. Toen weer terug naar het k.d.v. en aldaar gegeten (mét taart) en geslapen en 's middags naar de receptie, een speciale 'kinderreceptie' (dus voor de échte receptie) waar ze voor uitgenodigd waren.
Het bruidspaar had een uur de tijd voor hun en dat was érg leuk, ik had er bewondering voor, want je moet het maar willen al die peuterhanden aan je mooie witte kwetsbare jurk, de muziek was er al en speelde bekende kinderliedjes en daar hebben ze nog wat op gedanst en dat was het.
o en de de brandweermannen hadden de bogen van de peuters meegenomen en er 1 bij hun thuis vastgemaakt, 1 bij het k.d.v. en 1 bij de feestzaal. Zomaar, spontaan aanbod, bij het gemeentehuis stelden ze dat opeens voor.
groeten albana

Annet

Annet

19-03-2009 om 14:01

Pleinfeest

Op de school van mijn kinderen trouwde vorig jaar de meester van groep 4. Zij hebben inderdaad een feestje in de klas gebouwd met het bruidspaar. Dit was op een andere dag dan het echte trouwfeest.

Er was ook een pleinfeest van een uurtje voor alle klassen met veel dansen en zingen. Dit leek erg op de kinderdisco's op campings en vakantieparken. Het leuke was dat iedereen meedeed, ook groep 8!

Bogen

Toen mijn kleuterjuf lang geleden trouwde hadden we ook met bogen een "poort" gemaakt, maar dat waren de hoepels uit de gymzaal. Ook die versierd, en we hielden die tussen ons in hoog vast (dus kind-hoepel-kind-hoepel-kind), aan beide kanten van de "zaal" (ik herinner het me tenminste als een hele grote zaal Mijn moeder was er bij, dus er waren vast meer moeders om te helpen. En ook de kinderen die het jaar ervoor in haar klas zaten mochten mee.

Jolijt

Jolijt

19-03-2009 om 19:32

In onze klas

kreeg ieder kind een letter mee om in te kleuren; later zijn de letters uitgeknipt, geplastificeerd en tot een "hartelijk gefeliciteerd" slinger omgetoverd. Die hangt nu iedere verjaardag in de klas. (en ieder kind weet nog 'zijn' letter aan te wijzen)

reina

reina

19-03-2009 om 23:06

Voor de klas (extraatje)

Jááren geleden ging de kleuterjuf van mijn zoon trouwen, ik heb toen op verzoek bruidskleding voor een poppenpaar gemaakt, zodat de kinderen in de klas bruiloftje konden spelen.

Mamvantwee

Mamvantwee

20-03-2009 om 09:31

Vroeger...

In mijn 5e klas vd basisschool ging onze juf trouwen. We hebben toen als klas een klassefoto gemaakt, waarbij alle kinderen (en juf) in de vorm van een 5 op het schoolplein stonden en de fotograaf (vanaf de 1e verdieping) de foto maakte. Een erg leuke foto!

notje

notje

23-03-2009 om 13:35

Bedankt voor jullie leuke ideeën!

We laten de kinderen de bruiloft naspelen,En als cadeau maken we een fotoboekje waar alle kindjes van de klas een scene uitbeelden wat met een bruiloft te maken heeft.
Allemaal bedankt!
groetjes Notje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.