Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
22-04-2012 om 15:51
Hallo,
In vervolg van een draadje dat ik eerder had gestart, hier een update.
Gisteren een brief van school gekregen over de geplande verhoging van de ouderbijdrage (tussentijds naar 150 euro per kind per jaar).
Of we voor as. woensdag een formulier willen invullen en ondertekenen. Er kan ook meer worden gegeven, of minder, maar dat dan apart aangeven.
Ik twijfel; zal ik gewoon niet reageren en maar zien wat er gebeurt of contact opnemen met directeur, MR, OR of "de vriendenstiching"; dat zijn nl. de ondertekenaars van de brief.
Wat zouden jullie doen?
groeten,
Marmelade
22-04-2012 om 16:15
heb even je vorige draadje herlezen in het archief. Zoals ook toen gezegd is: je hoeft niks te doen, het is vrijwillig. Je merkt het vanzelf wel als ze meer willen weten.
22-04-2012 om 18:39
Niets tekenen
Waarom zou je? Tekenen is instemming. Laat ze maar lekker waaien. Ze kunnen je niet dwingen iets daarover te tekenen. Natuurlijk willen ze dat wel, maar jij kunt dat lekker negeren.
23-04-2012 om 12:32
Ga ik doen
Hallo,
Bedankt voor jullie reakties! Ik ga het inderdaad zo doen; niets doen dus. We hebben het er hier thuis nog even over gehad: in hoeverre gaan we er ook energie insteken als groter geheel, een tussentijdse (zogenaamd vrijwillige) verhoging die eigenlijk gebruikt wordt om dat de school er financieel slecht voor staat.
Maar dat ga ik dus niet doen; gewoon negeren (en dat vind ik moeilijk zeg). En als school ons gaat benaderen, zien we wel weer.
bedankt,
groet,
Marmelade